Deel jouw ervaring!
Bij mij Bravia KDL-40EX720 tv had ik een UWA-BR100 dongle bijgekregen om de tv aan te sluiten op m'n draadloos netwerk. Dat lukte toen perfect. Nu heb ik de netwerk functies al enige tijd niet meer gebruikt en toen ik ze onlangs terug probeerde bleek het niet meer te werken. Aan m'n router (DLink) is niets veranderd.
Ik heb ondertussen al vanalles geprobeerd want er zijn op het internet heel veel mensen te vinden met hetzelfde probleem, maar geen oplossingen.
De melding die ik krijg is dat een wireless device gevonden is, maar de local en network access is mislukt.
Ik heb geprobeerd met WPS (knop en pin), handmatig, ... zelfs zonder security, maar niks werkt. Met een kabel lukt het wel, maar dat wil ik niet.
Heeft er hier iemand nog suggesties?
Welkom,
Het eerste wat in me opkomt is dat de SSID in je router voor je draadloos netwerk is veranderd.
73's
Ik had hetzelfde probleem - geen internet meer, zonder dat er ook maar iets veranderd was -.
Het volgende bracht voor mij de oplossing.
Bij instellingen - netwerk - internetinhoud vernieuwen kreeg ik de foutmelding <1106>.
Misschien handig om te kijken of je ook deze foutmelding krijgt.
Met behulp van Google vond ik de volgende remedie.
1: Haal de stekker uit het het stopcontact en doe hem na minstens 60 sec. weer erin.
(Ik had dit ook wel geprobeerd, alleen korter dan 60 sec.)
2: Herstart je modem/ router
3: Check met je computer wanneer de internetverbinding weer werkt.
Hierna kon ik met mijn TV gewoon weer verbinding met internet maken!
Ik hoop dat het bij jou ook werkt.
https://us.en.kb.sony.com/app/answers/detail/a_id/33085
Hetzelfde probleem treed op bij mijn kdl-40ex520. Alles geprobeerd maar nog steeds geen verbinding!
Bij mij is het inderdaad ook foutmelding 1106.
Spijtig genoeg heeft die remedie niet geholpen. Alles uitgetrokken, modem en router volledig gereset.. nog altijd niks.
Ik ben zeker dat m'n SSID en pwd correct zijn. 'k Heb trouwens ook met WPS geprobeerd aangezien m'n router dat ondersteunt maar ook zo geen resultaat.
Iemand eigenlijk een idee of en hoe ik hiervoor bij Sony zelf terecht kan? Uiteindelijk heb ik toch garantie op dat toestel...
Probeer het eens bij Support, gergulle. Zij zijn bereikbaar via telefoon of e-mail - contactgegevens zijn hier te vinden: http://www.sony.nl/support/nl/contacts/tvhc/
Hopelijk kunnen zij je verder helpen.
MVG,
Arthur
Tuurlijk heb je garantie op het toestel, maar of dit ook geld voor de toegang tot je draadloze thuisnetwerk betwijfel ik.
Probeer eens om tijdelijk je beveiligingen uit te zetten van je thuisnetwerk.
73's