Deel jouw ervaring!
Betreft: Sony TV KDL-42W655A
De digitale automatische afstemming geeft als resultaat "0 gevonden services". Dit hebben we geprobeerd bij zowel aards als kabel. Bij kabel hebben we gekozen voor "overige"; want enige netwerk dat vermeld staat is "Telenet"; aldus geen vermelding voor Belgacom/Proximus??? Hebben dan maar autom afstemming via Telenet geprobeerd maar dat lukt uiteraard ook niet. Wat dan wel???
Als ik "Telenet" kies kan ik blijkbaar wel de frequentie en netwerk-ID wijzigen. Maar welk zijn de gegevens voor Belgacom??? Staat nu op 322Mhz en ID00022.
Overige staat standard op 306Mhz en ID00000.
De Belgacom decoder is aangesloten met de TV via een door Belgacom geleverde HDMI kabel; aangesloten op het HDMI slot.
Verder:
Ook de analoge autom program resulteert in 0 gevonden programma's - gek dat hij daar zegt 'svp antennen aansluiten'???
Wat doe ik fout? Is er iets fout aangesloten?
Dank voor antwoord en support. De Sony support manuals en i-manual geven nergens een antwoord op deze vraag.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo Herwig,
Wat je beschrijft is volkomen normaal. Ik heb zelf Telenet, maar voor Belgacom is hel normaal gezien volledig hetzelfde.
Je moet de Belgacom decoder voor digitaal tv bekijken als bv. een dvd-speler, blu-ray speler, etc...
M.a.w. de tv geeft enkel beeld weer van wat je Belgacom decoder doorgeeft. Kanalen instellen via de tv heeft dus geen nut, want de kanalen zitten geprogrammeerd op de decoder, niet op de tv.
Aangezien je de decoder moet bedienen om van kanalen te zappen, heb je de afstandsbediening nodig van de decoder. Daarmee doe je alles BEHALVE geluid en tv aan/uitzetten (tenminste: in jouw geval met HDMI. Gebruik je scart, dan werkt geluid wel via afstandsbediening van de decoder).
De enige input die je dus kan gebruiken is de HDMI van je decoder. Al de rest werkt (logischerwijs) niet, tenzij je een externe antenne zou kopen en deze op de tv zou aansluiten. Pas dan zou je kanalen via de tv kunnen kiezen digitaal, maar niet in HD. Totaal zinloos dus.
Dus kort samengevat:
-je bedient je Belgacom decoder met je Belgacom afstandsbediening
-aan/uitzetten van tv en geluid doe je met je Sony afstandsbediening.
-De HDMI poort waar de decoder aanhangt, is de enige input dat je kan gebruiken om tv te kijken (kanalen scannen gebeurt dan niet via tv, maar zit reeds op de decoder)
Kleine tip: Let op dat je in je beeld het logo met "HD" hebt. Bv. één HD i.p.v. de gewone één of VTM HD i.p.v. VTM. Normaal zitten beide ergens geprogrammeerd. Kies dus de HD versie en geniet van het beeld!
Hallo Herwig,
Wat je beschrijft is volkomen normaal. Ik heb zelf Telenet, maar voor Belgacom is hel normaal gezien volledig hetzelfde.
Je moet de Belgacom decoder voor digitaal tv bekijken als bv. een dvd-speler, blu-ray speler, etc...
M.a.w. de tv geeft enkel beeld weer van wat je Belgacom decoder doorgeeft. Kanalen instellen via de tv heeft dus geen nut, want de kanalen zitten geprogrammeerd op de decoder, niet op de tv.
Aangezien je de decoder moet bedienen om van kanalen te zappen, heb je de afstandsbediening nodig van de decoder. Daarmee doe je alles BEHALVE geluid en tv aan/uitzetten (tenminste: in jouw geval met HDMI. Gebruik je scart, dan werkt geluid wel via afstandsbediening van de decoder).
De enige input die je dus kan gebruiken is de HDMI van je decoder. Al de rest werkt (logischerwijs) niet, tenzij je een externe antenne zou kopen en deze op de tv zou aansluiten. Pas dan zou je kanalen via de tv kunnen kiezen digitaal, maar niet in HD. Totaal zinloos dus.
Dus kort samengevat:
-je bedient je Belgacom decoder met je Belgacom afstandsbediening
-aan/uitzetten van tv en geluid doe je met je Sony afstandsbediening.
-De HDMI poort waar de decoder aanhangt, is de enige input dat je kan gebruiken om tv te kijken (kanalen scannen gebeurt dan niet via tv, maar zit reeds op de decoder)
Kleine tip: Let op dat je in je beeld het logo met "HD" hebt. Bv. één HD i.p.v. de gewone één of VTM HD i.p.v. VTM. Normaal zitten beide ergens geprogrammeerd. Kies dus de HD versie en geniet van het beeld!
Beste dank voor de snelle reactie en oplossing.
Toch jammer dat je bij 'modernere' technologie nu wel verveelt zit met 2 remote controls waar dit voorheen met het oude LG toestel (weliswaar via scart en niet HD) alles met 1 remote control kon regelen.
Maar toch dank; nu weet ik alvast dat het teostel niet fout is aangesloten.
Was de W655a wel "tijdelijk" aangesloten op de coax kabel?
Tevens heb je een CI+ Module nodig om de Digitale TV op de W655a te ontvangen, al moet er in de zoek mode wel worden aangegeven hoeveel zenders er gevonden zijn.
73's