annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nederlands internettv in buitenland

OPGELOST
profile.country.de_DE.title
wolkje22
Bezoeker

Nederlands internettv in buitenland

2 grote vragen:

Vraag 1:

Ik heb een Sony Bravia 55NX72x televisie met internettelevisie. Ik heb hem in Duitsland gekocht en woon daar ook. Ik heb verbinding via mijn draadloze router met het internet. De kand- en taalinstellingen heb ik beide op Nederland gezet in de hoop dat ik dan Nederlandstalige internettelevisie te zien krijg. Maar nee hoor. Alles in Duits. Dus als ik film wil huren die vreselijk nagesynchroniseerde films, alleen duitse zenders waarvan je de uitzendingen terug kunt kijken enz. Als ik via de browser uitzendinggemist of rtlxl e.d. wil kijken kan dat weer niet omdat je dan Microsoft Silverlight nodig hebt en dat schijnt groot probleem te zijn.... Wie kan mij helpen? Wie kan mij vertellen of en hoe ik Nederlands internettv op mijn Sony krijg in Duitsland?

Vraag 2:

Ik kan mijn Canal Digitaal kaartje keurig met de CI module in de ingebouwde hd decoder doen en ontvang dan keurig alle Nederlandse zenders. Nu wil ik echter een recorder koppelen die ook de TV uitzendingen opneemt. Helaas heeft deze recorder geen HDMI aansluiting. Nu dus via scart aangesloten maar dan zit hij op de AV aansluiting en krijg ik geen zenders van de satteliet in beeld dus kan ik niet opnemen. Instellingen via de recorder kloppen allemaal (is pioneer). Wie weet hoe ik de recorder kan laten communiceren met de ingebouwde HD recorder. Toen ik mijn normale decoder nog had aangesloten lukt dat namelijk prima.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

VRAAG 1
Je zult hiervoor je huisnetwerk van een Nederlands IP-adres moeten voorzien.
Dat kan met een VPN verbinding (er zijn er gratis, er zijn er abbonnement), sommige routers kunnen het zo instellen dat je hele thuisnetwerk dan via de VPN verbinding ingesteld is. Google op 'VPN Router Nederlands Internet in buitenland'.

VRAAG 2

Het simpelste is denk ik bij Canal Digitaal een 2e smartcard aan te vragen, en dan je oude losse decoder weer op de HD-recorder aan te sluiten. Dan kan je ook iets opnemen terwijl je iets anders aan het kijken bent.

Mogelijk werkt ook onder instellingen AV1 of AV2 uitgang ipv op 'auto' op TV in te stellen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

VRAAG 1
Je zult hiervoor je huisnetwerk van een Nederlands IP-adres moeten voorzien.
Dat kan met een VPN verbinding (er zijn er gratis, er zijn er abbonnement), sommige routers kunnen het zo instellen dat je hele thuisnetwerk dan via de VPN verbinding ingesteld is. Google op 'VPN Router Nederlands Internet in buitenland'.

VRAAG 2

Het simpelste is denk ik bij Canal Digitaal een 2e smartcard aan te vragen, en dan je oude losse decoder weer op de HD-recorder aan te sluiten. Dan kan je ook iets opnemen terwijl je iets anders aan het kijken bent.

Mogelijk werkt ook onder instellingen AV1 of AV2 uitgang ipv op 'auto' op TV in te stellen.