Deel jouw ervaring!
Hallo iedereen,
Zojuist contact gehad met Sony klantenservice. eind november de TV geinstalleerd met sonos via optical en de Ziggo nextbox op de HDMI3 eARC poort.
Twee a drie weken kon ik het volume van mijn Sonos bedienen met de volumeknop van de TV ab en die van de Ziggo nextbox ab.
Sinds 2 weken kan ik nu alleen het geluid bedienen met die van de Ziggo, maar die van Sony niet meer. Heeft het wel gedaan.
Als ik op de volumeknop van Sony druk, dan gaat hij wel op de TV harder en zachter, dus de indicator, maar het geluid doet vervolgens niets. Rest van de afstandbediening werkt gewoon zoals het hoort van de Sony ab.
Iemand enig idee of dit te verhelpen is, of als dit niet het geval is, waarom dit probleem wordt veroorzaakt? Klantenservice gaf mij een niet bepaald bevredigend antwoord en gaf mij het gevoel dat hij een protocol afwerkt. Wellicht heb ik het mis, maar wellicht zitten hier mensen die hier ook ervaring mee hebben.
Alvast bedankt.
Hi Ensuna, welkom bij de Community. Hopelijk kan televisie-expert @pa3eia je van advies voorzien.
Ik wacht af op een eventuele reactie en / of advies. Bedankt
Niemand een oplossing?
Waarom heb je de Nextbox op de eARC HDMI poort aangesloten. Het lijkt erop dat de TV denkt dat er een externe versterker is aangesloten. Probeer eens een andere HDMI ingang.