Deel jouw ervaring!
Hoi iedereen,
Ik zit met een probleempje.
Ik heb de SU-B461S speakerstand bij m'n sony TV en dit is geweldig.
Bij elk apperaat dat ik aan de tv hang kan ik m'n geluid mooi via deze speaker doorsturen.
Enkel bij het aansluiten van m'n macintosh computer over hdmi, krijg ik een error dat de speakerstand door een communicatiefout onbeschikbaar wordt.
Dit is heel irritant, want zowel de hdmi in poort als het geluid worden onbruikbaar. Wanneer ik de hdmi kabel weer uit de mac trek, komt hij terug beschikbaar. Met een gewone windows 7 pc heb ik dit probleem niet.
Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor? Buiten het aanraden om geen mac te gebruiken
Alvast bedankt voor jullie hulp
Greetz
Keyben85
heb je de mac al op je tv getest zonder speakerstand . ik heb al een vier jaar een mac mini op twee verschillende sony tvs .... eerst een bravia 200 hertz en nu een 3D bravia .....ik hoorde in de macstore bij de aanschaf van de mini gelijk al dat audio doorvoer niet lukt , dit schijnt te liggen aan de mini dvi naar hdmi aansluiting .... aangezien mijn imac de zelvde aansluitkoppeling heeft heb jij dat misschien ook....................................................... .... ik heb voor de 3D tv ook een extra geluidsbalk aangeschaft van sony waar de tv instaat maar ik krijg geen foutmelding bij gebruik van de mac mini , alleen geen geluid .....ik heb dit opgelost door op de mini een comp. geluidsset aan te sluiten ..... een mac heeft veel voordelen op een pc maar ook veel nadelen en dit zou er eentje kunnen zijn ...
Hoi simonbelfonte,
Merci voor je reactie.
Wanneer ik de mac test op de tv zonder speakerstand dan werkt het perfect. Mits dat hij de de geluidsboxen van de tv gebruikt en niet van die speakerstand. De speakerstand valt gewoon uit. Dus ik krijg er niet alleen geen geluid door, maar hij wordt gewoon niet meer herkend. Bij hdmi aansluitingen wordt de optie gewoon grijs.
Audio doorvoer is dus wel mogelijk (werk trouwens met een macbook pro van dit jaar) maar enkel naar de tv dan.
Mac heeft inderdaad veel voordelen maar het lijkt erop dat dit inderdaad niet meteen op te lossen is. Mede misschien omdat je al een tussenstuk moet hebben om een hdmi kabel aan te sluiten op een mac. Dat is al een eerste obstakel misschien ivm compabiliteit.
Grtz
Benjamin
Beste,
Uw mac verstoort "controle voor hdmi" omdat deze wellicht niet geheel het hdmi-protocol volgt; misschien is er een optie om deze in uw mac uit te schakelen en anders houdt het op en is er geen oplossing (behalve misschien een provisorische door pen 13 (=cec) v/d hdmi connector los te koppelen).
Gr