annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-49X8309C gaat spontaan aan

wpbm49
Ontdekker

KD-49X8309C gaat spontaan aan

Na update 3.169 gaat de TV af en toe spontaan aan. De volgende ochtend staat de TV vast op een Google Chromecast foto. Alleen de stekker eruit helpt. Ben benieuwd of dit meer voorkomt. 

62 ANTWOORDEN 62
wpbm49
Ontdekker

Dit is je eigen antwoord op vertical banding, advies opgevolgd.

Re: Sony Bravia KD-65X8505C vertical banding/DSE

Eigenlijk alle LCD toestellen hebben tot zekere mate last van bleeding, clouding, DSE, etc. 

Verschilt per toestel hoe erg het is en soms het inderdaad onacceptabel. Dan kun je ook terecht het toestel laten omruilen. 

 

Een advies wat je ook kunt opvolgen, is om het scherm ligt te masseren op de plek waar de vlek zichtbaar is. Stofvrije doek gebruiken die licht vochtig is. 
Wat ook mogelijk is, is om te proberen om de schroeven aan de achterkant van de TV een slag losser te draaien.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


wpbm49 schreef:

Dit is je eigen antwoord op vertical banding, advies opgevolgd.

Re: Sony Bravia KD-65X8505C vertical banding/DSE

Eigenlijk alle LCD toestellen hebben tot zekere mate last van bleeding, clouding, DSE, etc. 

Verschilt per toestel hoe erg het is en soms het inderdaad onacceptabel. Dan kun je ook terecht het toestel laten omruilen. 

 

Een advies wat je ook kunt opvolgen, is om het scherm ligt te masseren op de plek waar de vlek zichtbaar is. Stofvrije doek gebruiken die licht vochtig is. 
Wat ook mogelijk is, is om te proberen om de schroeven aan de achterkant van de TV een slag losser te draaien.


In mijn eigen advies staat niks over vertical banding. Daar kan je namelijk vrij weinig aan doen. 
Ligt aan de voltage die de verschillende LCD'tjes krijgen om licht te geven. Daar zit bij sommige kleuren moeilijkheid in en dan kan het afwijken. 
Dit kan je dus niet, zoals clouding, weg laten trekken. 

 

Voorbeeldje van vertical banding: http://www.cine4home.de/tests/projektoren/PTAE900/VB3.jpg


Hebben we het wel over dezelfde dingen? We raken erg offtopic hier namelijk...

wpbm49
Ontdekker

Dank voor je reactie, ik had dit zo begrepen omdat het onder de topic vertical banding staat. 

TV gaat overigens gaat nu overigens elke dag aan, ondanks alle adviezen om de instellingen aan te passen.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Vervelend om te horen. 

 

Ik geef het door. 

cvechelp
Ontdekker

Ik heb de eerder vermelde aanpassingen gedaan. 

Tot nu toe niet meer voorgehad. 

Maar ik moet dit natuurlijk nog bekijken op langere termijn. 

 

 

 

wpbm49
Ontdekker

Alle aanpassingen gedaan, wordt helaas niet beter.

cvechelp
Ontdekker

Te vroeg victorie gekraaid: de tv schakelde zichzelf aan terwijl ik erbij stond. 

Dus ik hoop op een snelle oplossing. 

profile.country.nl_BE.title
fgrs76
Ontdekker

Mijn wifi heb ik uitgezet op de tv.

Is nu al twee weken zo en probleem is weg bij mij.

 

Als ik wifi nodig heb dan schakel ik het terug aan.

Niet handig maar bij mij geen problemen meer.

Nu wachten op een update, zal hier wel melding van gemaakt worden veronderstel ik :wave:

Camiel
Ontdekker

De software-update had deze week moeten verschijnen. Als dze komt word geen melding van gemaakt door de Sony klanten"service" (erg jammer en gemiste kans). Klanten met een klacht moeten zelf de site in de gaten houden. Ook de belofte dat de software update deze week beschikbaar zou zijn komen ze niet na.

 

Nu is het voor mij zeker; NOOIT meer een Sony!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Blijkbaar is je informatie bron toch niet goed geinformeerd!!!

Wij weten al enige tijd dat de update voor 1 maart 2016 beschikbaar komt, we hebben dus nog enkele dagen te gaan.

 

Geduld is een schone zaak.

 

De meeste update's worden ook door het toestel gezien!!!

Ook bestaat er een Sony Support app, deze geeft ook een melding bij een nieuwe update.

Anders de Community in de gaten houden of de ondersteunings pagina.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!