annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-49X8505B On-Demand probleem

profile.country.NL.title
remeijn
Ontdekker

KD-49X8505B On-Demand probleem

LS,

sinds enige tijd heb ik een irritant en onbegrepen probleem met een Sony SmartTV in kombinatie met Video-on-Demand (Movies&SeriesXL) van Ziggo.

mijn apparatuur
CAI: Ziggo, regio Roosendaal 474MHz/ID5555 (sterk signaal)
abonnement:3in1, TV Standard Movies&SeriesXL, Internet Complete (250Mbps up/25 Mbps dwn), Volop Bellen
antenneversterker: Hirschmann MV41 (uitgang 3: +7dB), geen LED voor retour (?!)
televisie: Sony Bravia (Sony KD-49X8505B), Ziggo certified
software: PKG3.004EUA (up to date, dd210317)
CI+module: Smit, DVBnr 5877 (geen verder versie-informatie)
SmartCard: Ziggo (geen oude @Home oid)
internet TV: Cat6 (wired), via router-switch (TP-Link), vaste IP (WiFi, Bt off)
geen problemen met TV ontvangst, internet of telefoon; geen onderlinge storingen
ZiggoGO werkt normaal via internet (kabel/WiFi) op PC en tablet, ook Movies&SeriesXL

het probleem
TV werkt prima, geen digitale storingen, ook op andere punten in huis
alle funkties probleemloos (oa Google Chromecast)
Ziggo Video-on-Demand werkt prima (rode knop)
menu opent, normaal navigeren, alle keuzes zichtbaar, account-informatie korrekt en abonnement ook
TV gemist werkt probleemloos
Movies&SeriesXL start normaal, alle menu opties werken, alle informatie wordt weergegeven
maar bij keuze Play (Trailer) springt het beeld op zwart, enkele groen blokjes bovenzijde scherm
ook geen afspeelbalk
knoppen (bijv stop) blijven werken
geen beeld en ook geen geluid
geen foutcodes (niet tijdens storing, niet achteraf)

wat al geprobeerd is en NIET werkt
reset zenders (via internet, ook via Ziggo)
andere CI+module
andere SmartCard
TV power off/on
TV factory reset
antenneversterker aan/uit (valt signaal geheel weg)
andere uitgang antenneversterker
antenneversterker er tussenuit (1 TV direkt op CAI straatkant)
LNA off

diagnose door Ziggo monteur (vandaag dd110619)
kabel van CAI direkt op TV: geen effekt
signaalsterkte gemeten: relatief hoog
signaalmeting retour op 420MHz en 428MHz: OK
maar Horizonbox met eigen SmartCard op EXT van TV doet het prima
dus niets mis met Ziggo-signaal, probleem met TV (inkl CI+module/SmartCard)
ietsje wijzer geworden, geen oplossing, wel €50 kosten (doos meterkast vervangen, geschikt 1200MHz)

andere opties
CI+module: onbekend welke versie, vervangen?
Irdeto smartcard: vorige jaar via kabel update gehad, daarna andere kaarten dan die in tv onklaar geraakt (maar doet het in Horizonbox goed)
kombinatie CI+module/Smartcard?
andere antenneversterker (maar zonder blijft het probleem ...)?
filter (maar dan wordt retour geblokkeerd, toch?)
dempen (vanwege hoge signaalsterkte, hoe?)
andere briljante voorstellen welkom ...

Thans radeloos bij irritante probleem, suggesties welkom.
Veel details, maar ook vervelend en uitdagend probleem.

 

M vr gr,

 

René Meijn

Hoeven

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

WoW, wat een uitgebreiden post, lijkt wel op een start post op Tweakers.

 

Ziggo OnDemand geeft al jaren problemen bij alle merken. Nu blaakt de B-line niet uit met het interne geheugen, wat ook de bottelneck tegenwoordig kan zijn. Alle eens rondgekeken op Chelloo.com of in de Community op Ziggo.nl?

 



suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
remeijn
Ontdekker

Zeker, post loopt parallel op community.ziggo.nl .