Deel jouw ervaring!
Ik heb de tv (32HX750) gekoppeld aan mijn netwerk. Als ik dan foto's van mijn netwerk wil oproepen krijg ik bij diverse foto's de melding dat afspeelfunctie niet mogelijk is. Iemand een idee wat er verkeerd gaat. Ik heb alle foto's op de PC in dezelfde map staan. Ze zijn ook allemaal met dezelfde camera gemaakt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
GELUKT!!!!!
Ik heb in eerste instantie geprobeert om de foto's gewoon via afbeeldingen - mappen - de foto's op de tv te laten zien. Daar ging het dus steeds verkeerd zoals boven omschreven. Nu ik een afspeellijst heb gemaakt werkt het wel allemaal. Moet nog wel de foto's via RIOT aanpassen, maar dat is maar een paar seconden werk en stelt dus eigenlijk niets voor.
Super bedankt voor alle reacties.
Nu nog even aan de slag om te kijken hoe dat Wi-Fi dirct nu eigenlijk werkt, want dat lukt nog steeds niet.
heb je ze met photoshop nabewerkt?
zijn het extra grote fotos? (sweep-panoramas?)
Hallo,
Ik heb inderdaad een aantal foto's met photoshop bewerkt en de bestanden zijn behoorlijk groot. Ik ga dus maar eens even wat foto's maken en ze ook bewerken om te kijken of het daar aan ligt. Maar het moet toch ook mogelijk zijn bewerkte foto's op de tv te zien?
het is wel mogelijk, maar tot een bepaalde grootte, en in 4:4:2 hue/value compressie, niet in 4:4:4.
photoshop bewerkingen die 4:4:4 (allerhoogste kwaliteit) zijn opgeslagen vallen buiten de DLNA standaard en worden niet weergegeven. Zoek via google op 'adobe bravia jpeg setting' oid voor hoe op te slaan. 1 na hoogste kwaliteit moet je hebben.
Het begint me allemaal wat te duizelen. Ik heb een paar foto's aangepast (via RIOT) en op de PC staan in de orginele map. De tv laat die map wel zien, maar de aangepaste foto zelf niet. Een eventueel nieuw aangemaakt map op de PC laat de TV ook niet zien. Zet ik nu die foto op mijn Samsung tablet dan kan ik de foto wel op de TV laten verschijnen via de UPnPlay app die ik heb geinstalleerd. Die heb heb ik moeten installeren omdat ook de Wi-Fi dirct niet werkt naar de TV toe. (TV laat de tab wel zien, maar ik kan niets overzetten).
Enig idee hoe het kan dat de TV de nieuwe map of aangepaste foto's van de PC niet laat zien?
Dit gebeurt bij mij ook wel eens.
Een refresh van de directory op de PC (Ctrl-R) zorgt ervoor dat ik dan de inhoud weer in zijn geheel zie.
Helaas........helpt niet.
je gebruikt wrsl windows media player als je DLNA server op je computer,
daarvan moet de media library geupdate worden, want dat is wat de tv uitleest....
als je net iets gewijzigd hebt, even met de hand de media library laten updaten, of wachten tot het automatisch gebeurt bij opstarten of eens per uur oid....
als je op een nieuwe plek een directory maakt, die toevoegen aan je media library.
GELUKT!!!!!
Ik heb in eerste instantie geprobeert om de foto's gewoon via afbeeldingen - mappen - de foto's op de tv te laten zien. Daar ging het dus steeds verkeerd zoals boven omschreven. Nu ik een afspeellijst heb gemaakt werkt het wel allemaal. Moet nog wel de foto's via RIOT aanpassen, maar dat is maar een paar seconden werk en stelt dus eigenlijk niets voor.
Super bedankt voor alle reacties.
Nu nog even aan de slag om te kijken hoe dat Wi-Fi dirct nu eigenlijk werkt, want dat lukt nog steeds niet.
Gefeliciteerd.
Als je een huisnetwerk werkend hebt, zou ik niet ook met wifi direct aan de gang gaan: het is of of....
Message was edited by: breedBenR