annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Welke partities behouden

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Jeroenh83
Bezoeker

Welke partities behouden

Ik zit met een vraag m.b.t. mijn SVS15. Ik heb de laptop nu een paar dagen en wil graag een d- partitie aanmaken. Als ik naar schijfbeheer ga, zie ik een aantal partities. Ik weet niet wat er op welke partitie staat.

Fact is dat ik nu mijn c-schijf niet kan verkleinen om een d-partitie aan te maken. Immers, je kunt geen 5 partities aanmaken. Hoe kan ik nu een partitie aanmaken? Staat er tussen deze partities ook iets zónder inhoud, dus een lege partitie? Ik heb geen idee hoe ik dat kan controleren.

Iemand tips om een d-partitie aan te maken?

http://imageshack.us/a/img90/3603/schijfbeheer.jpg 

Message was edited by: Jeroenh83

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
WWortel
Nieuw

Ik vond hierover informatie via de Amerikaanse Sony site. Ongetwijfelt is hier ook in Europa zoiets mogelijk.

Volg de link : 

Knipsel.PNG

Message was edited by: WWortel

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
WWortel
Nieuw

Hallo, Jeroenh83

allereerst wil ik je waarschuwen dat er op je schijf ook een deel is gereserveerd voor het herstelprogramma. In je Sony instructies voor herstel wordt er op gewezen dat bij opnieuw formatteren ook dit herstelprogramma wordt gewist en je dus alleen nog maar kunt herstellen met je herstel media [DVD's].

Zo te zien worden bij jou de eerste secties gebruikt voor Herstel. Als je toch je C-schijf wilt opdelen kun je gebruik maken van een heel gebruikersvriendelijk programma dat ik ook wel heb gebruikt bij mijn vorige laptop, een Acer. Die laptop had geen Herstelpartitie maar ik had wel een her-installatie DVD.

Het programma is 'EASEUS Partition Manager'. Je kunt het gratis downloaden via internet op http://www.partition-tool.com/download.htm  Je kunt dan de beschikbare ruimte op de C-schijf eenvoudig opdelen en een deel toewijzen aan een nieuwe partities D of E of F.

Alles op eigen verantwoording.

profile.country.nl_NL.title
Jeroenh83
Bezoeker

Ik snap wel wat je bedoelt, maar helaas is het antwoord niet helemaal juist.

Het punt is namelijk dat je de c-schijf niet meer verder kunt opdelen, aangezien er reeds 4 partities zijn gemaakt. En meer dan 4 partities kan je niet maken (is gewoonweg niet mogelijk onder Windows ivm schijfbeheer). Meer dan 4 partities maken met welk programma dan ook, is daarom niet mogelijk.

Je antwoord is in deze dan ook - helaas - niet nuttig voor dit probleem.

Mijn vraag is dan ook: welke van de bezette partities kan ik opofferen, om zodoende wél de c-schijf te kunnen splitsen in een c- en een d-partitie. De SVS15 heeft maar liefst 3 partities in gebruik voor herstelruimte. Een van deze partities moet ik dus verwijderen, zodat ik de D-partitie kan creeeren.

profile.country.NL.title
WWortel
Nieuw

Ik kende deze beperking tot 4 partities niet. Ik ben maar een gewone laptop gebruiker en ik kan je dus geen verder advies in deze geven.

succes verder !

profile.country.nl_NL.title
Jeroenh83
Bezoeker

Het probleem is helaas iets erger geworden. Schijfbeheer heeft het OS beschadigd, waardoor de laptop niet meer boot. Daarnaast is de herstelpartitie verwijderd, waardoor ik de laptop niet meer kan herstellen. Ik had nog geen herstelmedia gemaakt, waardoor ik dus nu niets meer kan.

Wie weet wat de hersteldvd's van Sony doen als ik ze daar bestel? Herstellen die dvd's van Sony alles of alleen de c-partitie? Ik hoop namelijk dat die dvd's alles herstellen, inclusief het terugplaatsen van de oorspronkelijke herstelpartities. Ben echter bang dat het alleen de c-partitie herstelt en dat ik voorgoed die herstelpartitie verloren heb.

Iemand een idee?

profile.country.NL.title
WWortel
Nieuw

Ik vond hierover informatie via de Amerikaanse Sony site. Ongetwijfelt is hier ook in Europa zoiets mogelijk.

Volg de link : 

Knipsel.PNG

Message was edited by: WWortel

profile.country.nl_NL.title
KarstV
Bezoeker

Als je goedwerkende dvd's hebt, dan is een herstel partitie niet nodig, want dat staat immers op die dvd's...