annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Beeldmodus KDL-46EX720

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
anoniem11
Bezoeker

Beeldmodus KDL-46EX720

Ik heb onlangs een KDL-46EX720 aangeschaft. Ik heb hierover twee vragen.

1 Op deze tv zitten als het goed is meerdere beeldmodussen zoals standaard, levendig, bioscoop, game, gebruiker e.d.  Ik zie echter maar drie beeldmodussen namelijk standaard, gebruiker en levendig. Weet iemand toevallig wat ik niet goed doe?

2 Indien ik een dvd op mijn PS3 bekijk, krijg ik het scherm niet op 16:9 ingesteld, er blijven zwarte balken in beeld.

Alvast hartelijk dank voor de hulp.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
breedBenR
Lid

het zit allemaal over meerdere menus in je tv verspreid - zie de conversatie hier boven.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
breedBenR
Lid

1)

je hebt de drie beeld modussen die jij noemt, en je hebt 'scene' instellingen.

De laatste is een combi van beeld en geluid instellingen.

Bij mijn EX711 zie je beide in het menu als je op Options op de afstandbediening drukt.

2)

Heb je in je PS3 aangegeven welk formaat tv er aan hangt? Of zoek je het in de instellingen van je tv?

anoniem11
Bezoeker

Bedankt voor de reactie.

1 Wanneer ik op options druk zie ik nog steeds maar drie beeldmodussen.

2 Ik heb niet aangegeven in mijn PS3 welk formaat tv er aan hangt. Ik probeer het via de instellingen van mijn tv zoals met volledig scherm, zoom etc.

breedBenR
Lid

1.

Bij mij, staan in het menu onder options:

Beeld (doorklikken en jouw 3 modussen)

Geluid

...

...

...

Scene (hier op klikken: en 6 opties)

...

...

2.

Ik zou eerst controleren of er niet ook in de PS3 een instelling is.

Heb je ze met HDMI of met Scart of iets dergelijks verbonden?

anoniem11
Bezoeker

Wederom bedankt voor je antwoord. Probleem 1 heb ik met jouw hulp nu opgelost.

Probleem 2 blijft nog bestaan, ik heb de ps3 overigens met een HDMI aangesloten.

mbonnes2
Ontdekker

Volgens de handleiding moeten de volgende beeldmodi aanwezig zijn:

Beeldmodus
[Levendig]: verbetert beeldcontrast en beeldscherpte.
[Standaard]: zorgt voor standaardbeelden voor algemeen thuisgebruik.
[Gebruiker]: slaat uw favoriete instellingen op.
[Bioscoop 1]: zorgt voor op film gebaseerde inhoud die geschikt is voor het kijken in thuisbioscopen.
[Bioscoop 2] : zorgt voor op film gebaseerde inhoud die geschikt is voor algemeen thuisgebruik.
[Sport]: optimaliseert de beeldkwaliteit voor het bekijken van sportevenementen.
[Spel-Standaard]: zorgt voor standaardbeelden geschikt voor het spelen van games.
[Spel-Origineel]: past het beeld voor games aan op basis van uw voorkeur.
[Grafisch]: optimaliseert de beeldkwaliteit voor het bekijken van graphics.
[Foto-Levendig]: verbetert het contrast, de scherpte en de kleur van foto's.
[Foto-Standaard]: optimaliseert de beeldkwaliteit voor het bekijken van foto's.
[Foto-Origineel]: verbetert de visuele warmte van de foto's.
[Foto-Gebruiker]: past de gedetailleerde instellingen voor het bekijken van foto's aan en slaat deze op als uw voorkeursinstellingen.
[Animatie]: optimaliseert de beeldkwaliteit voor het bekijken van animaties.

Ik heb alleen Bioscoop 1 en Biscoop 2. Hoe kan dit?
breedBenR
Lid

het zit allemaal over meerdere menus in je tv verspreid - zie de conversatie hier boven.

sjaak25
Nieuw

Ik heb 2 vraagjes over de beeldmodus:

1.Standaard heb ik hem op levendig(eigenlijk alles te...) staan. Als ik hem op standaard zet is het mij te vaag. Blijkbaar is er ook iets ingesteld dat hij 's avonds vager is als overdag met helder licht lichter. Kun je dit uitzetten?

2. Als ik een film in hd bekijk moet ik hem overzetten naar bioscoop(2) omdat het anders niet om aan te zien is: te scherp, te kitschering, alsof het een studioopname is. Als ik weer iets anders wil bekijken moet ik hem weer omzetten naar " auto".  Is dit normaal? Bij "auto" staat vermeld dat hij de juiste scene kiest naar gelang kijkinhoud, dat doet hij dus niet?

profile.country.NL.title
roben008
Lid

1. Je hebt de ambient sensor aan staan. Uitschakelen via beeldinstellingen, dan dimt de verlcihting niet meer.

1 en 2. Je moet echt voor standaard kiezen. Levendig is eigenlijk bedoeld voor gebruik in winkels waar door de grote hoeveelheid licht het beeld overdreven licht en kleurrijk afegesteld moet zijn. Op standaard krijg je, met de juiste instellingen, een perfect resultaat.

sjaak25
Nieuw

Bedankt voor je antwoord.

Voor wat betreft de opmerking van mij over "auto": ik ben er achter gekomen dat deze niet werkt als ik kijk via mijn digitale ontvanger cisco 8455DBV. Als ik digitaal kijk op ned.1(want dit is de enige die ik ontvang zonder CI+) past hij de scene wel automatisch aan. Wat mij ook verder opvalt is dat hij dan aangeeft 1080i en via de cisco 720p. Toch vreemd eigenlijk, is dit beide wel normaal?