annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen verbinding met Netflix-service

OPGELOST
profile.country.BE.title
J.Smet
Ontdekker

Geen verbinding met Netflix-service

Hallo, Sinds vanmorgen wil Netflix niet meer opstarten op mijn Sony Tv type 

KDL-43W808C. Gisterenavond werkte het nog perfect. Wanneer ik een poging doe om het op te starten krijg ik volgende foutmelding; "We kunnen geen verbinding maken met de Netflix-service. Controleer de netwerkinstellingen om verbinding te maken met een beschikbaar netwerk en Netflix te gebruiken (-100)." De tv is nog steeds verbonden met het internet via Wi-fi en andere apps blijken wel correct te werken. 

Wat gaat er fout? Kunnen jullie een oplossing aanbieden aub?

Alvast vriendelijk bedankt!

 

31 ANTWOORDEN 31
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dit topic gaat puur over Netflix. 

 

Het enige wat ik uit je vier posts verneem, is dat je foutcode 100 krijgt. Kan je daar inhoudelijk meer over vertellen? 

 

Er is een algemeen topic waar issues over Android TV worden besproken. Daar kun je het beste gericht feedback geven over de werking van je toestel. 
Een volledig fabrieksherstel wordt aangeraden, omdat dit een nulpunt is van de TV. Ik weet niet wat je voor instellingen gebruikt of wat verder gebeurd is dat dit mogelijk kan veroorzaken. Die twijfel haal je weg met een fabrieksherstel. 

Het is bijvoorbeeld ook mogelijk om de internet video services te herstellen. Zit een optie voor in het menu. 

FreekO
Nieuw

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de TV nog geen week en ben niet van plan om hem weekelijks te resetten. Is er niet een betere oplossing?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Netflix verwijderen en daarna opnieuw installeren.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
FreekO
Nieuw

Hoe deinstalleer ik Netflix? Het zit er standaard op, met een knop op de afstandsbediening.

 

TV aan en uit gedaan, daarna moest ik opnieuw aanmelden bij Netflix daarna deed hij het weer.

recoiller
Ontdekker

OPLOSSING!!

 

Factory reset is niet nodig.

Wanneer je deze melding krijgt:

 

"We kunnen geen verbinding maken met de Netflix-service. Controleer de netwerkinstellingen om verbinding te maken met een beschikbaar netwerk en Netflix te gebruiken (-100)."

 

..en er is geen probleem met de internetverbinding (kun je bijvoorbeeld met Youtube checken) dan volstaat een herstart van de TV.

Je dient daarna wel opnieuw in te loggen bij Netflix.

 

In het geval van een factory-reset moet alles opnieuw ingesteld worden, zoals ook de wifi verbinding en dergelijke. De sterkker eruit trekken kan ook maar is niet goed voor de TV en is ook niet nodig.

 

De TV heeft een "Opnieuw opsterten" Functie:

 

- Klik op de "Home"-knop op de afstandbediening

- Ga helemaal naar onderen tot je bij "Instellingen" uit komt en klik hier op.

- Je komt bij TV-instellingen (eerste is "Zender installatie"), scrol helemaal naar rechts en kies de optie "Over"

- De 4e optie is nu "Opnieuw opstarten"

 

Nadat de TV opnieuw is opgestart doet Netflix het weer. Wel even inloggen nog.

 

Wij hebben onze Sony Android TV nu ongeveer een half jaar. In het begin crashte hij letterlijk minimaal 1x per dag. Inmiddels is het hooguit 1x per maand. Ook waren er in het begin veel problemen met de 3D functie (pairen van de brillen werkte vaak niet), ook dat lijkt nu beter.

Langzaam begint de TV acceptabel in gebruik te worden. Ik ben er overigens nog steeds niet zeker van of ik misschien toch niet beter voor een Samsung had kunnen kiezen.

Paflo21
Nieuw

Ook ik had dezelfde foutmelding en deze oplossing werkte gelukkig goed. Bedankt. Ik hoop wel dat het niet te vaak gaat gebeuren en dat er snel een permanente oplossing komt. Jammer, zo'n lelijk foutje bij een verder prachtige televisie.
JGBorgesius
Nieuw

Dank voor je oplossing. Het werkte.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

De bovenstaande eventuele oplossing kan ook door de "groene" knop ongeveer 10 sec 7ngedrukt te houden totdat het toestel opnieuw opstart.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
erik2105
Nieuw

Ik krijg geen verbinding met Netflix. Er wordt een wachtwoord gevraagd. Wat wij ook proberen, het lukt niet.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Nu is de vraag:

waarmee lukt het niet om bij Netflix in te loggen?

 

Kan het geen probleem op dit moment bij Netflix zijn?

 

 

73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!