annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Afspelen videobestanden op TV over netwerk [ was: Bestanden bekijken vanaf externe hd]

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Knet73
Bezoeker

Afspelen videobestanden op TV over netwerk [ was: Bestanden bekijken vanaf externe hd]

Ik wil een Bravia (KDL-40EX500) aanschaffen en aansluiten via een LAN kabel op de router van mijn thuisnetwerk.

Op deze router eveneens een extern geheugen aansluiten (NAS/LAN-verbinding).

Is het dan mogelijk via de TV de bestanden te bekijken?

Het is de bedoeling om eigen geripte DVD's en gedownloade filmpjes (.avi) op deze externe schijf te plaatsen en via de TV te bekijken.

Alvast bedankt.

Kenneth

Message was edited by: breedBenR

titel gewijzigd omdat het leek te gaan over de USB externe harddisk bij de 2011 modellen - maar post gaat over NAS, LAN, .avi  etc.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
breedBenR
Lid

Ja het kan, als je formaten niet te exotisch zijn (met ondertitels kan het wel eens mis gaan).

Via het DLNA protocol loopt het dan. Je NAS is de DLNA 'server' (of software op een PC), de TV is de 'renderer'.

Bekabeld aansluiten is aan te raden voor HD kwaliteit.

Een alternatief is een mediaspeler apparaat met HDMI kabel op je TV aan te sluiten, die kunnen meer formaten aan.

NB

In de titel staat 'Bestanden bekijken vanaf externe hd' - dat is een beetje verwarrend, op de 2011 TV's kan je via USB een externe HD aansluiten en die als recorder/afspeler gebruiken. Ik ga de titel editen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
breedBenR
Lid

Ja het kan, als je formaten niet te exotisch zijn (met ondertitels kan het wel eens mis gaan).

Via het DLNA protocol loopt het dan. Je NAS is de DLNA 'server' (of software op een PC), de TV is de 'renderer'.

Bekabeld aansluiten is aan te raden voor HD kwaliteit.

Een alternatief is een mediaspeler apparaat met HDMI kabel op je TV aan te sluiten, die kunnen meer formaten aan.

NB

In de titel staat 'Bestanden bekijken vanaf externe hd' - dat is een beetje verwarrend, op de 2011 TV's kan je via USB een externe HD aansluiten en die als recorder/afspeler gebruiken. Ik ga de titel editen.

ergroen83
Bezoeker

Hallo,

Ik heb een Bravia 32ex720. Vanaf een usbstick kan ik gewoon AVI's afspelen. Maar dezelfde bestanden op mijn NAS herkent de tv niet.

Heeft iemand een idee?