annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Favorieten zenderlijst via dvb S2 satelliet valt weg

Mohit95
Nieuw

Favorieten zenderlijst via dvb S2 satelliet valt weg

Hallo allemaal, 

 

Ik heb sinds een aantal maanden de KD55X8505CBAEP ANDROID TV. Als ik via de satelliet mijn Astra kanalen wil sorteren met een eigen volgorde blijft deze niet permanent. De zenders vliegen dan na een aantal dagen weer naar hun eigen volgorde. Bij de digitale tv gebeurd dit niet. Via de telefoon hebben ze het probleem niet kunnen achterhalen.  Verder kan ik alleen de Astra test UHD ontvangen. Andere volledige kanalen zoals Insight UHD of Pearl UHD worden niet gevonden als ik de frequenties en overige data invoer.  Heeft de dvbs2 tuner dan geen Hevc/265 ondersteuning?  Is de tv trouwens ook dvbs 2x geschikt? Ik had de tv namelijk met deze redenen gekocht en erger me er heel erg aan. In afwachting van uw reactie. 

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Waarschijnlijk staat de update vanaf de satelliet nog aan.

Wat betreft Insight UHD en Pearl UHD zitten op 12343.50H, is de gebruikte LNB wel geschikt voor deze frequentie?

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Mohit95
Nieuw

Bedankt voor de reactie. De update staat uit. Had ik al geprobeerd.  Ik heb ook alles al gereset en de nieuwste software en firmware update geïnstalleerd.  Ik heb de satelliet wel goed uitgericht. Via satfinder is de ontvangst 98 %.  Heeft de tv wel de Hevc 265 codec of de dvbs2x? 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Met de instelling update op "uit" zijn er volgens andere gebruikers in Europa meer problemen dat de lijst steeds wordt aangepast. Is wel de laatste Firmware (v3169) in gebruikt?

 

De code HEVC265 is kortgeleden geactieveerd d.m.v. een firmware update.

 

 
Dubbele tuner (T2/S2/C2) JA
DVB-T (digitale aardverbinding) JA
DVB-T2 (digitale aardverbinding) JA
DVB-S (digitale satelliet) JA
DVB-S2 (digitale satelliet) JA
DVB-C (digitale kabel) JA
CI+ JA
Analoog JA
 
Ik bedoel niet het uitrichten van de schotel maar het ontvangst bereik van de LNB of deze de bovengenpoemde frequentie kan ontvangen.
 
73's
 
I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Mohit95
Nieuw

Hi,

 

Ik heb alles net gecheckt. De laatse firmware en software is in gebruik.  Manueel updaten geeft een melding dat de laaste versie in gebruik is. Auto update voor de zenderlijst staat echt uit. Ook de schotel moet het aankunnen. Zijn input en output frequenties voldoen volgens mij wel aan de eis. Ik gebruik de Selfsat H10d quad LNB. Misschien dat iemand hier meer over weet?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De H10d heeft een frequentie bereik tot 12.75, dan moet je de bovenstaande moeten ontvangen. Kan zelf de satelliet lijst niet nakijken of dat hier de bovenstaande wel te ontvangen zijn i.v.m. de wederhelft en heb geen zin in ruzie, maar ik kom er op terug.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hier ontvang ik de volgende UHD zenders,

 - SES UHD Demo 10995 voorkeuze 0107

 - UHD1 by ASTRA 10995 voorkeuze 0108

 - Fashion 4K preview 11113 voorkeuze 0246

 - Fashion One 4K 11113 voorkeuze 0247

 - Insight UHD 12345 voorkeuze 0730

 - Insight UHD RUS 12345 voorkeuze 0731

 - Pearl TV 4K UHD 12345 voorkeuze 0732

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Ook ik herken dat probleem van dat de kanalen spontaan verspringen van hun aangepaste volgorde. SONY weet dit, want heb dit hier live aan ze laten zien. Dit zou opgelost zijn in de firmware van begin januari. Heb er dan nu ook geen last meer van. Bij mij zijn dus ook alle UHD kanalen te ontvangen die op http://nl.kingofsat.net/ultrahd.php staan. Ook die van de Hotbird. Dus FunBox 4K en Hot Bird 4k Test. Echter, die Funbox 4K is de enige die wat vreemd doet. Beeld gaat heel snel, stopt dan weer, weer snel, etc. Dit is al weken zo. Maar op dit moment is het eindelijk weer normaal. Dus heeft dit nu toch aan het station gelegen? Zouden ze dat dan echt niet eerder gemerkt hebben?