annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Activatiecode

OPGELOST
rep_robert
Nieuw

Activatiecode

Hallo,

ik heb recentelijk een Sony Bravia KDL-W655A aangeschaft en ik ben er natuurlijk erg blij mee. Nu heb ik ook een account aangemaakt bij SEN, maar wordt er gevraagd om een activatiecode wanneer ik een apparaat(in dit geval een HDTV wil toevoegen). De daarbij behorende instructies zijn vaag en werken dus totaal niet. Google is mijn vriend ook nog niet geweest, omdat bijna overal alleen instructies staan voor het oudere XMB menu. Ik kan nergens in mijn SEN menu ook maar ergens een link of knop vinden om een account te koppelen. Het gaat dan om deze instructie:

Uw Activatiecode kan worden gevonden in uw TV-menu:
1.
Druk op de 'HOME'-knop op uw afstandsbediening en navigeer dan naar 'Sony Entertainment Network.'
2.
Selecteer 'Een account koppelen' in het 'Sony Entertainment Network'-menu. De Activatiecode wordt weergegeven op deze pagina.
3.
Voer de Activatiecode van 5 letters, die wordt weergegeven op uw TV, in op de daarvoor voorziene spaties rechts.

Wie kan me hiermee helpen?

Daarnaast heb ik nog wat gebruikersvragen. Ik kan wanneer ik via mijn Humax setupbox(Ziggo) op HDMI 1 niet de blauwe HOME knop gebruiken of de OPTIONS knop(om bv een tweelingbeeld te krijgen). Wanneer ik eerst op SEN druk kan ik wel op HOME drukken, maar het blijft omslachtig. Voor options geldt dit helaas niet. Dit gebeurt enkel wanneer mijn Humax recorder aan staat, wanneer de Humax setupbox uit staat werken deze knoppen wel. Werken deze twee tegelijk aan niet goed samen?

Nog een gebruikervraag: is er iets te doen aan al die nutteloze apps in de SEN die ik niet gebruik? Facebook en de browser staan zo bv heel onhandig onderaan en kan ze niet verplaatsen naar boven en al die andere 100+ nutteloze apps zijn volgens mij ook niet te verwijderen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten,

Robert
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

In accountbeheer (via PC) is de PIN in te stellen.

Opnemen op een HDD/USB stick is mogelijk via USB1.

Helaas is het niet mogelijk om opnemen en kijken (andere zender) tegelijk, maar hier heb je de Humax voor.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Ik dacht dat er eerst ( op de gemakkelijke manier) via een pc een account aangemaakt moet worden.

Hierna kan je deze account invoeren in de W655a en zo de W655a koppelen .

Op dit moment is dit de manier (SEN - Home) om de HDMI instellingen te kunnen veranderen.

Waarom niet gebruik maken van de Ziggo CI+ module (1.3), komt de W655a helemaal tot zijn recht.

De niet gebruikte SEN applicatie's zijn alleen in Home - Toepassingen te verwijderen.

73's

rep_robert
Nieuw

Het account is al via de pc/phablet gemaakt inderdaad. Nu rest mij de vraag waar ik de profielgegevens dan op de W655A moet invoeren. Het blijft allemaal wat onoverzichtelijk. Kan niet zo 1,2,3 een profielmogelijkheid vinden op de televisie. Heb het eventueel ook al geprobeerd met de browser op de televisie, maar dan krijg je hetzelfde codescherm waar ik niet voorbij kom. Overigens is het "Smart" gedeelte/browsen in combinatie met de TV Sideview wel een verademing om mee te werken.

Ik heb mijn favoriete apps al bij HOME-> Toepassingen neergezet, waardoor ik die in ieder geval wel makkelijk kan bereiken. Jammer dat je door middel van de SEN knop helaas in een soort van onoverzichtelijke app drawer terecht komt die je niet naar eigen smaak kan aanpassen. Misschien een tip voor eventuele software updates.

Ik heb zowel een CI+ module(nog niet met interactieve mogelijkheden) als een Recorder. De Module gebruik ik in de slaapkamer op mijn oude televisie. Met de recorder is ook meer mogelijk dan met zo'n CI+ module(vooral op het gebied van opnemen, het interactieve heeft al een grote stap gemaakt met nieuwere types). Maar nu ik deze televisie heb gekocht zie ik inderdaad dat deze ideaal zou kunnen samenwerken met een CI+ module.  Ik krijg het helaas nog niet werkend om de HOME en OPTIONS knop samen te laten werken icm de setupbox die ook aan staat. Ik blijf het vreemd vinden dat die opties niet tevoorschijn kunnen komen terwijl de setupbox aan staat, dit zou toch compleet los van elkaar moeten staan?

Ik zie een record knop op afstandsbediening, zou je eventueel met de W655A kunnen opnemen? Waarschijnlijk niet want ik denk dat er geen HDD in de televisie zit. Of wordt het dan in de cloud opgenomen?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Helaas is het niet mogelijk om opnemen en kijken (andere zender) tegelijk, maar hier heb je de Humax voor.

73's

profile.country.NL.title
Ramin438
Nieuw

@pa3eia  schreef:

73's