annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Netflix App start regelmatig niet meer op

OPGELOST
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Netflix App start regelmatig niet meer op

Mijn Netflix App start regelmatig niet meer op. Mijn TV is van het type Bravia KD-55XD8599.

Het heeft altijd goed gewerkt tot enkele weken geleden. Na de tekst NETFLIX verschijnt er een ronddraaiende cirkel die niet meer stopt. Om Netflix toch te starten moet ik eerst de app stoppen d.m.v het enkele seconden ingedrukt houden van de "HOME" toest. Hierop verschijnen alle nog actieve apps. Met het kruisje stop ik dan de Netflix app.

Daarna gaat het opstarten van Netfljx meestal wel goed.

Wie heeft hier meer problemen mee? 

38 ANTWOORDEN 38
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Op verzoek van de Sony customer support centre heb ik de volgende acties uitgeprobeerd:

Nieuwe Lan kabel: Geen resultaat.

Aangesloten op een andere poort van de Router: Geen resultaat.

TV een vast IP adres gegeven: Geen resultaat.

TV teruggezet naar Fabrieksinstelling: Geen resultaat.

Update App verwijderd (V 6.1.3😞 Geen resultaat.

Wat wel werkt is: Als de app blijft hangen, deze afsluiten met de Home toets enige tijd  ingedrukt te houden en de app afsluiten met het kruisje onder de app.

Daarna is de Netflix App wel gewoon op te starten.

TV aangesloten via WiFi geeft geen problemen met Netflix.

Gr, Arie

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Update 5-02-2019

Zout geworden van de zeer beperkte ondersteuning vanuit Sony en Netflix. 

Knoop doorgehakt en een Nvidia Shield TV aangesloten op mijn Sony Bravia. 

Wat een verademing in bediening en gebruik van Streaming media. Exact dezelfde versie van Netflix, echter werkt wel probleemloos bedraad. Heeft ook een ingebouwde Chromecast. Lipsync synchronisatie instelbaar. Werkt perfect samen met de Bravia sync funtionaliteit waarbij diverse mogelijkheden instelbaar zijn zoals wel of niet mee laten opstarten of uitschakelen van de TV. Kortom een perfecte vervanging van het Smart gedeelte van je TV.

Helaas zit je nog steeds vast aan het beperkte aanbod van Apps voor het Android TV systeem. NPO Start is niet aanwezig en moet nog steeds gestreamed worden vanaf bv. je Smartphone. 

Weet iemand waar ik documentatie vandaan kan halen over het programma Kodi

Gr, Arie

profile.country.NL.title
Martin-A50
Lid

Ik zou toch nog even goed nadenken, voordat u Kodi gaat gebruiken.

Allereerst is het sinds een jaar of 2 illegaal  om films te streamen en ook erg lastig in het gebruik. Je moet vaak kiezen uit meerdere 10 tallen streams die vaak slecht van kwaliteit zijn, ondertitels zijn vaak moeilijk passend te vinden en lopen dan ook vaak niet goed/blijvend synchroon.

Kortom, ik vond dat (ruim 2 jaar geleden) heel frustrerend kijken en ben daar dan ook resoluut mee gestopt.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Martin-A50

Dank voor je advies. 

Ik heb nog geen idee wat ik met Kodi kan doen. Sommigen zijn er erg enthousiast over en ik wilde het ook wel eens leren kennen.

Voor het kijken naar films of series ben ik geabonneerd op Netflix. Dat bevalt mij heel erg goed. Dus daar doe ik het niet voor. 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Dus ik begrijp dat Netflix wel goed werkt op de WiFi maar niet op de kabel?

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Dat is correct. 

Met die verstande dat indien bedraad, het alleen de aanmeld procedure is die vastloopt. Eenmaal aangemeld (na enige moeite) werkt het verder weer wel tot de volgende dag bij het opnieuw aanmelden. 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
jhcpeters
Ontdekker

Ook bij mij is de TV bedraad aangesloten op internet en heb daarbij regelmatig problemen met het opstarten van Netflix. Ik heb de TV nu ook op WiFi aangesloten en het werkt nu al enkele dagen goed. Prima tip dus 👍👍 Ik heb de LAN verbinding trouwens niet verwijderd.

profile.country.NL.title
Pluto-AV
Ontdekker

Klopt, alle andere oplossingen zijn niet afdoende. LAN-kabel heb ik inderdaad laten zitten. Met Wi-Fi geen problemen met starten Netflix. Geen idee wat de onderliggende oorzaak is, maar ik kan er al maandenlang zo prima mee leven.

profile.country.NL.title
jhcpeters
Ontdekker

Helaas heb ik moeten constateren dat het probleem bij mij niet is opgelost. Op het moment dat ik de stekker eruit en weer erin steek dan werkt het weer enkele dagen. Ik heb Netflix afgemeld en weer opnieuw aangemeld en dithelpt ook niet. In eerste instantie leek het met de WiFi verbinding wel te lukken, dit was ook niet de oplossing. Dan hoop ik nu dat Sony er wat mee gaat doen. Ik ben schijnbaar niet de enige met dit probleem.