annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

geen internet tv meer??

profile.country.nl_NL.title
duckie1098
Bezoeker

geen internet tv meer??

Hoe kan het dat ik na en maand geen interent tv meer heb?Alles werkt, heb contact met de server maar als ik internet inhoud (?) wil verversen dan krijg ik foutmelding 5006

hebben meer mensen dit na de software updat?(automatisch geupate weliswaar)

Vriendelijke groet,

Ben

16 ANTWOORDEN 16
bastiaanbloem
Bezoeker

Bij mij staan de instellingen ook op automatisch maar dit is sowieso niet het probleem want ik kan een internetpagina gewoon openen, alleen Sony Bravia Internet video vaak niet en Twitter en Facebook ook vaak niet.
Als de netwerkinstellingen niet goed zouden staan zou ik ook geen internetpagina kunnen openen.

breedBenR
Lid

hier Ex711 en firmware Pgk4.107eul-0108 autogeupdate.

internet tv werkt, incl. de recente nieuwe toevoegingen.

Ik vraag me af:

1. welke internet provider en router/modem hebben jullie?

2. heeft de router/modem onlangs een (automatische) update gehad?

Message was edited by: breedBenR

Message was edited by: breedBenR

simonbelfonte
Bezoeker

internet toegang blijkt lastig te zijn met het sony systeem ........ ik kom er met mijn sony 3D tv en tele2 router alleen op als ik de beveiligings protocol van de router uitschakel , dus op open zet .....als ik een wpa of zelfs wep beveiliging instel dan krijg ik een foutmelding op de tv .......geen probleem , de internetmogelijkheden zijn zo beperkt op de tv dat ik nu een mac mini op de tv gebruik .... voordelen ....volledig internet spectrum , volwassen multimedia mogelijkheden ...vlc player ,,, en een goede toetsenbord en muis

duckie1098
Bezoeker

Welke provider?Doet mi niet terzake als internet maar snel genoeg is, en als de router een update gehad zou hebben dan moet ie het alsnog doen na opnieuw instellen van de tv.

Maar, hij doet het nu goed nadat ik een mail van sony heb gehad waarin ik werd aangeraden om alles terug te zetten naar fabrieks instellingen en vervolgen de tv automatisch opnieuw in te laten stellen.Het enige probleem is dat je alle zenders ook weer moet laten zoeken als je de interne tuner geebruikt maar aangezien ik toch satteliet tv heb is dat geen probleem.En de kleur instellingen en geluid moeten opnieuw ingesteld worden.

Zelfs de laatste software update zit er nog in.

Sony, sorry voor mijn uithaal naar jullie hier en bedankt voor de service.

vriendelijke groeten,

Ben

punt002
Bezoeker

Ok geen internet-TV met de KDL-40EX700.

Na de automatische update (27-09-2011) PKG4.107EUL-0108 was internet-TV ok.

Sinds een paar dagen geen internet-TV.

Selecteer om internetinhoud te vernieuwen:

-Verifiëren

-Internetinhoud ophalen

-Foutcode <5006>

Internet provider XS4ALL FRITZ!Box 7340.

Mvgr. Wim

Message was edited by: punt002

Message was edited by: punt002

Roel_C
Bezoeker

Beste Allen,

Het is idd mogelijk dat na een auto update internet niet meer werkt => (ev toestel fabrieks reset geven en) netwerk instellingen opnieuw door lopen (3x ok = goed).

Wanneer U een fout melding 2002 of 5006 krijgt dan komt dit meestal door een te beperkte verbinding. Dit is vaak te controlleren doordat foto en muziek wel werkt, maar (hd-) video niet; immers voor dit laatste heb je maximale capaciteit cq snelheid nodig.

Een oplossing / verbetering zou zijn bedraad aansluiten (=sneller en dubbele bandbreedte).

Opm; je kan wel een "snel" internet-abo hebben, maar op moment dat je draadloss gaat lever je al een gedeelte in qua snelheid en bandbreedte (802.11g of n enz) en kan je hier dus niet max van profiteren.

En ook instellingen in de router (firewall enz) en/of een router die werkt met dynamische ip adressen en/of een (te) lange wpa sleutel kan problemen veroorzaken.

Gr

bastiaanbloem
Bezoeker

Beste Roel,

Ik vind je antwoord wel een beetje een erg slap antwoord.

Ik heb de fabrieksinstellingen meerdere malen terug gezet en ook zijn daarna uiteraard de netwerkinstellingen opnieuw ingesteld en is alles via de automatische manier ingesteld maar dit helpt allemaal niet.

W.b.t. de beperkte verbinding, ook dat vindt echt kolder. Ik heb namelijk draadloos een snelheid tussen de 42 en de 47 Mbit, dat lijkt mij toch zeer zeker snel genoeg en is ook bovengemiddeld. Maar hier heeft het allemaal niets mee te maken want ik kan gewoon een internetpagina openen op mijn EX720 en dat werkt perfect en snel maar Sony Bravia Internet Video werkt 6 van de 10 keer niet, en dat is toch echt iets van Sony zelf en als het aan een matige verbinding zou liggen dan zou ik ook niet rete snel kunnen internetten op mijn laptop en via de internetbrowser op mijn tv.

Uiteraard kan men de tv bedraad aansluiten maar niet iedereen heeft de mogelijkheid dit te doen en daarom heeft Sony een USB dongle op de markt gebracht zodat er draadloos internet ontvangen en gebruikt kan worden.
Zou men een 2 Mbit lijntje hebben liggen dan kan ik begrijpen dat dit niet ideaal is voor gebruik i.c.m. de iSonyy Internet tv maar als ik de reacties zo lees is daar bij ons allen geen sprake van!
Sterker nog, ik heb mijn tv ook een aantal keer gebruikt als modem met een snelheid van 1 Mbit en dat werkte zelfs nog wonderbaarlijk goed, let wel....dit was VOOR de software update die Sony naar buiten heeft gebracht.

Conclusie: Het probleem ligt 'm bij de software update en de servers waar Sony Bravia Internet Video op draait en niet aan de internetverbindingen van de gebruikers. Dit is echt een TE makkelijk antwoord, ook van Sony "Klantenservice"!