annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Internet valt steeds weg

profile.country.NL.title
eddyks
Ontdekker

Internet valt steeds weg

De laatste paar weken valt de internet verbinding van mijn KDL-40W705C steeds weg. Zowel bedraad als WiFi.

Op mijn andere apparaten (tablet, telefoon, laptop) heb ik wel Internet.

Vaak helpt het om de TV volledig uit te zetten, (stekker eruit).

Als ik de netwerk instellingen controleer, dan valt op dat er of geen instellingen of er staat een, out of range IP adres, gateway en DNS adressen vermeld.

Dan moet ik de netwerk instellingen weer opnieuw invoeren. 

Soms moet ik ook mijn modem re-setten.

Mijn provider is Ziggo, en ik heb sinds kort een nieuw modem, een nieuw AOP, een nieuwe kabel en een nieuwe Ethernet kabel naar de tv.

 

Wat is er nu aan de hand? Zit het probleem in m'n TV of zit het bij Ziggo.

 

Nogmaals, het probleem doet zich voor bij Wifi en bij Ethernet. Maar niet bij mijn andere apparaten.

 

Alle tips en oplossingen zijn welkom.

 

Groet Ed

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.NL.title
eddyks
Ontdekker

Ja, de TV staat op een vast adres. In de router kan dit niet worden ingesteld want er is geen router.

In de Connect Box van Ziggo kan dit niet worden ingesteld (voor zover ik kan zien).

De DHC heb ik nu ingesteld op 3600000 sec. Dus 1000 uur.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

De Connect Box van Ziggo is je Router. Heb je kunnen controleren of er geen IP conflict is. Kan zijn dat je DHCP het zelfde IP heeft uitgegeven als het static IP dat je voor je TV gebruikt. Dit is de reden dat ik de IP reservering aanhaalde in de router. 

 

En als je de DHCP op 1000 uur zet dan heb je uitdaging als zelfde IP wordt uitgedeeld. Mits je een IP gebruikt die buiten je DHCP lease valt. Zover bij mij bekend kun je zelf de DHCP range instellen en ook reserveringen daarin maken. Dit in verleden wel eens gedaan. Die van mij staat in bridge-modus. En kan het ook niet meer testen. Gebruik mijn eigen router etc... 

 

Heb je op je TV ook juiste subnet, gateway etc. ingevuld? Je geeft aan nieuwe modem/router te hebben ontvangen. Kan zijn dat deze andere range gebruikt? 

 

Test eens met DHCP op je TV? 

 

Anders eens kijken op Ziggo forum?

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/ip-adres-gereserveerd-onder-dchp-maar-vast-ip-w...

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
eddyks
Ontdekker

Ik heb in de Connect Box het adres voor de TV vastgezet (gereserveerd).

Op de TVstond dit al vast evenals het Gateway adres en de Prim en Sec. DNS servers.

Dus nu even afwachten wat er gebeurt.

Overigens, weet je iets te vertellen over de buffers in de Bravia TV? Ik heb daarover op Internet eens iets gelezen dat die bij gebruik van Netflix vol zou lopen en niet correct geleegd wordt, waardoor een soort van overflow ontstaat!

Kan dat kloppen en is daar iets aan te doen?

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Hier niet mee bekend m.b.t. deze tv.  

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
-hans-
Lid

Ik vermoed een probleem met het ipv6 protocol.

Zet deze eens uit in je modem/router. Anders dit door ziggo laten doen.

 

MbG Hans

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Dat zou geen probleem mogen zijn. Mocht je IPv6 gebruiken. Dan zijn er enkele apparaten die er niet goed mee overweg kunnen. Bijvoorbeeld diverse Android apparaten. Dan kun je onderstaande proberen.

 

Connect Box

  1. Log in op de modem
    2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
    3. Klik op 'DHCP'
    4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
    5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 

Als ik het goed lees gebruikt TS IPv4 op de TV en heeft IPv4 range in zijn DHCP. Als de DHCP een IP uitgeeft dat je reeds elders gebruikt (static) Dan hebben twee apparaten het zelfde IP. Dit zorgt voor conflicten. Gebruik je een static IP dan is het verstandig deze te gebruiken je DHCP scope of een reservering te maken in de DHCP.

 

Belangrijk is tevens bij gebruik van static. Dat je juiste subnet, gateway etc. meegeeft. 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
eddyks
Ontdekker

Ik gebruik helemaal geen IPv6.