annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Beeld te klein bij HDMI

profile.country.nl_BE.title
Fradem
Bezoeker

Beeld te klein bij HDMI

Ik heb een  KDL 40EX521, als ik mijn DVD recorder (panasonic DMR EH63) aansluit via HDMI krijg ik een beeld van ongeveer 32" op mijn 40" scherm, ik heb de instellingen op DVD en TV nagekeken maar heb geen resultaat, kan iemand mij zeggen welke instelling ik moet aanpassen?

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

Ik kan bij mijn Bravia bij elke ingang het beeld een andere instelling geven. Je kunt hem dus 'zoom' zetten om het scherm beeldvullend te maken.

Je kunt dit rechtstreeks wijzigen met de afstandbediening met een knopje (mini beeldje met pijltjes erin).

.

profile.country.nl_BE.title
Fradem
Bezoeker

je kan idd zomen, maar dan heb je beeldvervorming en is de kwaliteit van het beeld veel slechter dan wanneer je een verbinding met scart kabel maakt, wat is dan het voordeel van HDMI?

profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

Ik heb ook zo'n Panasonic. Het probleem zit hem in het breedbeeldsignaal. Dat wordt niet opgenomen. De opname kwaliteit is afhankelijk waarmee de opname wordt begonnen. Als je begint in de reclame (meestal breedbeeld) dan neemt de recorder anders op dan wanneer de eerste opname een oude 3:4 opname is (zoals een oudere serie).

Overigens heeft de Panasonic een aantal instellingen (bij opname en weergave) waarmee je het resultaat kan beinvloeden. Het helpt ook om op 'standaard kwaliteit' op te nemen.

Als ik mijn verbinding tussen de Panasonic en de Sony TV 'dubbel' uitvoer (dus SCART en HDMI kabel gelijktijdig aansluiten) om te kunnen vergelijken, geeft dit storing in het beeld. Deze storing verdwijnt als ik een kabel losmaak.

Ik heb de Panasonic via de scart aangesloten omdat dat uiteindelijk het mooiste resultaat gaf.