annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

3d modus

OPGELOST
Willemuittwente
Ontdekker

3d modus

Ik heb een Sony Bravia KD55X8507C

nu wil ik een 3d movie (SBS) afspelen in Kodi of VLC 

Als ik de film start wil ik de tv in 3d modus zetten maar dat lukt niet. Hoe doe doe ik dat?

Als ik bijv. naar action menu ga staat er geen 3d bij.

 

alvast dank Wim

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @Willemuittwente

 

Je kunt het beste even de fora van kodi zelf raadplegen. Ik heb het zelf ook zonder succes geprobeerd met Kodi. 
Zelf niet verdiept in hoe het opgelost wordt en of het uberhaupt kan. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Willemuittwente
Ontdekker

Heb ergens anders in de community een oplossing gevonden.

 

https://community.sony.com/t5/Television-Apps-Widgets/Work-around-to-enable-3D-mode-in-apps-Kodi-Ple...

 

Is wel engels. Het komt er op neer dat je met een Logitech Harmony of een andere Sony afstandbediening (met een rechtstreekse 3d toets) wel in het 3d menu komt.

 

Ik heb een Harmony en heb het geprobeerd en werkt perfekt.

 

Groet Wim

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
djohnlord
Lid

moest tv ff opnieuw opstarten dan stond het er weer wel

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het opnieuw opstarten is uit te voeren door de "groene" knop ongeveer 10 sec ingedrukt te houden.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Willemuittwente
Ontdekker

Heb opnieuw opgestart.

Geen resultaat.

Het blijkt dat 3d alleen mogelijk is met system apps en niet met gedownloade apps.

Van Youtube en de ingebouwde videoplayer werkt 3d wel.

Wat zou ik kunnen doen om Kodi te laten werken met 3d?

 

groet Wim

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @Willemuittwente

 

Je kunt het beste even de fora van kodi zelf raadplegen. Ik heb het zelf ook zonder succes geprobeerd met Kodi. 
Zelf niet verdiept in hoe het opgelost wordt en of het uberhaupt kan. 

Willemuittwente
Ontdekker

Goed te weten dat het meer een Kodi issue is dan dat van Sony.

kijk ik wel 3d met de (native)  Videoplayer.

Dank voor de reacties.

 

Groet Wim

 

Willemuittwente
Ontdekker

Heb ergens anders in de community een oplossing gevonden.

 

https://community.sony.com/t5/Television-Apps-Widgets/Work-around-to-enable-3D-mode-in-apps-Kodi-Ple...

 

Is wel engels. Het komt er op neer dat je met een Logitech Harmony of een andere Sony afstandbediening (met een rechtstreekse 3d toets) wel in het 3d menu komt.

 

Ik heb een Harmony en heb het geprobeerd en werkt perfekt.

 

Groet Wim

profile.country.NL.title
Pascal147
Lid

Ook in de Sideview app zit er bij de remote functie een rechtstreekse 3d button. Ik weet niet of dit na de laatste update nog werkt maar zo heb ik de 3d in Kodi wel een keer werkend gekregen.

profile.country.NL.title
dedraadkwijt
Ontdekker

Inmiddels ook geprobeerd met de sideview app. Helaas ook hierbij werk de 3D knop niet. 

profile.country.NL.title
dedraadkwijt
Ontdekker

Bij mij werkte geen enkele oplossing. Zoals afstandsbediening app op telefoon, of aparte Harmony afstandsbediening. Ook vorige kodi software erop zetten was geen oplossing. 

 

Mijn probleem heb ik inmiddels zelf opgelost. Niet dankzij Sony technische dienst. Want zij waren, volgens hun woorden, immers NIET verantwoordelijk voor een vloeiende samenwerking tussen hun tv's met een apparaat van een 3e partij 😐

 

Mocht u ook een 4K mogelijkheid op uw tv of kodi hebben, kijk dan of het beeldresolutie niet op automatisch staat of op 4K. Zet hem zo nodig terug op 1080p 60hz en dan krijg je via kodi wel ineens je 3d funtie aan het werk via de action menu knop op je Sony afstandsbediening.

 

Blijkbaar kan je 3D functie dus niet werken als de schermresolutie op 1080i of hoger staat.