annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoofd telefoon WH-1000XM2 verbinden via Bluetooth met TV KD-49X8305C

OPGELOST
profile.country.NL.title
S-POSS
Ontdekker

Hoofd telefoon WH-1000XM2 verbinden via Bluetooth met TV KD-49X8305C

Goedendag,

 

Ik krijg het niet voor elkaar om de nieuwe  Sony Hoofdtelefoon WH-1000XM2 te verbinden via Bluetooth met Sony TV KD-49X8305C. Beide toestellen ondersteunen Bluetooth.

 

Onder de instellingen Menu van De Sony TV KD-49X8305C kun je zoeken naar bluetooth devices maar deze vind niets. Bij wijze van testen heb ik ook externe speaker boxen die BT ondersteunen geprobeerd te koppelen aan de TV. Lukte ook niet. Zowel de hoofdtelefoon en externe speakerboxen  verbinden prima met andere devices. Maar niet met deze TV. Hij is toch redelijk nieuw en zou verwachten dat de BT van deze TV verbinding zou kunnen maken.

 

Iemand enig idee?

 

BVD.

 

SP

 

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
ruud0181
Lid

In de adapter zit een oplaadbare batterij, die kan worden opgeladen via bijgeleverde USB-kabel en hij wordt aangesloten op de hoofdtelefoonaansluiting van de TV. Bij mij geeft de adapter een fractie van vertraging in het geluid, maar dat kan net zo goed aan mijn hoofdtelefoon liggen, voor de rest werkt hij perfect. Zulk soort adapters zijn er in vele soorten en maten en in diverse prijsklassen, die in de link van mij is 1 van de goedkoopste en voor een tientje altijd het proberen waard. Alle waar is naar zijn geld en als hij bij jouw (veel betere) hoofdtelefoon ook een minimale vertraging geeft, kan je altijd nog voor een duurdere en nog betere gaan.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
S-POSS
Ontdekker

Bedankt nogmaal. Deze informatie is erg nuttig.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi SP, 

 

Welkom op de community! 

 

Nee helaas, dit model kan geen verbinding maken met de WH1000XM2... Hiervoor is A2DP bluetooth nodig en deze televisie heeft daar geen ondersteuning voor. 
 
Groeten, 
 
Roos
profile.country.NL.title
S-POSS
Ontdekker

Dank voor het snelle antwoord Roos,

 

Dat is duidelijk, hoewel ik het wel vreemd vind dat een redelijk recente Sony TV met bluetooth dit niet ondersteund. Had van Sony wel verwacht dat het zou kunnen.

 

Is er een mogelijkheid om de WH-1000XM2 op een andere manier draadloos te verbinden?

 

BvD.

SP

profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi SP, 

 

Jammer inderdaad, dit kan alleen met de aller nieuwste TV's.

Er is helaas ook geen andere mogelijkheid om de WH-1000XM2 draadloos te verbinden met de KD-49X8305C. 

 

Groeten, 

 

Roos

profile.country.NL.title
S-POSS
Ontdekker

Ja het is zeker jammer. Ik heb ondertussen begrepen uit verschillende Forum dat er heel wat klachten zijn omtrent het niet kunnen koppelen van een hoofdtelefoon met een Sony TV.  De lijst met Sony TV's die Bluetooth  A2DP (audio) ondersteunen is zeer beperkt. De meeste andere merken ondersteunen dit wel.

Zelf ben ik er ook blind van uit gegaan bij de aankoop van een high end Sony headset met een recente Sony TV de Bluetooth koppeling zou moeten kunnen. Sony promoot Bluetooth en geeft ook aan dat de TV het ondersteunt. Bij nader onderzoek, blijkt dat er alleen BT verbinding met een keyboard mogelijk is en wat andere, niet audio gerelateerde devices. Dit is zeer teleurstellend en had dit eigenlijk niet verwacht van Sony.

 

Sorry Roos, het is niet persoonlijk.

profile.country.NL.title
ruud0181
Lid

Er zijn adapters te koop om een bluetooth koptelefoon aan te sluiten op de TV, ik heb zelf de adapter die hier in de link van Ebay staat, wordt zelfs gratis verzonden.

 

https://www.ebay.nl/itm/Bluetooth-Transmitter-Audio-4-0-H366T-Wireless-Adapter-Converter-A2DP-TV-Ste...

 

 

profile.country.NL.title
S-POSS
Ontdekker

Oh, dat klinkt goed. Dank voor de link.

 

is er geen vertraging in het geluid en beeld bij deze oplossing? Hoe is de geluidskwaliteit? In welke poort van de tv wordt de adapter verbonden?

 

bvd.

SP

profile.country.NL.title
ruud0181
Lid

In de adapter zit een oplaadbare batterij, die kan worden opgeladen via bijgeleverde USB-kabel en hij wordt aangesloten op de hoofdtelefoonaansluiting van de TV. Bij mij geeft de adapter een fractie van vertraging in het geluid, maar dat kan net zo goed aan mijn hoofdtelefoon liggen, voor de rest werkt hij perfect. Zulk soort adapters zijn er in vele soorten en maten en in diverse prijsklassen, die in de link van mij is 1 van de goedkoopste en voor een tientje altijd het proberen waard. Alle waar is naar zijn geld en als hij bij jouw (veel betere) hoofdtelefoon ook een minimale vertraging geeft, kan je altijd nog voor een duurdere en nog betere gaan.

profile.country.NL.title
S-POSS
Ontdekker

Bedankt nogmaal. Deze informatie is erg nuttig.