annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL-48WD650 kan geen NPO app installeren via Opera TV store

OPGELOST
jeroendewijs
Ontdekker

KDL-48WD650 kan geen NPO app installeren via Opera TV store

Recentelijk heb ik een Sony Bravia KDL-48WD650 smart TV.

Deze draait op het Android OS systeem en daarvan zou, volgens de omschrijvingen, de mogelijkheid er zijn om allerlei android apps te kunnen installeren. 

Dit model heeft Opera TV store en lijkt een selectie van apps als mogelijkheid van installeren te tonen. Ik snap dat sony wil voorkomen dat er 'rommel' geinstalleerd wordt op de TV. Maar dat bekende nationale zender apps zoals NPO met uitzending gemist er niet op kan draaien vind ik een gemiste kans. Ik begrijp ook dat er andere modellen zijn die wel een dergelijke mogelijkheid bieden. Is er een update die het mogelijk maakt om wel veel gebruikte 'betrouwbare' apps te kunnen laten installeren? Of een work around dat dit wel kan? Het scala Nederlands apps is erg beperkt via opera TV store. 

Idioot dat ik er nu to neig om een apparte media speler met android aan moet schaffen om dit 'software probleem' te omzeilen van een gloednieuwe smart TV. 

 

Ik hoor graag een oplossing hiervoor. Tenslotte had ik de TV o.a. gekocht voor de smart TV functionaliteit zonder limitaties. Althans ik kon nergens op het www lezen dat hierin beperkt was. Overigens ben ik, met de TV wat beeld betreft, zeer tevreden, niets op aan te merken.

 

Jeroen.

 

3 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Pascal147
Lid

Volgens mij is dit geen Android tv maar een smart tv. Met het verschil dus dat je geen playstore hebt maar Opera en je maar een beperkt aantal Apps kan instaleren.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Zoals hierboven door @Pascal147 al aangegeven betreft dit geen Android TV, het is een 'normale' smart-tv en hierop ben je beperkter in het installeren van apps en mogelijkheden dan met een Android TV, deze is veel 'opener'.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

jeroendewijs
Ontdekker

Dank beide voor deze opmerking.

Ik had me er niet voldoende in verdiept maar blijkbaar is dus smart TV wel een soort Linux variant maar niet Android linux. Even googlelend zag ik ook dat voor Android de TV hardwarematig geoptimaliseerd is voor android. Het is niet mogelijk het OS van smart TV;s te 'upgraden' naar Android, het zou niet gaan werken.

Voor mij betekend dat ik dus een externe mediaspeler zou moeten aansluiten om bepaalde bronnen / apps te kunnen streamen die door de smart TV niet ondersteund worden. 

Dus deze topic zal ik sluiten 😉 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Sony wil niet voorkomen dat je zelfs app's installeerd in Android, kijk eens in de app van de Google PlayStore.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
jeroendewijs
Ontdekker

De KDL-48WD650 heeft geen play store app, alleen Opera TV store. Daarin kan je niet alle android apps in vinden. Opera TV store bevat alleen gecertificeerde apps die op de TV geinstalleerd mogen worden. Het zijn er heel wat maar bij lange na niet wat android te bieden heeft. Hieronder een afbeelding van wat ik nu ongeveer op mijn TV zie bij alle apps. Je kan via de Opera TV store ook geen play store instaleren of zo. 2000964225.jpeg

Op het www kom je wat berichten tegen over de beperking van deze configuratie me Opera TV store. Sommigen weten met wat kunst en vliegwerk toch om Opera TV store heen te gaan. Maar daar moet je wel een kenner voor zijn om dat te kunnen.

Vreemd is dat Sony ook gekomen is met TV's met een volle android functionaliteit. Waarom de TV's met de Opera TV store variant niet een andere firmware versie met de volle android (play store) variant kunnen draaien vraag ik mij af. 

sony_bravia_tv_2015_1.jpg

Hierboven een afbeelding van een Bravia met inderdaad de play store app op de onderlijn. Maar dit beeld heb ik dus niet. 

 

 

profile.country.NL.title
Pascal147
Lid

Volgens mij is dit geen Android tv maar een smart tv. Met het verschil dus dat je geen playstore hebt maar Opera en je maar een beperkt aantal Apps kan instaleren.

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Zoals hierboven door @Pascal147 al aangegeven betreft dit geen Android TV, het is een 'normale' smart-tv en hierop ben je beperkter in het installeren van apps en mogelijkheden dan met een Android TV, deze is veel 'opener'.

jeroendewijs
Ontdekker

Dank beide voor deze opmerking.

Ik had me er niet voldoende in verdiept maar blijkbaar is dus smart TV wel een soort Linux variant maar niet Android linux. Even googlelend zag ik ook dat voor Android de TV hardwarematig geoptimaliseerd is voor android. Het is niet mogelijk het OS van smart TV;s te 'upgraden' naar Android, het zou niet gaan werken.

Voor mij betekend dat ik dus een externe mediaspeler zou moeten aansluiten om bepaalde bronnen / apps te kunnen streamen die door de smart TV niet ondersteund worden. 

Dus deze topic zal ik sluiten 😉 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

~ gesloten ~

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!