annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hdmi 2.1

profile.country.NL.title
rubke132
Ontdekker

Hdmi 2.1

Beste Sony

Gisteren is hdmi 2.1 aangekondig.

En huidige 4k tvs met hdr die hdmi 2.0 hebben konden nooit 4k 60fps en hdr10 tegenliijk door de kabel jagen 

Zou dit straks wel mogenlijk zijn met de ouderen modellen?

Of of is zo iets niet te upgrade fia een firmware upgrade?

En is dit hardware begrends? 

 

 

 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi rubke132, 

 

Ik ga hier even wat dieper induiken en kom bij je terug met een antwoord/advies. 

 

Groeten, 

 

Roos

profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi rubke132, 

 

Toestellen kennen een softwarematige aanpassing met de introductie van PS4PRO.

Deze maakt het mogelijk 4K 60P weer te geven

 

Home, instellingen, externe ingangen, indeling HDMI signaal, verbeterde indeling.

 

0.jpg

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Nee, HDMI 2.1 is een hardware spec. Deze is net confirmed, dus alleen nieuwe toestellen zullen dit krijgen. 

 

De content die hedendaags beschikbaar is, is gelimiteerd aan de HDMI 2.0 specificatie. En daar zit 4K op 60 frames met HDR wel bij, maar slechts met chroma subsampling op 4:2:0. 

Wat jij waarschijnlijk bedoelt is alles ook met 10 bit kleurdiepte. Dat zit helaas niet in de HDMI 2.0 specificatie en kan niet toegevoegd worden met een update. 

 

UHD Blu-rays maken er geen gebruik van overigens. Dus het niet alsof je binnen een jaar ineens allemaal 10bit content krijgt (vooral niet op Netflix). 

profile.country.NL.title
rubke132
Ontdekker

Oke dunk u voor het andwoord. 

Is het wel mogelijk om het content op een harde schijf te zetten met 10 bit kleurdiepte?

Dit zou voor mij ook een prima oplossing zijn.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je kunt op elke manier aan 10bit materiaal komen. Echter 10bit op 4K, met HDR actief is op 4:4:4 niet mogelijk. 

Op 4:2:2 kan het wel volgens mij.