annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony kdl-40we660 ci+ authenticatie mislukt.

profile.country.NL.title
Witteb
Nieuw

Sony kdl-40we660 ci+ authenticatie mislukt.

Beste mensen,

 

ik heb sinds 2 maanden een sony kdl-40we660.

helaas heb ik meerdere problemen met de tv.

ter informatie de tv en ci+ cam module hebben de laatste software versie.

tv software : 8.201-1000-1.100-010

cam software : 1.4.2 (quantis ci+ v1.3)

 

probleem 1.

ik woon in het oud ziggo gebied en heb sinds 2 dagen last van dat de tv de gecodeerde zenders niet meer decodeerd.

dit is gebeurd nadat de tv voor de zoveelste keer bleef hangen en ik hem door middel van de tv spanningsloos te maken de tv heb gereset.

 

toen kreeg ik voor het eerst de volgende melding in het scherm :

itv cam ci+ module foutmelding.

(19) ci+ authenticatie mislukt, controleer of de tv de tv module ondersteund... Enz.

 

ook krijg ik de melding i34-9 er is een probleem met uw antennesignaal en de melding i34-9 zender tijdelijk niet beschikbaar.

 

ik heb zelf 7 jaar als monteur in de detailhandel gewerkt dus je kunt er van uit gaan dat ik elke manier van reset en installatie via fabrieksinstellingen heb geprobeerd alleen is het probleem daardoor niet opgelost.

ik heb voor dit probeem contact gehad met ziggo en kreeg als antwoord de tv is niet ziggo gecertificeerd en ze weten ook niet of dit type gecertificeerd word en rade me aan een losse decoder te kopen maar dat is voor mij geen oplossing.

als ik de tv direct op het aop aansluit maakt geen verschil.

Ik heb als antenneinstallatie alles van hirshmann.

de tv geeft als signaalsterkte en signaalkwaliteit 100% aan.

ik heb de module + smartcard in een andere tv getest en daar werkt het zonder problemen.

 

wie weet voor het eerste probleem een oplossing ?

 

probleem 2.

 

zodra ik via de tv op internet ga, op een netwerklocatie met veel bestanden een film / muziek zoek of een film probeer te streamen via dlna van mijn telefoon of laptop blijft de tv of hangen en moet gereset worden door middel van tv spanningsloos te maken want op dat moment reageert de tv ook niet op de afstandsbediening of de tv start uit zijn eigen opnieuw op.

 

dit is in de afgelopen 2 maanden al minstens 15x gebeurd.

 

heeft iemand voor dit 2e probleem een oplossing ?

 

ik hoop dat sony of iemand van de community mij verder kan helpen.

 

met vriendelijke groet,

berry

 

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Witteb
Nieuw

Update probleem 1 :

na veel zoeken op internet ben ik er achter wat ci+ error 19 betekend maar helaas geen oplossing.

 

error 19 :

19
Service Operator Certificate Invalid
Syntax Incorrect
CICAM
None
CICAM goes to DVB-CI mode (Note 3)
a response error notification message is displayed.

 

note 3 :

The CICAM descrambles only services that require no CI Plus protection (DVB-CI fallback mode)

 

mededeling 2.

bij het opnieuw opstarten of het opnieuw insteken van de cam module geeft de tv eerst de melding authenticatie bezig..

en daarna meteen de melding met error code 19 authenticatie mislukt.