annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL42W705 opent Netflix niet

profile.country.NL.title
Koens90
Ontdekker

KDL42W705 opent Netflix niet

Wij hebben al een aantal jaar een Bravia KDL42w705. Werkt prima, alleen sinds van de week opent Netflix niet meer. Als ik de app wil openen krijg ik het opstart scherm van Netflix met het bekende rode cirkeltje. Op het moment dat Netflix normaal zou openen begint hij weer opnieuw, dit herhaalt zich oneindig lang. Eerst heb ik de standaard dingen geprobeerd; stekker er uit, WiFi uit, fabrieksinstellingen hersteld. Tot nu toe geen resultaat. Ik kan in de instellingen niks vinden om Netflix te verwijderen en opnieuw te installeren. Enige wat lukt is Netflix uit Mijn apps te verwijderen, maar dat heeft niet geholpen. Als ik via de app op mijn telefoon wil streamen naar de tv krijg ik hetzelfde euvel. Iemand suggesties?

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ik neem aan dat je de laatste update van dit jaar erop hebt staan?

En al een een Herstart geprobeerd: hou de Aan/uitknop op de afstandsbediening ingedrukt totdat er een menu op het TV scherm verschijnt, kies dan Herstart TV.

Anders lijkt het erop dat het misschien de Wifi verbinding is als het ook niet werkt met streamen vanaf je telefoon.

Probeer de de TV eens via een Internet kabel aan te sluiten.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Koens90
Ontdekker

Ik kan de aan/uit knop op mijn afstandsbediening ingedrukt houden, maar na 15-20 seconden verschijnt er nog steeds niks. Tv gaat ook meteen uit zodra ik de knop in druk. 
youtube werkt wel op de tv, zonder te streamen van m’n telefoon, dus rechtstreeks op de Bravia televisie. Ik heb nog gescand op beschikbare updates, maar er zijn geen nieuwere schijnbaar. 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Heb je wel update v3.006 erop staan?

Hier kun je zien hoe dat kan controleren en ook hoe je ‘m via USB kan installeren;

 

https://www.sony.nl/electronics/support/lcd-tvs-kdlxxw7xxb-series/kdl-42w705b/downloads/00017151


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Koens90
Ontdekker

Bij mij staat er PKG3.004 EUA op als software versie. Geen versie 3.006 dus. Ga eens proberen de update op usb te krijgen. Bedankt zover!

profile.country.NL.title
Koens90
Ontdekker

Versie 3.006 gedownload op de site en via USB op de TV geupdate. Er staat daadwerkelijk 3.006 op nu, alleen nog steeds start Netflix niet op. Dezelfde rode cirkel die laadt, en dan telkens opnieuw. Hoe kan ik de TV herstarten? Met de aan/uit knop ingedrukt gebeurt er niks. 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Het is toch een Android TV, dan zou die herstart moeten werken. TV moet dan wel aan staan en dan de Aan/uitknop op de afstandsbediening lang ingedrukt houden.

Als dat niet lukt haal dan de stekker eens 5 minuten uit het stopcontact.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Btw heb je je TV ingesteld met of zonder je google account?

Zo ja dan eens al je netflix updates verwijderen en in je google account de automatisch updates op handmatig zetten en de originele netflix versie gebruiken.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@HereIsTom  schreef:

Het is toch een Android TV, dan zou die herstart moeten werken. 


De W705 heeft geen Android aanboord maar Linux, dus ook geen Google account.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @Koens90

 

De hardware van het toestel is niet krachtig genoeg om probleemloos Netflix en YouTube te draaien. De software wordt steeds zwaarder terwijl de hardware daarmee steeds verder achterloopt. 

Ga je geen officiele confirmatie van vinden, maar er zijn genoeg voorbeelden te vinden waar mensen tegen performance issues aanlopen. 

 

Beste oplossing is om een externe bron te gebruiken voor Netflix. Bijvoorbeeld een chromecast is een van de goedkopere oplossingen.