annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Kan geen Youtube bedienen

OPGELOST
profile.country.NL.title
mo1971
Ontdekker

Kan geen Youtube bedienen

Hallo,

In augustus 2017 kocht ik een nieuwe Sony TV, de KDL-43W809C. Ik heb hem nog niet helemaal onder de knie en dat wil ook niet helemaal lukken. Ik krijg sterk de indruk dat er iets niet klopt. Wanneer ik gebruik wil maken van de Youtube app, geeft de TV mij uitsluitend de optie om via spraak een zoekopdracht in te dienen. Het lukt mij niet dit om te zetten naar een te typen tekst. En spraak lukt al helemaal niet, dit komt niet aan. Het werd onderhand een genante vertoning, om ons tegen die TV te zien praten terwijl er helemaal niets gebeurde... 🙂 

Ergens op dit forum zag ik een bericht dat je bij gebruik van spraak, kennelijk een knop op je afstandsbediening zou moeten hebben met een microfoon symbooltje. Hetzelfde microfoonsymbooltje dat ook op het scherm zichtbaar is bij de zoekopdracht. Die zou dan ingedrukt moeten worden tijdens het inspreken. De meegeleverde RMT-TX100D afstandsbediening heeft zo'n knop niet.

 

Zodoende gaat een zoekopdracht middels spraak niet lukken, terwijl ik ook niet de mogelijkheid krijg om tekst in te typen. Iemand hier dé oplossing in pacht? Zo is het leuk om die apps te hebben maar totaal onbruikbaar en dus nutteloos.

Dank voor het meedenken!

Hartelijke groet,

Maurice

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het pijltje rechts van de muispad zit namelijk links tussen Guide en Home.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Om niet via spraak te zoeken, druk op pijltje rechts van het muispad.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
mo1971
Ontdekker

Beste pa3eia,

 

Dankje voor je reactie. Ik weet alleen niet precies welk pijltje bij welke mousepad je bedoelt. Ik heb een foto bijgevoegd van mijn afstandsbediening. Misschien kan je het even fool-proof voor mij aanwijzen :tongue_winking: Dankjewel!

Groet, Maurice.

.sony_ab.jpg

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het pijltje rechts van de muispad zit namelijk links tussen Guide en Home.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

@mo1971

Ik zie al wat er mis is. Jouw AB heeft inderdaad de microfoon niet en is een apart geleverde touch afstandsbediening die hier bedoelt wordt. 
Bij duurdere toestellen zit deze er standaard bij en bij nieuwere TV's is deze functie in de standaard AB geplaatst. 

 

Je kunt wel via je smartphone YouTube filmpjes casten naar je TV. Maar ik raad je eerder aan om het toestel even een soft reboot te geven. Als je de groene powerknop ingedrukt houdt op je AB, start het toestel zich vers op. 
Kan goed zijn dat de fout dan niet meer voorkomt, omdat hij eigenlijk niet uitgaat als je hem middels de AB uit zet. 

 

Klinkt raar, maar hij blijft stand-by staan als een Smartphone of Tablet. 

profile.country.NL.title
mo1971
Ontdekker

Iedereen bedankt voor het meedenken!

 

pa3eia, ik interpreteerde je eerste reactie anders maar je toelichting was duidelijk, ik heb hem geprobeerd en werkt uitstekend. Dankjewel, wij blij!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mooi dat het toch nog voor elkaar is gekomen, bedankt voor je feedback.

 

Veel kijk plezier,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!