annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Kdl46hx750 digitale audio output blijft op PCM

OPGELOST
profile.country.NL.title
Chennie
Ontdekker

Kdl46hx750 digitale audio output blijft op PCM

Ik kan helaas mijn digitale audio output niet omzetten van PCM naar wat anders. Ook na het instellen via speakers naar audiosysteem. Optie digitale audio output blijft grijs dus kan ik niet omzetten helaas. Mijn bose blijft dan PCM 2.0 ontvangen ipv dolby digital 5.1

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Chennie
Ontdekker

BreedBenR en Roel_C, dank voor jullie feedback. Na een hoop uitzoek werk, kabel los, kabel aansluiten...heb ik nu maar de Sony terug gezet naar fabrieksinstellingen...en jawel hoor. Als ik nu speaker op audio systeem zet...Dolby...hehehe, eindelijk...vraag niet wat ik heb gedaan of hoe en wat..het werkt! Dank in ieder geval.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

De tv op auto zetten, zou moeten zorgen voor Dolby Digital output,
mits de TV het in dat formaat aangeboden krijgt.

Wat voor audio speel je af?

Analoge TV? Digitale TV? Een DVD of BluRay van een derde apparaat? Gestreamd materiaal van PC of internet?

Is de bose installatie met HDMI 1.4 kabel verbonden via HDMI-1 aansluiting op je TV?

(HDMI-1 is hdmi-aansluiting met audio return channel op je TV)

Of ook met Optische Kabel verbonden?

Kan zijn dat het alleen werkt met beide aangesloten.

Zijn er aan de kant van de Bose-installatie instellingen?

Zijn er op je DVD/BluRay afspeel apparaat instellingen?

profile.country.NL.title
Chennie
Ontdekker

Dank voor je reactie. TV staat al op "auto". Ik speel gewoon "digitale tv" af via CAM module, bv. op een HD zender krijg ik als info : 1080i en Dolby Digital etc. TV is aangesloten dmv een optische kabel naar mijn BOSE 321 GS systeem. Ook gebruik ik een 1.4 HMDI kabel, maar naar mijn weten is de HDMI kabel van BOSE naar TV. Maw de Bose ontvangt toch geen audio via HDMI maar via bv optische kanaal? Of is juist een HDMI 2-way (in en output)?

De Bose heb ik correct ingesteld.

Ik heb ook een digitale interactieve receiver van Ziggo en als ik hier de optische bron gebruik van receiver naar Bose, dan krijg ik wel Dollby nl.

breedBenR
Lid

De HDMI-1 in/uitgang op je TV is in principe two-way ('ARC' audio return channel), als je receiver er wat mee kan.

Wat gebeurt er als je alleen de HDMI kabel naar de BOSE legt? (optische kabel even loshalen).

Wat gebeurt er als je de Bose op via een andere HDMI ingang van de tv verbindt? (optische kabel wel verbinden).

Roel_C
Bezoeker

In theorie als je speaker op audio systeem selecteerd zou je aan deze instellingen moeten kunnen (wordt dan wit); je kunt dan kiezen tussen pcm en auto (auto is dolby wanneer dit wordt uitgezonden). Vreemd dat dit niet zou werken beschreven als boven...???

PS: deze instelling geldt voor zowel optical out als ARC.

Anders eens alles loskoppelen en kijken of het dan wel valt in te stellen?

profile.country.NL.title
Chennie
Ontdekker

BreedBenR en Roel_C, dank voor jullie feedback. Na een hoop uitzoek werk, kabel los, kabel aansluiten...heb ik nu maar de Sony terug gezet naar fabrieksinstellingen...en jawel hoor. Als ik nu speaker op audio systeem zet...Dolby...hehehe, eindelijk...vraag niet wat ik heb gedaan of hoe en wat..het werkt! Dank in ieder geval.