annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

 

Mijn tv gebruik ik als monitor. De tuner van de tv is op dit moment niet bruikbaar, dus en externe ziggo decoder voor de tv. Sinds anderhalf week geen crash of vastloper en de tv blijft stabiel.

Internet zit vol klachten over android (reboots/Vastlopers), oa bij philips tvs , tablets, smartphones etc, in meerdere landen en meerdere merken. Ik weet niet hoe dit afloopt, maar android is niet wat het moet zijn. Misschien is het tijd om naar en ander software platform te gaan kijken en android te formatteren, zou mooi zijn als de consument de optie had zelf te kunnen kiezen tussen android of andere werkend software. Ik weet wat mijn keuze zou zijn.

Is het niet tijd om te stoppen met de android experiment??

 

Fixmeplease

 

 

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Net via de winkel waar ik de tv gekocht heb een reactie gekregen van Sony. Weet niet of dit al eerder hier verteld is:

 

Statement van Sony:

 

De afgelopen dagen hebben we voor onze Sony Android-TV, in bepaalde gebieden met bepaalde kabelaanbieders, klachten ontvangen over het vastlopen / bevriezen van de TV. Op dit moment zijn er diverse streams geanalyseerd door de engineers die naar NL zijn gekomen. We werken nu aan een speciale Nederlandse software update/patch om het regionale probleem op te lossen. We verwachten eind deze week een passende oplossing voor het Nederlandse probleem te hebben, voor u en uw klanten.

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Vorige week heb ik mijn  Sony KD65X8505C van het internet afgekoppeld, en sindsdien tot gisteravond geen problemen meer gehad. Helaas begon de ellende gisteravond weer 3 keer een een AB die niet te bedienen was, en een  keer bij het uitzetten een zwart beeld met geluid. Het is mij 1 keer gelukt om met de uit/aan knop lang in te drukken om de tv uit teschakelen, de overige keren moest de stekker eruit. 

Hopelijk dat update snel komt om deze problemen op te lossen, tenminste wat ik begrepen heb is dat Engelse engineers bezig zijn om special voor de Nederlandse gebruikers  eind deze week deze aan te bieden.

Ik heb de problemen met deze android tv ook aangekaart bij de webwinkel waar ik deze tv gekocht heb, maar zij konden helemaal niets betekenen, dus ook van die kant is de service nul komma nul.

Afwachten maar weer, wat moet je anders. 

mootje1965
Ontdekker

Hier ook hetzelfde probleem,

ik heb de 65S8505C,

Ook via Sony dezelfde melding gekregen dat eind van deze week een update komt. 

Heb net met de winkel gebeld waar het toestel gekocht is om te vragen of ik het toestel om kan ruilen, helaas is dat niet mogelijk, wel gaan ze voor me bellen met Sony. 

Misschien is het een idee dat iedereen die last heeft zeg maar gedupeerd is, gaat bellen met de winkel of leverancier en dat zij gaan bellen met Sony, zullen ze niet fijn vinden denk ik toch!!! 

Met zijn allen en met meer meldingen van klachten staan we sterker en word dit duidelijker in beeld gezet. 

Ook naar de leverancier toe! 

Robbie2015
Ontdekker

Heb ook dezelfde problemen zoals hier gemeld.

 

kd-55x8505c

SW versie: 2605

Provider: Plinq glasvezel

De digitale zenders worden via de kabel ongecodeerd doorgegeven, dus maak GEEN gebruik van een CI+ module.

 

Na een nacht de stekker uit de tv gehaald te hebben, net weer even tv gekeken, maar na 1 uur wilde ik van zender wisselen en de tv hangt alweer. Stekker er maar weer uit.

 

Bij de zenders NPO1, NPO2 of NPO3 zie ik om de +/- 30 seconden in een flits een tekst regel (zwarte letters) boven in beeld welke vanzelf weer weggaat. Ik heb met een camera dit fenomeen opgenomen om vervolgens tijdens de flits het frame met de tekst erin weer te geven om die te kunnen lezen:

 

"This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below

<h1>Bad Request </h1>"

 

Dit fenomeen doet zich niet voor bij de andere digitale zenders.... Zeer vreemd, en begint storend te worden!

 

Blijkt hetzelfde issue te zijn zoals al gemeld door tigger 40-45 op pagina 34...

Heeft iemand hier een remedie voor?

amrnld
Lid

Als ze al met een oplossing komen voor de vastlopers, wat over alle andere zaken die niet werken?

Ik had ook via de winkel een case geopend, en die hebben ook een case uitgezet bij Sony. Het antwoord wat daar vandaan kwam is helemaal niet te geloven. Zeker het deel over USB-HDD recording.

 

hier het antwoord:

"

HDD recording is een onderdeel van Ziggo certificering, en die is momenteel lopende.
Alle B versies zijn wel gecertificeerd, enkel de 4K modellen (A) niet voor interactief maar wel voor digitaal TV, je kunt zeker digitaal televisie kijken! 
De software van 13-10-2015 heeft een groot aantal fixes in zich, helaas is er een vervelende bijwerking dat het toestel vastloopt met CI gebruik waar we op dit moment hard mee bezig zijn om te verhelpen
We vragen dus geduld, ondertussen werken we aan een oplossing>
Zodra de nieuwe update vrij komt word dat direct op onze website vrijgegeven, ook word er een melding gemaakt op de tv. 
"
 
Wat een eer voor Nederland en Ziggo dat de HDD functionaliteit door heel europa is uitgeschakeld gedurende de Ziggo certificering in Nederland. Let wel, de X85B en C modellen zijjn blijkbaat niet Ziggo gecertificeerd. Met de huidige stand van zaken zie ik dit ook niet echt gebeuren.
 
Ik heb nog een mailtje gewaagd aan de emailalias  van de Support manager.. Je weet wel, diegene die nooit zelf antwoord geeft en volgens mij dus ook niet bestaat. Zoals verwacht, geen antwoord. Evenals mijn mail naar de helpdesk met het verzoek om door een leidinggevende gecontacteerd te worden. Ook krekeltjes op de achtergrond... Product niet al te best en support compleet bagger. Een beetje support organisatie staat zijn klanten ook normaal te woord in moeilijke tijden. Maar sommige zijn blijkbaar groter en beter dan de klant. pffft.
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Update vanuit Sony: 


Een oplossing voor het bevriezen van de TV is gevonden. Deze wordt nu getest en zeer waarschijnlijk na het weekend online gezet. De update zal op de support website te vinden zijn. 

 

Dit is puur voor het vastlopen en is geen nieuwe Android versie. 

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Dat zou mooi zijn, gisteren 3 vast lopers en vandaag staat de teller op 1.
profile.country.NL.title
havandu17
Ontdekker

Ik heb op 15 oktober 2015 de 65X8505C gekocht en kijk TV via de Samsung SMT-C7140 (Ziggo), nu dus ruim 2 weken in gebruik. Tijdens het installeren van de TV meteen een software-update die zeker wel 'n half uur duurde. Heb eigenlijk nog geen grote problemen met dit toestel gehad, behalve gisteravond tijdens het kijken van een film op Netflix, toen ging de TV vanzelf uit en ging direct daarna vanzelf weer aan. Nog niet eerder gehad, terwijl hier in huis veel naar Netflix wordt gekeken. Ook het casten vanaf smartphone of tablet werkt prima. 

amrnld
Lid

Ik zag her en der wat issues voorbijkomen over het hoge verbruik in stand-by stand. Wellicht dat deze gebruikers hun netwerk verkeer zihtbaar kunnen maken. Het viel mij vanmorgen op dat mijn KD-65X8505C een soort van SSL sessiestorm aan het genereren is. De TV maakt ierdere paar seconden een SSL verbinding met cache.google.com, 1e100.net (ook van Google) en nog wat andere servers. Ik heb geen apps geinstallerd, of Google accounts aangemaakt. e.e.a. lijkt me vrij onverklaarbaar. Ik heb er nu maar een "drop" policy op aangemaakt.  Wie een idee heeft, mag het zeggen.

Hier een klein sampletje van mijn firewall logs (Masked is mijn interne TV IP) de CSV export is 17 MB groot, alleen met deze connecties. (voor de techies 43990 logregels in 2 weken), 

 

Receive TimeTypeThreat/Content TypeGenerate TimeSource addressDestination addressRuleApplicationTime LoggedSource PortDestination PortIP ProtocolAction
02/11/15 13:50TRAFFICdeny02/11/15 13:50Masked54.192.55.71IPStop internalssl02/11/15 13:5033862443tcpdrop
02/11/15 13:49TRAFFICend02/11/15 13:49Masked82.94.234.37Trust-NAT-INETssl02/11/15 13:4956650443tcpallow
02/11/15 13:49TRAFFICend02/11/15 13:49Masked82.94.234.37Trust-NAT-INETssl02/11/15 13:4956647443tcpallow
02/11/15 13:49TRAFFICend02/11/15 13:49Masked82.94.234.37Trust-NAT-INETssl02/11/15 13:4956649443tcpallow
02/11/15 13:49TRAFFICend02/11/15 13:49Masked82.94.234.37Trust-NAT-INETssl02/11/15 13:4956646443tcpallow
02/11/15 13:49TRAFFICend02/11/15 13:49Masked82.94.234.37Trust-NAT-INETssl02/11/15 13:4956645443tcpallow
02/11/15 13:49TRAFFICend02/11/15 13:49Masked74.125.136.102Trust-NAT-INETssl02/11/15 13:4941856443tcpallow