annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

meerdere cardreaders aansluiten?

OPGELOST
profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

meerdere cardreaders aansluiten?

helaas zit er maar 1 slot in de tv (55x8509c) voor een smartkaart. deze is in gebruik voor digitenne.  ik heb ook sat-schoterl, en moet nu steeds wisselen met de kaart, en interface.

waarom maar 1 slot, en 4 tuners beschikbaar, tegenwoordig is toch alles gedecodeerd?

 

zijn er zgn hubs beschikbaar zodat iets in de sony zit, en een los kastje ernaast, en daar zit dan 2 of meerdere CI slots in, zodat ik van dat gewissel af ben?

of beter.......is er mogelijkheid om een cardreader via usb aan te sluiten, ondersteunt de sony dat?

misschien een tip voor de volgende firmware update?

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Je idee is mogelijk. In de X8509c is een volwaardige interne satelliet tuner aanwezig waar je vrouw ook mee om kan gaan. Het is zelfs mogelijk om de voorkeuze naar eigen inzicht (Digitenne volgorde) te programmeren d.m.v. Sony Editor.

 

Over de nieuwe Xsarius Twin CI-module heb ik nog nooit iets gelezen, daar zal je op een of ander satelliet fora meer informatie moeten zoeken.

 

suc6 ermee,
73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De Digitale lijst kan je naar een USB-stick exporteren vanuit het digitale menu, om daarna in de PC in te lezen.

Als er een HDD ook is aangesloten, dient deze even ontkoppeld te worden. Anders is ex/importeren niet beschikbaar.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Er zit een twin tuner in. Alleen die werkt op één kaart. Er zitten niet twee tuners is voor twee verschillende kaarten. 
Dus nee, dat kan niet. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Oei, Digitenne op een 55X8509c naast sateliet ontvangst dat geef nogal beeldkwaliteit verschil, dacht dat Digitenne maximaal tot 32 inch redelijk was te kijken.

 

Zelf nog geen ervaring ermee, maar kijk hier eens.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

Ja, digitenne is qua kwaliteit niet het beste icm de sony, maar ja.

Ik heb ook een HD sat ontvanger, aangesloten op de HDMI poort......dan goede HD kwaliteit.

Maar dan weer twee afstandbedieningen enz enz.

Maar mijn vrouw kan echt niet overweg met die sat ontvanger, dus vandaar houden we de digitenne erbij..

 

Mijn idee was dan om de ingebouwde sat tuner te gebruiken van de sony, zodat zij er ook gebruik van kan maken.

Tevens kan ik dan ook opnames maken via de USB schijf van bijv een sat zender, en kijken naar digitenne (of andersom).

Maar ik wil van dat gewissel af tussen digitenne en sat CAM met kaart.

profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

via nogmaals zoeken, kwam ik hierop......

kan iemand mij vertellen of dit werkt o pde sony.

De test lijkt veelbelovend!

 

http://www.totaaltv.nl/tests/164/

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Je idee is mogelijk. In de X8509c is een volwaardige interne satelliet tuner aanwezig waar je vrouw ook mee om kan gaan. Het is zelfs mogelijk om de voorkeuze naar eigen inzicht (Digitenne volgorde) te programmeren d.m.v. Sony Editor.

 

Over de nieuwe Xsarius Twin CI-module heb ik nog nooit iets gelezen, daar zal je op een of ander satelliet fora meer informatie moeten zoeken.

 

suc6 ermee,
73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

Ik heb sony editor gedownload, en op m'n PC gezet.....aardig.

Hoe kan je nu de lijst sorteren... moet je de lijst ook op een of andere manier inlezen?

Kun je de lijst bijv op een USB stick zetten, en die weer in je PC inlezen?

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De Digitale lijst kan je naar een USB-stick exporteren vanuit het digitale menu, om daarna in de PC in te lezen.

Als er een HDD ook is aangesloten, dient deze even ontkoppeld te worden. Anders is ex/importeren niet beschikbaar.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

Ik probeerde van alles, maar deze optie bleef maar grijs.....

De opmerking over het verwijderen van de HDD deed het hem......verwijderen, en daarna appeltje-eitje.

Bedankt!

 

Nu kan ik aan de slag op de PC....werkt toch iets fijner dan het gepriegel via de AB van de TV.

profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

Het lijkt mij wel net zo netjes om even een update te geven, nav de originele vraag over meerdere CAM's op de 55X8509C.

 

Ik heb de Xsarius Twin CI-module  aangeschaft. Omdat ik vanaf het eerste uur digitenne had (woon in buitengebied, kabel is onmogelijk) heb ik 3 kaartjes ( ja, ja, kreeg je toen nog gratis) en 1 kaartje had een soort voorgevormde pinkaartje in de credietkaart formaat....dus was makkelijk pas maken. De CD kaart erin, en achterin de SONY.  Om een lang verhaal kort te maken......het werkt feilloos!!!

Digitaal setup voor de digitenne, en gewoon kijken....alles gedecodeerd. (zoals origineel)

En satelliet laten zoeken, even uitpuzzelen hoe het zit met DiSecq (verschillende sat's, ik heb er vier) en de CD kaart decodeert de zenders waar ik recht op heb.

MBV  sony editor de lijst voor de eerste 30 zenders gelijk gemaakt aan de digitenne, zodat m'n vrouw ook hiermee bekend is, en de rest lekker gesorteerd. Heb nu ruim 2500 zenders via satelliet, en opnemen op de HD werkt nu ook via digitenne, EN sat. Zelfs een zender opnemen via digitenne zenders, en kijken naar sat werkt ook. Beide programma's codeert de Xsarius Twin CI-module.

EN zoals mijn bedoeling was, ik heb nu nog maar 1 afstandsbediening nodig,   die van mijn aparte sat-reciever niet meer..... (ik houd hem voor backup nog ff aangesloten, maar echt nodig is hij niet meer....)

 

Dit toch even vermeld voor diegene die ook dit probleem hebben.