up-date 03 juli 2012:
onderstaande verhelderende uiteenzetting kreeg ik nu van Sony nadat ik de story had gemeld op Klachtenkompas.nl. Het blijft een vreemde zaak dat er veel toestellen met CAM+ worden gemaakt/verkocht, maar deze maar voor enkele kabelaars geschikt zijn. Ook dat Delta wel gecertificeerd had, met de oude, wel werkende software.
Misschien werkt het na een nieuwe firmware-update, toevallig weer wel !
QUOTE:
- Geachte hr. Wigman,
Het spijt ons te horen van de problemen met uw BRAVIA toestel
via kabelnet Delta d.m.v. een CI+ CAM module.
Hetgeen eerder aangegeven, is helaas juist; er is nooit een officiële CI+
certificering voor Sony modellen voor gebruik op kabelnet Delta
geweest, ook niet voor eerdere firmware versies. Dat wil niet
zeggen dat CI+ CAM helemaal niet functioneert, mogelijk
functioneert het geheel of gedeeltelijk, mogelijk met de ene
firmware beter dan de andere firmware, echter Sony kan geen
garantie of directe hulp bieden, wanneer er onverhoopt problemen
optreden met het gebruik van CI+. Het is de verantwoording van
Delta kabelnet wanneer die CI+ certificatie vermelden voor dit
Sony BRAVIA model.
De officiële CI+ certificering voor Sony
BRAVIA modellen betreft alleen ZIGGO-, UPC- en CAIWay netwerk en
wordt per model op die netwerken aangegeven.
Bij kabelnetwerken
zonder officiële CI+ certificering adviseren wij contact op te
nemen met hun helpdesk en wellicht een set up box te kiezen.
Wilt
u dat wij u dit nogmaals persoonlijk toelichten dan nemen we graag
contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Consumer
Relations
Sony Benelux, a branch of Sony Europe Limited
UNQUOTE
up-date 11 juli 2012:
Strikt formele opstelling Sony is niet erg behulpzaam. Er blijft iets 'wringen'; ook tussen Sony en Delta waar de klant tussen zit. Ook klanten met Ziggo hadden CAM+ problemen. Delta gebruikt hetzelfde protocol als Ziggo. Delta heeft toestel ''Ziggo'' gecertificeerd op basis M8.721 (van voor 11 nov 2011).
Had toch meer interactie met Sony moeten zijn nav klachten met M8.728.
Reactie Sony doorgezonden naar Delta; vandaag hun reactie:
Delta bevestigd bovenstaande; zou al lang in overleg zijn over nieuwe up-date; geen garantie dat die nog komt. Toestel wordt ook al wat ouder, dus vindt men misschien de kosten niet meer waard.
Al met al blijft het erg onbevredigend voor de gebruikers..
Message was edited by: thwigma
Message was edited by: thwigma
Message was edited by: thwigma