annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

opgeslagen media van PC weergeven op bravia lcd-tv KDL-32WD759

profile.country.NL.title
Brampie2
Ontdekker

opgeslagen media van PC weergeven op bravia lcd-tv KDL-32WD759

Hoe kan ik media die op mijn pc zijn opgeslagen weergeven op mijn tv?
Op dit moment denk ik in de eerste plaats aan een opgeslagen video. Maar foto''s en ook muziek staan ook bij mijn wensen.
Ik las wat aanwijzingen om dat te doen met Wifi Direct. Maar dat lijkt me zo vreemd als tv en PC zijn aangesloten op dezelfde router (de tv met wifi en de pc met een kabel).

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De beste oplossing is casten vanaf een Chromecast of Firestick te gebruiken.

 

Info Firestick 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Brampie2

Met de Home toets van je afstandbediening kun je selecteren op Media. Daarna kun je kiezen tussen Foto's, Muziek of Video's. Selecteer de gewenste media en er verschijnt een lijst met gevonden Servers bv PC van Bram. Selecteer deze en je TV zal proberen een verbinding tot stand te brengen met je PC. Let wel, je PC moet hiervoor aan staan en dat je de folders op je PC, waar de media bestanden op staan, gedeeld zijn met anderen in je Netwerk. In Windows is hier een speciale procedure voor.

Succes. Gr, Arie

profile.country.NL.title
Brampie2
Ontdekker

@pa3eia 

Ik schreef gisteren een antwoord, dat ik nu niet kan vinden. Dat was ongeveer als volgt.

Bedankt. Ik heb een chromecast en ik ben het direct gaan proberen. Ik koos het recenste bestand en dat was toevallig een mov bestand. Het werd geopend in de app Films en TV van mijn Windows 10 PC en achter 3 puntjes kon ik  een apparaat kiezen. Dat was alleen de TV en niet de chromecast.

Inmiddels begrijp ik, dat een mov bestand niet het juiste voorbeeld is.
Vanochtend nam ik een mp4 bestand. Eerst opende ik Google Chrome en klikte op het aangemaakt Cast icoon en koos voor Bestand casten. En dat ging prima.

Het mov bestand wordt kennelijk niet ondersteund door de chromecast. Misschien eerst openen in Quicktime.

profile.country.NL.title
Brampie2
Ontdekker

@broekhua 
Bedankt  Ik was en ben daar weer mee bezig geweest. Nog geen groot succes, komt wel.

In de lijst van servers staat een paar keer BRCM-DMS:10, die ook genoemd worden bij Bluetooth en andere apparaten in Instellingen van Windows 10.
Weet iemand waar die bij horen? Via Google vond ik een paar vragen hierover, maar niemand gaf een antwoord.
Bij de Eigenschappen vond ik dat het een Digitale mediaserver is van Broadcom Corporation.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Brampie2

BRCM-DMS:10 schijnt een software matige mediaserver kunnen zijn die zit op jouw modem. Hiermee zou je mogelijk een USB stick (met media files) kunnen uitlezen via je TV  als deze is ingestoken in je modem.

Dat is wat ik hierover op Internet heb kunnen vinden. Jouw PC is ook in staat te functioneren als Mediaserver. Via Netwerk instellingen op je PC is deze te activeren. Gr, Arie

profile.country.NL.title
Brampie2
Ontdekker

@pa3eia 

Klopt het dat dit (helaas) niet werkt voor .mov of .wlmp bestanden? Die worden niet getoond als je kiest voor Bestand casten.