annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KLD - 32EX711 Bravia TV AV2 scart

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Haveeka
Bezoeker

KLD - 32EX711 Bravia TV AV2 scart

Het beeld op av2 scart is na inschakelen naar onderen uitgerekt. Als ik av1 activeer is het  daar wel goed en dan weer naar av2 dan  is het ineens  in orde. Nb. de instellingen zijn indentiek en de 2 aangesloten digitale ontvangers ook.Ik kan hier wel mee leven maar had het toch liever in 1 x goed. Weet iemant wat er mis is.Hans

edit:

Message was edited by: -Tycho-

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_BE.title
syranno
Nieuw

Denk er ook aan dit iedere ingang eigen instellingen heeft. Je kan dus op AV1 het scherm instellen op bv. "Wide" en dan AV2 instellen op "3:4". Daarbij komt nog dat iedere ingang een eigen 'offset'instelling heeft. D.w.z. dat het beeld t.o.v. het midden lichtjes in trappen naar boven of naar onder kan schuiven. Sommige modellen ook naar links en rechts.

Om in te stellen: kies een ingang en druk op "opties". Hier moet het mogelijk zijn om de beeldinstellingen te wijzigen. Natuurlijk is dit apparaatafhankelijk en kan je niet zomaar één voorbeeld geven voor alle Sony modellen.

De tip met de instellingen van de randapparaten is ook zeer relevant aangezien bv. een DVD-speler en een DVD-recorder en een videorecorder (e.a.......) eigen systemen hebben. Praktisch: de oude digicorder van Telenet geeft een ander beeld dan de nieuwe HD-digicorder op dezelfde ingang. Je moet dat eerst aanpassen in de instellingen van het apparaat en dan de beeldinstellingen van de tv.

Hier moet ik wel bijzeggen dat bij sommige apparaten ook het OPNAMEbeeld wijzigt. Dus...een beetje uitzoeken.

Principieel is dat allemaal gestandaardiseerd maar ik denk dat er hier en daar in de vertalingen van deze standaarden een foutje is geslopen. 😉

(Ken je de engelse vertaling van een chinees/japanees toestel? of de vlaamse verstaling van een frans product?

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Ik denk niet dat dit in de TV opgelost moet worden:

De aangesloten digitale ontvangers, hebben hun eigen instellingen menu. Daar moet je denk ik zijn.

Je kan er vast instellen welk type scherm (16:9, 4:3) is aangesloten aan de ontvanger.

De ontvangers mogen identiek zijn, ik denk NIET dat de instellingen identiek zijn!

Je kan van te voren testen wat er gebeurt als je de digitale ontvanger 2 (nu op Scart2)  op Scart1 aansluit.

Vermoedelijk heb je dan nog steeds hetzelfde probleem.... maar nu op Scart1... teken dat het 'm in het kastje zit en niet in de TV.

=======

Je kan ook nog het 'schermverhouding' knopje op de afstandbediening (RM-ED035: direct boven 'InternetVideo') gebruiken.

profile.country.nl_NL.title
Haveeka
Bezoeker

Dat heb ik al geprobeerd maar de fout blijft op de scart 2 aansluiting. Ik denk dat het een software fout is in de Sony.

profile.country.nl_BE.title
syranno
Nieuw

Denk er ook aan dit iedere ingang eigen instellingen heeft. Je kan dus op AV1 het scherm instellen op bv. "Wide" en dan AV2 instellen op "3:4". Daarbij komt nog dat iedere ingang een eigen 'offset'instelling heeft. D.w.z. dat het beeld t.o.v. het midden lichtjes in trappen naar boven of naar onder kan schuiven. Sommige modellen ook naar links en rechts.

Om in te stellen: kies een ingang en druk op "opties". Hier moet het mogelijk zijn om de beeldinstellingen te wijzigen. Natuurlijk is dit apparaatafhankelijk en kan je niet zomaar één voorbeeld geven voor alle Sony modellen.

De tip met de instellingen van de randapparaten is ook zeer relevant aangezien bv. een DVD-speler en een DVD-recorder en een videorecorder (e.a.......) eigen systemen hebben. Praktisch: de oude digicorder van Telenet geeft een ander beeld dan de nieuwe HD-digicorder op dezelfde ingang. Je moet dat eerst aanpassen in de instellingen van het apparaat en dan de beeldinstellingen van de tv.

Hier moet ik wel bijzeggen dat bij sommige apparaten ook het OPNAMEbeeld wijzigt. Dus...een beetje uitzoeken.

Principieel is dat allemaal gestandaardiseerd maar ik denk dat er hier en daar in de vertalingen van deze standaarden een foutje is geslopen. 😉

(Ken je de engelse vertaling van een chinees/japanees toestel? of de vlaamse verstaling van een frans product?

profile.country.nl_NL.title
Haveeka
Bezoeker

Syrano en breedBenR, dank voor de respons maar het probleem(pje) moet ik mee leven. Het zit stomweg in de Sony. Met verwisselen van de 2 aangesloten apparaten blijft de fout met inschakelen van het apparaat op AV2, uitgerekt beeld naar onderen. Vervolgens het apparaat op AV1 aan en AV1 selecteren natuurlijk, dan is het daar goed. Dan AV2 selecteren en ja dan is het daar ook ineens O.K.

N.b. zowel AV1 als AV2 staan ingesteld op 4:3 automatisch en de 2 aangeloten ontvangers op full 16:9. zodat het beeld automatisch van 16:9 naar 4:3 gaat algelang de uitzending. Mits de zender dit juist doet met het vlggetje ( puls signaal bij aanvang van uitzending ) Vooral in het verleden ging dit nog al een fout bij een aantal zendgemachtigen.