Deel jouw ervaring!
Mijn televisie geluid (KDL-40EX650) wordt niet afgespeeld via mijn receiver(STR-DH520), de HDMI kabel is aangesloten op de Tv out zoals in de gebruiksaanwijzing staat aangegeven en op de HDMI aansluiting van de TV.
Wanneer ik de TV aanzet gaat de reciever niet automatisch mee aan, maar wanneer ik de receiver aanzet gaat het geluid op de TV uit en zou de receiver het geluid moeten gaan overnemen, en daar komt nu dus geen geluid uit.
De rest van de apparatuur doet het wel goed, de Bleu ray beeld en geluid via de reciever, en de CD speler ook geen probleem.
Heeft er iemand een tip???
Message was edited by: arschur66
Welkom,
Om het digitale geluid van de KDL-40EX650 naar de STR-DH520 moet je een optische of coaxiale in/uitgang gebruiken.
73's
Beste,
Via hdmi is ook mogelijk, mits U een hdmi 1.4 kabel gebruikt welke zijn aangesloten op de hdmi in-/outputs waar ARC bij staat vermeld (bij de tv is dit hdmi 1). Controle voor hdmi dient dan te zijn aangeschakeld en via het sync menu kunt U kiezen voor geluid op audiosysteem.
Succes
probleem is opgelost ik had de televisie niet op een arc aansluiting gezet, de nummering ging van boven naar beneden op de TV begon dus bij de USB met 1 en zakte naar beneden tot de eerste HDMI aansluiting nr 3.
maar... onder de tv zaten er ook nog twee en jawel arc nr 1 en nummer 2 HDMI, ik moet zeggen niet duidelijk aangegeven en in de quikstart guide niet te vinden.