Deel jouw ervaring!
Goede middag,
ik heb een vraag waar ik niet uitkom.
Ik heb een Bravia 37". Via HDMI heb ik zowel een PS3 als een Mediaplayer aangesloten.
Op beide apparaten aangegeven dat het geluid via HDMI moet lopen.
Vervolgens heb ik via de optical audio output van de Bravia, mijn versterker aangesloten.
Werkt allemaal prima alleen wordt DTS niet doorgegeven.
Als ik een mkv of game met DTS afspeel, wordt het geluid via de tv over de optical uitgang naar mijn versterker doorgezet maar is het stereo (2 kanaals). Sluit ik de PS3 of mediaplayer rechtstreeks met optical aan op de versterker dan is het wel 6 kanaals DTS. De reden van deze manier van aansluiten is het beperkt aantal optical ingangen op mijn versterker.
Iemand enig idee of dit een setting op de Bravia is of dat mijn HDMI oid niet goed is?
Groet,
Ralph
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste Ralph,
Het is niet mogelijk om de instelingen op de bravia te wijzigen dan alleen Audio systeem of TV speakers.
In iedergeval niet DTS of DD5.1 instellingen.
Ik raad aan om dit gewoon rechtstreeks aan te sluiten van PS3 naar uw Audio Systeem.
Want dit werkt wel.
Ik vermoed zoals u zelf al aangeeft dat het inderdaad omgezet wordt in de TV dat het niet gewoon puur doorgezet wordt.
Groet,
The-Hat.
Hallo,
Ik zit met het zelfde probleem...
Ik heb een mediaplayer ( WD tv live hub ) en een PS3 via HDMI aan gesloten op de BRAVIA kdl-37w5500.
Nu heb ik een optische kabel van de BRAVIA, op m'n home cinemaset ( BDV-370 ) aangesloten.
Deze cinemaset heeft maar 1 HDMI uitgang en 1 optische ingang!
Dit werkte prima voor alle Dolby Digital audio-sporen, alleen nu heb ik geen DTS-geluid wat komt uit m'n mediaplayer.
Als ik de mediaplayer rechtstreeks met optische kabel aansluit op m'n home cinemaset krijg ik wel DTS-geluid.
Ik speel vooral HD-content af via de mediaplayer (AVCHD - MKV - X264HD - etc).
Kan de BRAVIA - via de optische uitgang - DTS-geluid van de mediaplayer/PS3 doorsturen naar de home- cinemaset?
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Beste Ralph,
Het is niet mogelijk om de instelingen op de bravia te wijzigen dan alleen Audio systeem of TV speakers.
In iedergeval niet DTS of DD5.1 instellingen.
Ik raad aan om dit gewoon rechtstreeks aan te sluiten van PS3 naar uw Audio Systeem.
Want dit werkt wel.
Ik vermoed zoals u zelf al aangeeft dat het inderdaad omgezet wordt in de TV dat het niet gewoon puur doorgezet wordt.
Groet,
The-Hat.
Ik heb ook ditzelfde probleem. Ik heb mijn DVD-speler èn BD-speler beide via HDMI aangesloten op mijn Bravia KDL-40HX750. Vanuit de TV gaat het geluid via optische kabel naar mijn versterker.
Dolby Digital 5.1 gaat probleemloos naar de versterker, maar DTS komt als stereo PCM in de versterker aan.
Als ik de DVD-speler en BD-speler direct met een optische kabel op de versterker aansluit werkt Dolby Digital en DTS wel.
Maar het probleem van direct op de versterker aansluiten is dat het geluid niet meer gelijk loopt met het beeld! Het geluid is te vroeg. De vertraging van het beeld door de TV wordt niet meer gecompenseerd. Als het geluid via HDMI loopt dan blijft het geluid namelijk wel gelijk lopen met het beeld.
De oplossing van The-Hat is voor mij dus helaas geen goede oplossing.
groet,
Wouter