Deel jouw ervaring!
Hallo,
Ik zit midden in een verbouwing en daarom kan ik eea niet uitproberen. Ik heb snel hulp nodig.
Ik heb twee Sony TV's waaronder één met ARC. Deze laatste staat in opslag.
Ik heb een Denon AVR-1912 met twee zones, ARC-compatible. Ik wil de belangrijkste zone (5.1 opstelling in de woonkamer) gebruiken voor de ene TV (32'' zonder ARC) en de andere zone (2.0 opstelling op zolder) voor de kleine TV (24'' met ARC). Deze laatste TV is nu ingepakt en onbereikbaar.
Ik zou het liefst de reciever koppelen via de ARC op HDMI-1 van de 24'', op een gewone input-HDMI op de reciever. De reciever heeft maar één output-HDMI (waarop je natuurlijk normaal de ARC aansluit) en die heb ik nodig voor de 32'', bijvoorbeeld voor het spelen van DVD.
Mijn vraag is dus: als ik een HDMI-verbinding leg tussen de HDMI-1 op de 24'' naar een input-HDMI (bv GAME1) van de reciever, kan de reciever dan het geluid van die HDMI pakken en weer terugsturen naar zone2?
Ik heb snel hulp nodig ivm een aantal beslissingen die de bouwers aan me vragen.
Bedankt alvast.
Mvrgr,
Jeroen
Dag allemaal,
Is er iemand die nog iets zinnigs weet te zeggen over mijn vraag of vraag ik iets wat hier niet thuis hoort?
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Groet,
Jeroen
Ik heb je vraag gelezen, maar weet hier niets van.
Bij Tweakers is een forum waar meer mensen je zullen kunnen helpen.