Deel jouw ervaring!
Televisie KDL-48W605B, deze is aangesloten met een utp-kabel voor internet.
Smartphone Xperia Z1, deze werkt via wi-fi.
Ik heb gekozen voor een xperia smartphone, omdat ik dacht dat dat zonder problemen zou werken met de Sony TV. Helaas is dat niet het geval.
De xperia z1 heeft verbinding met mijn wi-fi thuisnetwerk.De telefoon komt zo uit de doos, is slechts een paar uur in mijn bezit. Ik heb alleen de laatste versie geinstalleerd die de telefoon zelf aangaf. Verder is alles af-fabriek.
Nu wil ik draadloos schermreproductie hebben.(via wi-fi)
De televisie zet ik op schermreproductie en deze staat stand-by.
Op de xperia z1 kies ik voor schermreproductie en deze vind de televisie.
Zodra ik kies voor 'verbinden', dan zie je de xperia z1 verbinding maken.
Op de televisie komt een melding dat hij bezig is verbinding te maken.
Na 1 of 2 seconden komt de melding op de xperia Z1 dat de schermreproductie is afgebroken.
Gebeld met Sony helpdesk. De medewerker vertelde mij stellig dat ik de app 'play memories' moest installeren en dat het dan wel zou werken. Deze app heb ik geïnstalleerd, maar geen resultaat.
Opnieuw gebeld met de Sony helpdesk. Deze medewerker wist het niet, maar deed wel zijn best. Gecheckt of ik de laatste firmware o de TV heb, dit is het geval.Hij adviseerde me om met de xperia helpdesk te bellen.
Gebeld met Sony helpdesk voor xperia. Deze dame noteerde alleen gegevens en vertelde me dat het inderdaad een ingewikkeld probleem is en ik wordt hierover gebeld als ze meer weet. Op zich vind ik het vreemd dat er niet het e.e.a. gevraagd of geprobeerd is. Ik heb nu het idee dat ze niet de oplossing kunnen vinden met deze beperkte info.
Heeft iemand iets soortgelijks aan de hand gehad of heeft iemand ideeën die ik kan proberen?
Schermreproductie werkt toch alleen via wifi-direct?
Wfi-direct moet wel aanstaan op de W605b.
Wifi-direct is wat anders als Wifi van het thuisnetwerk.
73's
Hallo Marcel,
Eerst een paar algemene zaken:
"Bovendien wilk ik geen Nfc gebruiken maar Wi-Fi, omdat zowel de Bravia als de Xperia dit ondersteunen."
NFC is een manier om de Wi-Fi verbinding tot stand te brengen. Je kan Wi-Fi verbinding maken door paswoorden in te tikken en naar de juiste menu's te gaan, of je kan gewoon telefoon en afstandsbediening tegen elkaar tikken en ze herkennen meteen dat ze via Wi-Fi moeten verbinden. Vandaar.
Ik had een snelle google search gedaan naar je model en kwam dit tegen voor de KDL-48W605B op tvstore.be:
"Speelt multimedia via WiFi, NFC of de USB-ingang."
En op plasmavisie.be kwam ik dit tegen:
"U kunt simpelweg uw smartphone met NFC one-touch mirroring tegen de meegeleverde one-touch remote houden om foto's, video's, muziek, games en apps vanaf uw telefoon op uw tv weer te geven."
Het is voor mij niet meer zo duidelijk wat er wel en niet meegeleverd zit...ofwel zit de "one-touch remote" nog in de doos, ofwel zit die er toch niet bij en is dat ook zo...geen idee meer
Dus zoals in het filmpje dat ik eerder had gedeeld, kan je zien dat je smartphone tegen afstandsbediening kan houden, en dat je automatisch schermreproductie krijgt. Op youtube vind je zo talloze filmpjes. Misschien vind je ook je eigen model daar terug.
Ik heb het niet goed gelezen. Ik heb een KDL-40W605B en geen KDL-48W605B.
Probleem blijft natuurlijk bestaan, maar zal een nieuw onderwerp aan moeten maken waarschijnlijk. Wi-fi direct staat aan op mijn tv. Ik ga het verder belkijken vanuit mijn xperia. Bedankt voor de aanwijzingen zover.
Ik begrijp nu dat ik door het unlocken van mijn bootloader mijn DRM keys heb gedelete en dat ik deze niet meer terug kan krijgen. Dit beïnvloedt de functionaliteit in zo een mate dat de camera minder werkt en scherm reporoductie ook niet meer werkt.