annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

LCD of LED ?

OPGELOST
profile.country.NL.title
hansm2013
Lid

LCD of LED ?

Gisteren nieuwe TV gekocht, de 46W905A bij de Mediamarkt (leuk die Russische stickers op de achterkant) en ben gelijk gaan installeren,maar vond het beeld nou niet lekker, beetje vlekkerig en bij een (FOX-kanaal3, SD dat wel) voetbal wedstrijd leek het grasveld wel een grote groene vlek.

Op Ned 1, wat toch 1080i HD is, ook vlekken in de gezichten.

Op de sony-site de handleiding geraadpleegt en met wat spelen met de instellingen kreeg ik het een beetje beter, maar nog steeds geen SONY kwaliteit (althans wat ik verwachtte, ik kom van een Sharp Aquos 37inch van 6 jaar oud).

Toen ik was beter naar de boekjes keek die bij de tv zitten kwam ik tot mijn verbazing alleen maar stickers met LCD TV tegen.

Op de boekjes met quick start guide en afkortingen stond overal LCD TV.

Ik terug naar sony.nl, mediamarkt.nl, tweakers.net en kieskeurig.nl maar overal staat dat het een LED TV is (edge-led).

Op de achterkant waar het serienummer en model aanduidingen staan (in het russies !!!!) staat ook overal LCD TV.

Nu begrijp ik de vlekken ook wel want een LCD TV heeft dat toch wel als nare eigenschap, die vlekken.

Voordat ik de boel weer inpak en hem terugbreng naar Mediamarkt wil ik toch wel weten waarom de websites het over een LED TV hebben en de TV zelf een LCD TV is.

Op de sony website wordt gesproken over een LCD scherm met LED backlight,

Display

Schermtype

Lcd

Type achtergrondverlichting

led

Hiier begrijp ik helemaal niets van, maar dat zal wel aan mij liggen.

Is er iemand met vergelijkbare (Triluminos-Bravia) TV van 46 inch die dit ook ervaart?

Hij hangt aan een Cisco8485DVB (HD decoder) met Scart op HDMI1.

Iemand een idee ?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Eddy29
Lid

Hallo,

Misschien kan deze uitleg uw helpen/: http://www.beamerplanet.be/verschil_tussen_lcd_plasma_led_of_oled.html

Mijn ondervinding vertelt me dat het wel eens aan een HDMI-connectie zou kunnen liggen. Die vlekken wijzen ergens in die richting.  Probeer eens opnieuw te connecteren. Indien het niet helpt eens lichtjes schudden aan de connecties.  Ik heb dat ook soms ook en dat ligt bij mij aan een slechte connectie.  Hopelijk help ik u hiermee een beetje

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
hansm2013
Lid

Zojuist het servicenummer van Sony gebeld (call-center) en ben daar ongelofelijk afgebekt door iemand die per se zijn lijstje met vragen wilde doorwerken terwijl ik vertelde dat ik alle troubleshooting van het internet al had doorgenomen.

Ik wilde iemand spreken die mij vertelde of ik een LCD of LED TV heb gekocht van Sony maar dat werd afgehouden terwijl hij mij maar bleef bestoken met vragen of ik de "stekker" er wel in had zitten....

Nou is dat zijn werk, maar als ik al ettelijke malen verteld heb dat ik dat al lang zelf gekontroleerd had waarop hij begon te vragen of ik dan de HDMI kabel wilde controleren....

Is het dan echt niet mogelijk om iemand met verstand van zaken aan de telefoon te krijgen ?

Welk nummer kan ik bellen om een technies iemand te krijgen ?

Of zal ik mijn TV maar terug brengen (door gebrek aan Sony support/service) en een Samsung gaan halen ?

Iemand ervaringen met een Samsung of LG, of zelfs Philips, die vergelijkbaar is ?

Eddy29
Lid

Hallo,

Misschien kan deze uitleg uw helpen/: http://www.beamerplanet.be/verschil_tussen_lcd_plasma_led_of_oled.html

Mijn ondervinding vertelt me dat het wel eens aan een HDMI-connectie zou kunnen liggen. Die vlekken wijzen ergens in die richting.  Probeer eens opnieuw te connecteren. Indien het niet helpt eens lichtjes schudden aan de connecties.  Ik heb dat ook soms ook en dat ligt bij mij aan een slechte connectie.  Hopelijk help ik u hiermee een beetje

profile.country.NL.title
hansm2013
Lid

Geweldig, dit is wat ik zocht, heel fijn artikel, makkelijk leesbaar en precies wat ik nodig had om het te begrijpen.

Het zijn dus allemaal LCD schermen, alleen de manier van belichten is anders, perfect !

Ik zal vanavond eens een beetje rommelen met de HDMI kabel.

Ook zal ik eens proberen om een CAM met mijn smartcard te gebruiken, om de Cisco8485/HDMI kabel uit te sluiten als probleem.

Mijn welgemeende dank voor dit artikel, Eddy.

Hans.