annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HDMI CEC

profile.country.NL.title
Tehama
Ontdekker

HDMI CEC

Graag hulp voor mijn HDMI CEC probleem.

Het komt regelmatig voor en meestal s'nachts als alles in standby staat dat de receiver aangaat op TV Audio.

Mijn Marantz receiver is met een HDMI kabel op de tv Sony XD85 aangesloten

Eigenlijk werkt alles naar behoren behalve dan dat de tv de reiceiver zo maar uit het niets aanzet.

Wat kan dit zijn?

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Hendrika_B
Moderator

Hoi Tehama, van harte welkom in de Community. Hopelijk kan iemand je snel een antwoord geven op je vraag. Met vriendelijke groet, Hendrika

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Hoogstwaarschijlijk is HDMI conflict, Bravia Sync uitzetten doet mogelijk wonderen.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
fredivan
Lid

en de cec control op je receiver ook uitzetten, Ik heb exact hetzelfde gehad. Sony android kan leuk zijn maar niet aan een receiver gekoppeld. Processor van een XD is bagger traag en houd alle edid info niet meer bij en maakt ook conflicten met cec control. Helaas niet goed door ontwikkeld. Ik heb 2 verschillende merken receivers geprobeerd, helaas.

profile.country.NL.title
Flashlab2
Lid

Ik wil hier toch even op reageren. Misschien heb ik geluk maar ik heb geen enkel probleem met HDMI CEC met mijn XD93 in combinatie met een receiver/soundbar. Mijn soundbar is de Yamaha YSP-2700 en deze werkt probleemloos met de TV en met de verschillende HDMI apparaten als HDMI switch (PS3 en PS4).

Geluid schakelt tussen de bronnen, CEC compatibele apparaten beschikbaar op Home Screen en afstandsbediening werkt in alle menu's.

profile.country.NL.title
fredivan
Lid

een soundbar is natuurlijk geen receiver en heeft geen hdmi kaart aan boord die net als de tv edid info verstuurd onderling

profile.country.NL.title
Flashlab2
Lid

Een koe is natuurlijk geen paard, maar het zijn beide zoogdieren.

 

De YSP-2700 is een soundbar met HDMI inputs en 4K HDR passthrough die dus weldegelijk, net als een "echte" receiver, video signalen verwerkt.

 

Mijn punt is dat een generalisering dat Android TV altijd slecht werkt met receivers onzin is. Het is gewoon niet zo dat iedereen die een receiver aansluit daar problemen mee heeft. 

profile.country.NL.title
fredivan
Lid

in mijn optiek wordt er met passthrough helemaal niets verwerkt, het komt eruit zoals het erin gaat maar ook ik kan het verkeerd hebben. Echter de TO stelde zijn vraag ivm  "echte" receiver te weten een marantz. Ik geloof niet dat die in de categorie soundbar thuis hoort. Overigens kan ik uw verhaal wel staven want mijn XD werkte wel probleemloos met een soundbar Maar heb daarentegen 2 verschillende merken echte receivers eraan gehad die beide dezelfde problemen gaven

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager