Deel jouw ervaring!
De laatste paar weken valt de internet verbinding van mijn KDL-40W705C steeds weg. Zowel bedraad als WiFi.
Op mijn andere apparaten (tablet, telefoon, laptop) heb ik wel Internet.
Vaak helpt het om de TV volledig uit te zetten, (stekker eruit).
Als ik de netwerk instellingen controleer, dan valt op dat er of geen instellingen of er staat een, out of range IP adres, gateway en DNS adressen vermeld.
Dan moet ik de netwerk instellingen weer opnieuw invoeren.
Soms moet ik ook mijn modem re-setten.
Mijn provider is Ziggo, en ik heb sinds kort een nieuw modem, een nieuw AOP, een nieuwe kabel en een nieuwe Ethernet kabel naar de tv.
Wat is er nu aan de hand? Zit het probleem in m'n TV of zit het bij Ziggo.
Nogmaals, het probleem doet zich voor bij Wifi en bij Ethernet. Maar niet bij mijn andere apparaten.
Alle tips en oplossingen zijn welkom.
Groet Ed
Goedemiddag Ed, welkom op de community. We hebben je vraag naar onze technische specialist gestuurd, wellicht zijn andere mensen op het forum die een antwoord op je vraag kunnen geven.
Groeten, Thijs
Staat wel de WiFi op "uit"?
Vreemd dat je het modem een reset moet geven. Lijkt verdacht veel op een ip-confict.
73's
Uiteraard staat Wifi uit. Maar als ik Wifi aan heb dat instel, zelfde probleem.
Ik denk ook aan een IP conflict. Als ik de instellingen automatisch laat m'n aken dan krijg ik dat vreemde adres.
Dus dan stel ik e.e.a. met de hand in met de juiste adressen.
Maar waar wordt zo'conflict dan door veroorzaakt? Het modem?
Lijkt er op dat er iets tussen de TV en het modem niet goed gaatWat dan raar is dat dit ook met de WiFi verbinding is.
Mag het modem maar een beperkt aantal ip-adressen uitdelen?
suc6 ermee,
73's
Daar vraag je iets. Ik denk van niet maar ik moet dat nakijken, hoewel er slechts een beperkte handleiding voor dit modem bestaat.
Overigens het probleem doet zich niet continue voor. Vandaag tot 2 keer toe werd een Netflix film afgebroken. Na een 3-de keer heb ik de TV weer ge-reset en daarna kon ik 1-1/2 uur gewoon de film afkijken.
Ik heb trouwens wel eens gelezen dat de buffer in de TV te klein is en niet correct wordt geleegd waardoor hij vol loopt en niets meer kan laden. Weet niet of dat waar is.
Als de netwerk gegevens niet meer ingevuld zijn, heeft niks te maken met de buffer van het toestel.
suc6 ermee,
73's
Dat wil ik wel geloven, maar als alles goed werkt, dan is alles (ip, gateway en dns) correct ingevuld. Als ik geen Internet op de tv heb dan zijn alle adressen blanco !
Mijn modem is een Connect Box, fabrikaat onbekend.
Maar ik heb een Duitse en een Engelse handleiding, echter geen van beide tbv Ziggo.
Hier heb ik wel gezien dat de CB een DHCP server heeft die geen beperking heeft vwb. IP adressen. Er kunnen 254 adressen worden uitgegeven, met uitzondering van xx.1.
Maak je gebruik van vast IP adres? Als je dat doet dan zul je dit ook op je router moeten aangeven dat dit IP niet uit gegeven mag worden door de DHCP.
Maak je gebruik van DHCP dan zou je kunnen testen met een vast IP. Houdt wel rekening met bovenstaande.
Hoe lang is de Lease van de DHCP? Zet deze eens op bijvoorbeeld meerdere dagen?