Deel jouw ervaring!
Hallo,
ik wil graag mijn netflix ervaringen delen die ik heb met de een Sony t.v. (65w855a) en met een Sony blu-ray speler (bdp-s4100).
Als eerste wil ik het volgende verschil onder de aandacht brengen. Als ik een serie bekijk op netflix via de Sony t.v. (als voorbeeld de serie Heroes), dan geeft netflix aan dat het om een HD uitzending gaat. Zie foto hieronder:
Als ik Heroes afspeel op netflix via mijn blu-ray speler, dan geeft die aan SUPER HD. Zie foto hieronder:
Het is me een raadsel waarom het ene apparaat wel SUPER HD doorgeeft en de andere niet??. Beide apparaten waren op het moment dat ik de foto nam verbonden met LAN. Dus dat lijkt me dik in orde. Ik ben lid van Ziggo en Ziggo geeft SUPER HD door, dus waarom de t.v. dit niet weergeeft begrijp ik niet. De t.v. is voorzien van de laatste firmware van Sony. Verder heb ik na de update een harde reset uitgevoerd (minimaal twee minuten de stekker eruit). Vervolgens ben ik in het menu naar fabrieksinstellingen gegaan. Deze aangeklikt en daarna de t.v. weer opnieuw ingesteld. Dit heeft geen resultaat gehad....helaas.
Het tweede wat me opvalt is, dat als ik Heroes (of een andere serie) op netflix via de t.v. kijk, dat de ondertiteling af en toe wegvalt. Ach...met een engelstalige film is dat op zich niet zo'n ramp, maar in Heroes wordt ook Japans gesproken...nou....dan wordt het wel erg irritant. (weer harde reset, fabriekinstellingen, opnieuw instellen...geen resultaat).
Via de blu-ray speler heb ik hier geen last van. Ondertitels blijven gewoon de hele tijd goed 🙂
Als ik wat zou moeten bedenken, waardoor het komt dat de t.v. HD doorgeeft ipv SUPER HD en dat de ondertiteling af en toe wegvalt, dan vermoed ik dat het met de software te maken heeft. Dus ik hoop dat Sony binnenkort met een software-update komt om deze netflix problemen op te lossen (moet niet zo moeilijk zijn lijkt me, want de Sony blu-ray speler heeft deze problemen niet....dus effe kijken naar de bdp-s41000 en probleem opgelost). Ik zou het namelijk erg fijn vinden dat ik gewoon netflix via de t.v. SUPER HD kan kijken en dat de ondertiteling gewoon goed blijft doen.
Verder ben ik wel benieuwd of hier meer mensen last van hebben??? Dus Sony t.v. met netflix: geen SUPER HD of haperingen met de ondertitels.
En ik zou graag willen weten of deze problemen al bij Sony bekend zijn??
Groeten,
Ferry
Hoi Ferry,
Om gelijk op het HD en Super HD verhaal te reageren. Die twee termen geven aan dat het signaal 720P is of 1080P.
Echter moet je voor de zekerheid als je via Netflix de aflevering afspeelt op de info knop drukken. Dan zie je linksboven de resolutie en nog wat andere data. Als je bij beide varianten van Netflix gewoon 1080P krijgt, is er niks aan de hand.
Kan je laten weten wat je te zien krijgt?
Overigens krijg je vrijwel nergens Super HD te zien als omschrijving op de TV app van netflix. Maar die krijg je wel te zien als je op de info knop drukt tijdens de aflevering.
Hoi Ferry,
Heb je al eens gekeken of de volgende firmware op je toestel staat?
http://www.sony.nl/support/nl/content/cnt-dwnl/prd-tvhc/bravia-kdlw-kdlx-firmware-update-v4410eua/KD...
Indien dit niet het geval is kun je het beste even direct contact opnemen met Support. Je kunt hen hier via email benaderen.
Mvg,
Arthur
Hoi Arthur,
Hier volgt een gedeelte tekst, gekopieerd uit mijn eerste bericht: "De t.v. is voorzien van de laatste firmware van Sony"
Bovenstaande gekopieerde tekst is van 3 weken geleden, dus ja....de update (PKG4.410EUA) met als releasedatum 17-04-2014 is alweer van een aantal maanden geleden uitgebebracht en ben dus al een aantal updates verder.
Inmiddels heb ik nu versie PKG4.470EUA erop staan. Dit is momentaal de laatste firmware van Sony.
Ook na de laatste update nog steeds problemen met wegvallen ondertiteling.....maar goed, ook logisch want deze update had niks met netflix te maken.
Dus ja, probleem is er dus nog steeds.
Gr. Ferry
Dat begrijp ik, Ferry. Jammer dat het nog niet verholpen is.
Heeft het niet met de beeldinstelling te maken van het toestel onder de toepassing Netflix???
73's