annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

aansluiting eksterne harddisk

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
soeeborg
Bezoeker

aansluiting eksterne harddisk

Op mijn eksterne harddisk heb ik o.a. films en foto's.

Ik heb geprobeerd deze aan te sluiten op mijn KDL40EX525 en via mijn BVDL600.

Helaas was maar een bestand (een film) te bekijken. De overige bestanden kunnen niet geopend worden

(ik zie wel alle mappen etc).

Toen de computer via een HDMI kabel aangesloten. Hier kon ik alle mappen openen en films bekijken via de PC, maar het geluid van de films is niet te horen op het TV; film kijken op het TV maar geluid via de PC.

Weet iemand een oplossing hiervoor zodat het geluid ook te horen is op het TV?

Of is het mogelijk om de eksterne harddisk aan te sluiten via een streamer of mediaplayer en dan alles te kunnen bekijken?

Of moet het via een draadlose thuisnetwerk - via een router?

Ben benieuwd naar een oplossing.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
roben008
Lid

Vraag 1: Je kunt foto's en muziek alleen openen als je in het menu van je TV de mappen onder Foto's, resp. muziek benadert. Heb je de bestanden op je PC wel gedeeld?

Vraag 2: Check de instellingen van je geluidskaart op de PC eens. De optie HDMI moet ingeschakeld zijn.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
roben008
Lid

Vraag 1: Je kunt foto's en muziek alleen openen als je in het menu van je TV de mappen onder Foto's, resp. muziek benadert. Heb je de bestanden op je PC wel gedeeld?

Vraag 2: Check de instellingen van je geluidskaart op de PC eens. De optie HDMI moet ingeschakeld zijn.

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

voor vraag 2:

Veel PC's hebben EN een videokaart met HDMI uitgang, EN een geluidskaart. Bij de HDMI-uitgang zit ook nog een geluidsoutput optie, maar die is dan vaak gedeactiveerd, ten faveure van de geluidskaart.

Google op 'Activate HDMI sound'. Vaak moet je eerst de andere geluidskaart (en/of je laptopspeakers) 'deactiveren' voordat je de HDMI output kan activeren.

Als je een inmiddels tamelijk oude PC hebt (zeg 5 jaar) met toch al wel een HDMI output (je was er vroeg bij), kan het zijn dat je geen volledige HDMI, maar alleen het beeld als output krijgt.