annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Bravia ##HX920

profile.country.nl_NL.title
diablo_2u
Bezoeker

Bravia ##HX920

Eergisteren de 55HX920 in huis gehad en retour gedaan.Zoals ik al op het Engelse forum had gelezen dat men daar een licht lijn (crease) 1 centimeter uit de rand ziet, trof ik die bewuste klacht  dus ook aan en vind dit persoonlijk ook niet kunnen bij een lcd van bijna € 3000. Constateerde ook dat men bij 1 schoef aan de achterzijde lichte beschadigingen weg gewerkt had met een simpel zwart stiftje.De lcd was niet eerst bij iemand anders thuis geweest maar kwam vers uit de verpakking.Die gast die in de fabriek met die stift heeft lopen kleuren moetten ze op staande voet ontslaan en met zijn broodtrommeltje en zwartestift de straat op schoppen.

Volgens een Sony medewerker op het Engelse forum vind er een omruiling plaats als er een nieuwe lading komt waar als het goed is geen wazige lijnen te zien zijn,als vergoeding krijgt men er daar 2 extra 3D brillen bij.Hoe zit het in Nederland???? de Sony medewerker die ik aan de lijn had wist niets te vertellen omdat de lcd net nieuw was en hij geen documentatie had????:smileyshocked:wazig maar denk ook niet dat men zou toegeven als er een probleem is.Erg jammer dat de lcd hier nu niet aan de muur hangt maarja voor veel geld verwacht ik een goed scherm en kwaliteit.

Valt mij trouwens op dat de lcd bij de sony online shop niet leverbaar is maar elders wel.

Message was edited by: diablo_2u

4 ANTWOORDEN 4
moby_toby
Ontdekker

Zelfde TV gekocht afgelopen zondag bij de mediamarkt in Amsterdam.

Het was mij nog niet zo opgevallen maar hij heeft inderdaad ook zo'n vertical lijn met name aan de rechterkant.

Ik zag dit ook al op tweakers in een post en idd. op de buitenlandse forums.

Ik ga toch maar contact opnemen met Sony voor dat ik terug ga na de mediamarkt.

moby_toby
Ontdekker

Ook nog even bij de mediamarkt arena terug geweest. Ook het demo exemplaar in de winkel vertoont de strepen (ook de goedekopere 46HX920).

Ik wacht de reactie van SOny support nog even af.

moby_toby
Ontdekker

Gisteren telefonisch contact met Sony support gehad; zij geeft aan dat er nog geen issue's met de TV bekend zijn, maar dat kan ook komen omdat het nogal een nieuw model is in NL. SONY gaf aan dat er een monteur van het service center kon langskomen om het probleem met het scherm te inspecteren. Daarop heb ik via de website een afspraak gemaakt en werd kort daarna gebeld door het service center met de melding dat ze nog weinig konden doen voor mij omdat er nog geen nieuwe panelen op voorraad zijn (ze wilden het paneel gaan vervangen dus) Zij raden mij aan om het toestel te ruilen voor een andere (dat schijnt binnen 3 weken na aankoop nog te kunnen).

Ik heb inmiddels ook nog even bij de BCC in Amsterdam gegeken en ook daar stond een 55HX920 met de lijnen in het scherm. Omruilen heeft daarom weinig zin denk ik tenzij je je geld terug krijgt.

HalilB
Bezoeker

Hallo,  Ik heb deze TV op 14 september 2011 gekocht na twee D8000's te hebben teruggebracht vanwege andere problemen.   Helaas heb ik ook last van strepen rondom alle 4 de randen. Links en rechts vallen de strepen het meest op en kruisen zelfs in de hoeken. Vooral rechtsboven is het goed te zien. Als je het eenmaal ziet blijf je het zien en vooral met bewegende beelden vallen de statische strepen goed op.  Via de winkel heb ik een monteurverzoek ingediend en twee dagen later ben ik opgebeld. Men weigerde om langs te komen want bij specifiek dit model was de instructie dat de klant eerst fotos moest sturen zodat dit op afstand beoordeeld werd. Hoewel ik mijn bedenkingen had, heb ik 5 fotos opgestuurd waar de strepen duidelijk te zien waren. De volgende dag ben ik teruggebeld en kreeg ik te horen dat de strepen te maken hadden met het productieproces en dat het volgens SONY binnen een acceptabele foutmarge viel en dat het geen zin had om het paneel te laten vervangen of om een nieuwe tv te verzoeken. Mocht ik met dit antwoord geen genoegen nemen, kon ik me wenden tot de winkel waar ik de TV gekocht heb.  Voor een TV dat zoveel kost vind ik niet dat dergelijke tekortkomingen acceptabel zijn. De tv heeft ook andere kwesties zoals blooming bij lichte objecten op donkere achtergronden, maar dat is inherent aan de local dimming techniek. Ook vervagen de kleuren lichtelijk als je niet recht voor de tv zit. Maar deze tekortkomingen zijn vanwege de lcd techniek verklaarbaar. De strepen rondom zijn grove fouten die absoluut niet horen bij een TV van €3000,-. Ik denk er nog een dag over na, maar waarschijnlijk breng ik ook deze tv terug en zal mijn geld terugvragen. Erg jammer want verder heeft deze tv het beste beeld dat ik ooit op een hdtv gezien heb.  Rest mij de vraag. Welke tv kan aan deze tippen en heeft geen rare strepen?