annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL42W815B icm @smit 1.3 module geeft problemen

Brambo89
Ontdekker

KDL42W815B icm @smit 1.3 module geeft problemen

Vorige week woensdag een nieuwe tv aangeschaft, een KDL42W815B.
Ik heb deze in eerste instantie aangesloten gehad via mijn Humax 5300C,
waarbij ik totaal geen problemen problemen had met het ontvangen van de
diverse (Hd-)zenders.

Sinds zondag in het bezit van een @smit 1.3 Ci-Module en deze dan ook
geprobeerd meteen te installeren.
Echter krijg ik tot op heden behalve het NPO1 en Ziggo-channel weinig te zien,
aangezien alle zenders wel te selecteren zijn maar ik vreselijk geluid en ongelooflijk
blokkerig beeld krijg de Humax-decoder maar weer aangesloten.

Ik heb ondertussen verschillende kabels geprobeerd, maar het probleem blijft zich
voordoen. Ook heb ik de tv al een aantal keer terug gezet naar de fabrieksinstellingen
en alle stappen opnieuw doorlopen.
Ten slotte heb ik de tv ook rechtstreeks op het verdeelpunt in de meterkast aangesloten,
maar ik blijf hetzelfde probleem houden.

Gisteren mijn @smit 1.3 Ci-module op een andere tv aangesloten (Samsung 40H6400), waarbij gebruik gemaakt wordt van Caiway als provider. Hier deed de Ci-module het perfect, want hij werd direct herkend (dit is wel het geval op de Sony KDL42W815B) en ook was er op alle zenders normaal beeld.

Vervolgens de Quantis 1.2 Ci-module richting mijn tv (Sony 42W815B) meegenomen en ingeplugd,
waarnaar ik ook hier direct perfect beeld had. Het lijkt dus niet dus dus niet aan de Ci-modules en ook niet aan de de aansluiting op de tv of de bekabeling.

Iemand bekend met het feit dat de combinatie @smit 1.3 Ci-module en de Sony KDL42W815B niet samen zouden gaan?

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Als je alleen NPO1 en het Ziggo kanaal maar ontvangt wilt het zeggen dat de gecodeerde kanalen niet worden gedecodeerd.

Is de CI+ Module bereikbaar via het menu???

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Brambo89
Ontdekker

Dank je pa3eia!

Ik kan in het menu van Sony wel gewoon het menu-gedeelte van de CI-module zien

en zie vervolgens ook gegevens over deze module.

Bij de 1.2 module krijg ik trouwens gewoon alle zenders te zien mocht dat niet duidelijk zijn.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De 1.3 versie is toch alleen speciaal voor ITV, wat helaas nog meer niet dan wel functioneerd op diverse Bravia i.c.m. het digitale netwerk van Ziggo.

Ik zou toch ook nog proberen om de CI+ module om te ruilen in de winkel, komt regelmatig voor dat de module's defect zijn.

Dan toch ook de vraag nog, ofdat de firmware van zowel de W815b als de CI+ module up-to-date is.

73's

Brambo89
Ontdekker

De tv geeft aan dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn, dus die is volledig up

to date. Verder kan ik vanuit de Tv de Ci-module niet verder update, wat volgens diverse

sites betekend dat deze ook up to date is (Ci-module 1.3 geeft ook op de Tv aan dat hij

in september 2014 gemaakt is).

Beide modules doen het echter wel op de Tv van mijn ouders (Samsung H6400), waardoor

ik ook niet denk dat 1 van de 2 modules kapot zou zijn.

Ik dacht ook eigenlijk dat alleen de KDL42W815B alleen de CI-module 1.3 zou pakken, maar

de CI-module 1.2 pakt hij juist wel (Quantis, de blauwe versie)

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sorry, had niet verwacht dat je zo snel zou reageren.

Maar heb mijn bericht hierboven aangepast m.b.t. de 1.3 module.

Achteraf was de info onjuist, het is alleen zodat de Bravia's vanaf 2013 alleen functioneren met software 1.3, de hardware versie staat hiervan buiten.

De 1.3 hardware heeft alleen betrekking op het ITV gebeuren.

Mogelijk is de ITV functie i.c.m. met de Bravia het probleem.

Ik zou proberen de 1.3 module "tijdelijk" omruilen met de 1.2 module van je ouders.

Heb je een uitgebreid abo van Ziggo of alleen de standaard digitale kanalen?

De standaard digitale kanalen zijn straks na de koppeling met de digitale netwerk van upc zonder module te ontvangen.

73's

Brambo89
Ontdekker

Ik heb sowieso nu even tijdelijk de module van mijn ouders, maar zoals jij aangeeft is

het wel handig voor het ITV-gedeelte. Dit aangezien er geen uitzendig gemist-app en zo

is voor de Sony Bravia Tv's.

Verder was ik een beetje bang dat met de omschakeling naar het UPC-netwerk je ook 

verplicht werd op dit soort tv's om over te gaan op de hardware-matige 1.3 modules.

Ten slotte ben ik gewoon nieuwsgierig waar het probleem nu ligt en waarom het niet werkt,

dus dat speelt ook nog eens mee.

Ik heb trouwens gewoon het standaard pakket van Ziggo, dus met een groot gedeelte van

de zenders in HD. Maar geen voetbal of film-zenders als je dat bedoelde.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Toch wil ik je even wijzen op dit topic o.a., mogelijk is dit al bekend bij je en ben je al hier actief.

Nogmaals verwacht nog niet veel van ITV op dit moment, zo te lezen werkt het voor geen meter op het Ziggo digitale netwerk, ook niet bij de meeste andere TV merken.

Ik heb hier UPC en daar zit de mogelijk op om HbbTV op de NPO zenders te gebruiken.

Maar dit ziet er niet uit, i.v.m. de beperkte bandbreedte die wordt gebruikt in de upload stream van de NPO,  zeker als je zoals jij de mogelijkheid heb om de meeste digitale zender in HD te kunnen bekijken.

Na de koppeling van UPC met Ziggo blijven de oude Ziggo gebruikers hun hardware blijven gebruiken, waarschijnlijk totdat men een nieuw abo o.i.d. aangaat.

De volgende stap in het CI+ gebeuren is 1.4, pas bij de module is het mogelijk om 2 gecodeerde zenders te decoderen voor opname, dit is niet mogelijk met de 1.3 module.

Het standaard abo is alleen een stuk of 30 basis TV zenders plus de regionale zenders.

73's