Deel jouw ervaring!
Als ik een opname op de HD via de timer doe, ben ik verplicht om naar die zender de kijken en kan niet naar een andere zender schakelen.
Is er soms een instelling die ik ergens moet veranderen ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik bedoel niet de externe HDD die je aansluit op de USB ingang.
Wil je een ander kanaal opnemen dan lukt dat alleen met een harddisk recorder waarbij ook een extra tuner is ingebouwd. Zoals bijvoorbeeld de Sony RDR-AT100. Dit is dus een geheel eigen volledig apparaat, niet een losse harddisk.
Welkom op het forum rodyhond.
Dit zal helaas niet gaan omdat de TV's maar zijn uitgerust met één tuner en je daardoor niet naar een kanaal kan kijken en een ander kanaal kan opnemen.
Je zal dan toch een externe harddisk recorder moeten plaatsen.
Bedankt voor uw reactie, maar ik heb een externe HD erop aan gesloten en daar kan ik niet tijdens de opname naar een ander kanaal.
Ik bedoel niet de externe HDD die je aansluit op de USB ingang.
Wil je een ander kanaal opnemen dan lukt dat alleen met een harddisk recorder waarbij ook een extra tuner is ingebouwd. Zoals bijvoorbeeld de Sony RDR-AT100. Dit is dus een geheel eigen volledig apparaat, niet een losse harddisk.
Type KD49X8505 zou 2 tuners aan boord hebben om zodoende 1 kanaal op te nemen en naar een ander kanaal te kijken. Dat lukt niet. Alles is geregistreerd. HDD wordt herkent. Neemt wel 1 kanaal op maar kan alleen NPO zenders en lokale zender kiezen of het opgenomen kanaal kijken.
Bij alle andere kanalen verschijnt in beeld: "Voor de opname wordt uw CAM gebruikt. Andere gecodeerde services kunnen momenteel niet worden bekeken."
Hoe zit dat dan met 2 tuners aan boord?
Welkom in de Sony community,
Welke provider wordt er gebruikt?
Helaas is het met de huidige CI+ module niet mogelijk om 2 gecodeerde kanalen te kijken/opnemen, dit wordt pas mogelijk met de versie 1.4 in de toekomst. Een mogelijke oplossing is de opname via de CI+ module en kijken naar een ongecodeerd kanaal als deze beschikbaar zijn.
73's
Dank u voor uw reactie en antwoord.
Mijn provider is Ziggo.
Ik kan inderdaad tijdens een (commerciele zender) opname naar NPO zenders, de regionale zenders kijken en soms ook andere buitenlandse zenders.
Hoe bedoelt u versie 1.4?
Op de SMiT Digitale Televisie Module doos staat nu versie 1.3 CI+ CAM technologie.
Die zal dan een 1.4 versie moeten worden. Dat zal dan ook weer geld moeten kosten, toch?
Heeft u enig idee wanneer die beschikbaar komt?
Jammer voor nu. Ik had deze LED TV om deze HDD opname mogelijkheid gekocht.
Ik heb een Humax HD decoder/recorder, maar de opgenomen beelden zijn lang niet zo goed als voorheen op mijn oude HD LCD scherm. Aangesloten via een HDMI in/uitgang, van mijn Onkyo, naar het Sony scherm toe.
Enig idee waarom het beeld geen HD kwaliteit is dan?
Met de 1.3 CI+ Module kan je dus alleen een zender uit je abo opnemen, maar omdat je provider Ziggo is kun je ongeveer 30 zenders uit het standaard pakket gratis kijken. Helaas alleen in SD kwaliteit, deze zijn te vinden rond de 930.
Als je geen huur CI+ module heeft maar een koop CI+ module zou je deze zelf weer moeten aanschaffen.
De CI+ komt in 2016 beschikbaar.
Dat de beeldkwaliteit minder nu is, ligt hoogstwaarschijnlijk aan de Onkyo. Verbind de Humax maar eens rechtstreek met de X8505c.
suc6 ermee,
73's
Tenzij hij in SD kijkt.
De HD zenders zitten op een heel andere kanalen.
Ik noemde de HD kanalen als voorbeeld i.v.m. de CI+ module, kan ook zijn dat zijn abo de sportzenders bevatten, of een ander pakket. De invulling van de voorkeur indeling van DTV is gebaseerd op de gebruikte netwerkID.
73's