Deel jouw ervaring!
Mijn Netflix App start regelmatig niet meer op. Mijn TV is van het type Bravia KD-55XD8599.
Het heeft altijd goed gewerkt tot enkele weken geleden. Na de tekst NETFLIX verschijnt er een ronddraaiende cirkel die niet meer stopt. Om Netflix toch te starten moet ik eerst de app stoppen d.m.v het enkele seconden ingedrukt houden van de "HOME" toest. Hierop verschijnen alle nog actieve apps. Met het kruisje stop ik dan de Netflix app.
Daarna gaat het opstarten van Netfljx meestal wel goed.
Wie heeft hier meer problemen mee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Btw heb je je tv ingesteld met of zonder je google account?
Zo ja dan eens al je netflix updates verwijderen en in je google account de automatisch updates op handmatig zetten en de originele netflix versie gebruiken.
MvG Hans
Wordt er gebruik gemaakt van een VPN verbinding?
73's
Nee. Ik gebruik geen VPN verbinding.
Ik heb Internet via KPN middels een Experia box V9.
Gr, Arie
Kan ook aan een niet goed werkende internetverbinding liggen.
Je modem opnieuw opstarten.
Zorg voor de laatste firmware update.
Als je wifi gebruikt zou ik eens een ander kanaal kiezen en anders het 5 Ghz netwerk eens instellen.
5 Ghz is sneller en heeft minder last van externe storingen.
MvG Hans
Mijn TV is bedraad aangesloten.
Geen last met YouTube.
Verder ook helemaal geen last met mijn andere apparatuur (Smartphone, Tablet, PC) op Internet.
Heb je al een powerreset gedaan en anders de voeding een keer 1 minuten spannningsloos gemaakt?
MvG Hans
Na een powerreset kan ik de Netflix App probleemloos opstarten. Als ik de App stopt indien deze nog in de background aanwezig is, (Home toets even ingedrukt houden om de background processen te zien) dan kan ik de app eveneens probleemloos opstarten.
Het lijkt alsof de app niet meer restarteble is als deze nog in de background staat.
De update van de app ook al verwijdert en opnieuw gedownload. Kan dit probleem zijn ontstaan na het recent olaatsen van een CL+ module?
Na een powerreset kan ik de Netflix App probleemloos opstarten. Als ik de App stopt indien deze nog in de background aanwezig is, (Home toets even ingedrukt houden om de background processen te zien) dan kan ik de app eveneens probleemloos opstarten.
Het lijkt alsof de app niet meer restarteble is als deze nog in de background staat.
De update van de app ook al verwijdert en opnieuw gedownload. Kan dit probleem zijn ontstaan na het recent plaatsen van een CL+ module?
Laatste optie om zonder CI+ de tv terugzetten naar fabrieksinstelling. Zenders opnieuw zoeken en CI+ in toestel en tv op bv RTL4 zetten voor het innitialiseren van de module.
Zorg dat je de laatste firmware in je toestel staat.
Btw na het installeren van een frmwareupdate zet ik mijn tv altijd terug naar fabrieksinstelling.
MvG Hans
Dat is bij mij ook standaard procedure.
Echter het is al weer een tijd geleden dat ik een Software Update heb gehad.
Ik houd het in gedachten. Kijk het eerst nog even aan. Trouwens, als ik Netflix afsluit en even later weer opnieuw opstart, heb ik geen problemen. Tot nu toe heb ik het probleem ervaren na een volgende dag bij het opnieuw activeren van de app. Zeer vreemd.