annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Probleem met CI+ module in een Bravia KDL40NX710

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
nstars
Bezoeker

Probleem met CI+ module in een Bravia KDL40NX710

Ca. anderhalve maand geleden heb ik een Sony Bravia KDL40NX710 gekocht. Enkele weken daarna heb ik de televisie uitgebreidt met een CI+ module voor ZIggo digitale televisie (als ik goed heb van Neotien). Tot die tijd functioneerde de televisie probleemloos. Ook direct na installatie van de CI+ module werkte alles naar behoren. Na twee weken kreeg ik echter de melding van een defecte smartcard, die bij test in een ander toestel niet defect bleek te zijn. Het probleem kon getraceerd worden naar een kapotte CI+ module die ik dan ook heb vervangen.

Toen zijn echter de problemen pas echt begonnen. Ik krijg nu gemiddeld een keer per één of twee dagen de melding dat de uitzendingen van alle zenders (m.u.v. Nederland 1) gecodeerd zijn. Het verwijderen en weer herinstalleren van de CI+I module lost dit probleem (tijdelijk) op tot de volgende keer. Ik heb Ziggo gebeld en zij geven aan, dat dit een probleem is met de communicatie tussen de CI+ module en de televisie. Daar kan ik dus weinig mee. Ik heb nogmaals de CI+ kaart vervangen en dat helpt ook niet. Ik heb op de Sony website gekeken en de televisie heeft de laatste versie van de firmware, dus dat is het probleem ook niet.

Ik wil graag digitale televisie op deze televisie, maar op deze manier is het niet erg stabiel. Ik kan me echter niet voorstellen, dat het constant verwijderen van de CI+ module goed is, daar zijn dit soort kaarten volgens mij niet op gebouwd. Wie kan mij helpen?

Tags (2)
23 ANTWOORDEN 23
profile.country.nl_NL.title
Pesan1
Bezoeker

46NX710

Ik woon in Utrecht.

Smit module nu meer dan een week aktief, zonder dat de zenders uitvallen.

Het initialiseren bij opstart heb ik ook, duurt echter maar een paar seconde.

Vanaf plaatsing Smit ipv Neotion geen geluidsbalk meer en geen sterktecijfer.

Je ziet alleen maar "audiosysteem +" of "audiosysteem -" als ik het geluid harder of zachter zet.

Message was edited by: Pesan1

profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Ik heb er meer uit Zuid Holland gehoort, heb vrienden daar wonen die daar ook last van hebben.

Heb je er nog steeds last van?

profile.country.nl_NL.title
paoudee
Bezoeker

Ja, het probleem van iedere keer audentificatie bij het aanzetten van de KDL-37ex500 speelt nog steeds.

Ik heb al eens met Sony servicecentrum gebeld en gemaild en ze boden me aan de tv ter reparatie aan te bieden. Elders op het forum lees ik dat iemand dat heeft gedaan zonder resultaat.

Ik heb een "Smit" module en ben helemaal bij met de firmware update.

Volgens Ziggo ligt het niet aan hun module maar aan de communicatie tussen de module en de TV.

Het lijkt erop alsof sommige Sony TV's toch niet 100% Ziggo gecertificeerd zijn.

Verder bevalt de tv prima, ik moet ongeveer eens in de 6 weken even de module loshalen omdat de zenders dan niet meer digitaal worden gevonden (gecodeerd).

Het audentificatiescherm wat iedere keer tevoorschijn komt bij het aanzetten van de tv is vooral "optisch" storend maar verstoort niet de werking van de tv.

Sony weet er volgens mij ook niet iets aan te doen. Anders hadden zeker een firmwareupdate hiervan gemaakt.

profile.country.nl_NL.title
willemvg
Bezoeker

Ik heb hetzelfde probleem, maar het aan en uitschakelen van de tv zorgt voor een reset waarna het allemaal weer werkt. Lijkt me in ieder geval makkelijker dan het in en uittrekken van de CI+ module.  Het gebeurt onregelmatig, soms een paar keer per dag dan weer dagen niet maar de trigger is als in van kanaal verander.

profile.country.nl_NL.title
joosty_99
Bezoeker

Ik heb ook dit probleem op een KDL-55ex720, uitzetten helpt alleen niet bij mij. Ik moet echt de CI+ module verwijderen.

zie ook:  https://www.sony.nl/discussions/message/664115#664115

profile.country.nl_NL.title
Pesan1
Bezoeker

Ik wil even melden dat ik na het vervangen van de Neotion module voor een Smit module geen last meer heb gehad van zenderuitval. (sinds 8 mei). Ik ben er van overtuigd dat de Smit module beter werkt.

profile.country.nl_NL.title
Frituurman
Nieuw

En ik heb inmiddels m'n 3de SMIT-module en ik heb het authenticatie-probleem nog steeds. Alle recente updates binnengehaald, etc. etc. etc.

Wat nu? Weer wachten op een volgende update?

profile.country.nl_NL.title
Sonymacintosh
Bezoeker

Ik heb een KDL 32BX400 met CI+ Ziggo   sinds een week in gebruik, maar krijg/kreeg? soms de melding op mijn  scherm CI+ ERROR 04 CCK Failed  ±30 sec
+ tijdens het opstarten soms problemen zoals dat alles bevriest of dat alleen NL 1 digitaal funtioneert.? En het authenticatie-probleem.
Als ik de tv s'avonds uitzet op kanaal 17 en de dag erop op 1 druk verschijnt kanaal 17 (is dit normaal?), nu heb mijn Bravia eergisteren uitgezet op een analoog kanaal,zo ook gisteren en vandaag de dag erna tijdens het aan zetten geen problemen meer met het authenticatie-probleem. /bevriezen en de andere vermelde problemen
Indien de tv via een analoog kanaal probleemloos is opgestart, kun probleemloos je naar de digitale zenders en gisteren ook de melding "CI+ ERROR 04 CCK Failed " niet op mijn scherm gezien.
Nu maar afwachten…..?

profile.country.nl_NL.title
Sony-Macintosh
Bezoeker

Helaas wederom de melding op mijn  scherm "CI+ ERROR 04 CCK Failed"  ±20 sec

profile.country.nl_NL.title
Sony-Macintosh
Bezoeker

Zojuist terwijl ik wat  zat te zoeken/zappen bevroor het beeld, en geen enkele toets functioneerde nog, enkel de uit knop.

Vraag: is dit schadelijk voor de tv?