annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL-50W685 strepen op tv

profile.country.NL.title
firescorpion1
Ontdekker

KDL-50W685 strepen op tv

Ik was een film aan het kijken via de netflix app op mijn Sony KDL-50W685 tv. Deze had ik op pauze gezet en toen ik terugkwam was mijn beeld kapot.

 

Je ziet enkel een horizontale streep die zich vermenigvuldigd in de hoogte. Verder reageert de tv wel, je ziet er beeld veranderen (meer of minder strepen, zie afbeeldingen). Als ik op home klik, hoor ik het home geluid en zie je meer strepen erbij komen.

 

Als alle kabels (behalve de stroom) zijn uitgetrokken krijg ik hetzelfde resultaat. De tv lang uit laten + van de stroom halen en daarna weer aanzetten heeft ook geen resultaat gehad.

 

IMG_0841.JPGIMG_0842.JPG

 

Het enige dat ik kan vinden is iemand op youtube die ongeveer hetzelfde probleem heeft. Echter is het filmpje niet heel duidelijk, vanuit de commentaren kan ik afleiden dat het om de 50T08-C07 module gaat.

https://youtu.be/375c_K66KEU

 

Hopelijk is er iemand in de community die hetzelfde probleem heeft of die weet hoe je het kan oplossen?

 

*Edit: ter info, aanschaf was bij de mediamarkt op 16/10/2013.

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Denk dat de printplaat stuk is. Aanmelden ter reparatie is het enige wat je kunt doen. 

profile.country.NL.title
firescorpion1
Ontdekker

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb ondertussen ook al antwoord ontvangen van de customer support:

 

Bedankt voor uw e-mail naar Sony Support.N.a.v. de geschetste problemen raden wij u aan om de TV te resetten via de onderstaande stappen. Er zijn twee soorten resets:

  • power reset: Schakel de Bravia (tv) in door deze in te schakelen. - Waarna u ALLE aangesloten (rand)apparatuur loskoppelt door de kabels van de tv te ontkoppelen. - Wanneer deze stappen zijn gebeurt ontkoppelt u de televisie van de netstroom (stopcontact) als deze nog aanstaat. U laat de televisie gedurende 10/15 minuten ontkoppelt. Vervolgens verbind u de televisie weer met de stroom toevoer, en koppelt u alle kabels weer aan de tv.
  • hard reset:
    LET OP: als u een CAM module (CI+) gebruikt, dan dient u deze eerst uit uw tv te halen omdat dit anders problemen op kan leveren.

    1. Zet eerst uw BRAVIA TV aan.
    2. Druk vervolgens op de 'HOME' knop op uw afstandsbediening. U komt nu in het menu van uw TV.
    3. In dit menu gaat u met de pijltjes naar 'Instellingen'.
    4. Hierna gaat u naar 'Klant ondersteuning'
    5. In dit menu selecteert u de optie 'Fabrieksinstellingen' onderaan in de lijst, en volgt u de stappen op het scherm.

Moest dit het probleem met uw televisie niet oplossen raden wij u aan het toestel ter reparatie aan te bieden.

 

De power reset kan ik straks proberen, de hard reset lijkt mij moeilijk, aangezien ik geen beeld heb :slight_smile:

Is er misschien ergens de menu structuur beschikbaar? Dan zou ik een hard reset blind kunnen uitvoeren zonder beeld.

 

Zijn er veel standaard kosten bij het reparen van een tv? Als ze +200 euro ervoor vragen, dan leg ik dat namelijk liever bij aan een nieuwe tv.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bovenstaande Sony oplossing is naar mijn idee alleen van toepassing op de Android toestellen.

 

Ben bang dat het repareren niet loont, en de kosten beter bij een nieuw toestel kan liggen.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik zou altijd proberen het ter reparatie aan te bieden. Je weet niet exact wat de oorzaak is en of Sony er coulance op geeft. Je hebt op dit moment niks te verliezen. 

profile.country.NL.title
firescorpion1
Ontdekker

Ik ben erachter gekomen dat de aansturing (module 50T08-C07) naar het scherm kapot was.

Dit onderdeel heb ik uit China laten overkomen. Tijdens het uit elkaar draaien bleek de flatcable van de module naar de TV te zijn doorgebrand. Hiervoor heb niet genoeg ervaring om dit op te lossen, het advies van reparateur was om een nieuwe tv te kopen.

Zie foto voor de doorgebrande flatcable (links). Om eerlijk te zijn vind ik het niet kunnen dat dit probleem voorkomt bij een tv na 3jaar. Op internet zijn meerdere eigenaren van deze tv die hetzelfde probleem hebben.

Sony 50w685a flatcable.jpeg

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Woah, bijna een jaar mee bezig geweest :open_mouth:

 

Nee ik ben het met je eens dat het niet hoort voor te komen. Dunnere TV's brengen niet alleen maar voordelen met zich mee helaas. 

 

Klantenservice heeft je geen hulp kunnen bieden dus?