annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Vaio duo 11 herstelt niet / no recovery

profile.country.nl_NL.title
jeanbollen
Bezoeker

Vaio duo 11 herstelt niet / no recovery

Hallo,


Einde december een Sony Vaio duo11 gekocht via Sony zelf. Al snel problemen dat tiles openden en meteen weer sluiten. Nu werkt ook chrome en IE niet meer. Mijn desktop werkt wel dus het ligt niet aan de wifi of router.

Ik wil de duo 11 nu naar fabrieksinstellingen herstellen maar dan vraagt hij om een extern medium. De interne recovery (indien al aanwezig) werkt niet. Microsoft kan niet helpen omdat dit OEM windows 8 is. (Wel lekker snel die support van Microsoft: compliment.)

Sony support is al drie dagen stil. "We zijn het uit aan het zoeken.", AAAHHHHHHH

Wie weet een oplossing zodat ik een spliksplinternieuw apparaat nu ook echt kan gaan gebruiken?

Wie heeft soortgelijke problemen?


Groet JB


End december I bought a Sony Vaio duo 11 direct via the Sony website. Very soon there were problems. Tiles did open but closed immediately and know chrome and IE are not working either. My desktop is still working fine, so it is not about wifi or routers.

I would like to reset the Duo 11 tot factory settings but this requires an external start-up medium. this was NOT DELIVERED with the laptop itself. Internal recovery (as promised by the manual) does not work. Microsoft can't help my since this is OEM Windows 8. But the Msoft support group responded quickly and user friendly.

Sony support is now alreadu silent for three daysP: "we are looking for a solution." OOOOOHHHH

Who knows a solution so I can start using a brand new device as soon as possible?

Who has similar problems?


Regards


JB

Message was edited by: -Tycho-

Persoonlijke gegevens verwijderd

1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_NL.title
RealTobi
Bezoeker

Hallo lotgenoten


ook ik ondervind de nodige vertraging in de support door Sony. Er zijn enkele items die spelen waarbij ik de hulp heb ingeroepen van Sony Support. Hieronder zal ik aangeven waarover het gaat.


Sinds november 2012 ben ik de gelukkige eigenaar van een Sony Vaio Duo 11. Ik schrijf hierbij gelukkig omdat ik eerst en vooral tevreden ben over het werken met deze machine. De problemen die ik echter ondervind zijn voor mij bijzaken (dat is natuurlijk puur personlijk).


Het begon bij mij al vrij snel na de aankoop, toen ik thuisgekomen direct een herstelmedia wilde aanmaken. Hiertoe heb ik een externe USB flash stick van 30GB gekocht om daarop alles te installeren. Na het maken van de herstelmedia kreeg ik direct al de melding dat enkele items niet meegenomen waren in de backup. Door mijn vertrouwen in de nieuwe machine en ongeduld om ermee aan de slag te gaan, heb ik niet opgelet wat de betreffende items waren die niet bij de backup zaten. Ik ben op ontdekkingsreis gegaan door de nieuwe Sony.


Na een tijdje kwamen de eerste meldingen dat de Sony Vaio Care Rescue Tool niet te vinden was. Na e.a. te hebben nagelopen wilde ik een volledig herstel doen via de gemaakte herstelmedia op de USB stick, echter werd deze niet herkend als herstelmedia en zelfs niet als opslagmedium. Daar begonnen de problemen pas echt.


Na een maand communiceren via Email met Sony (zelfs een keer telefonisch) ben ik nog niet van de problemen af. Het updaten via Vaio Care gaat niet altijd, sommige programma's lukken helemaal niet. De melding VIAO Care Rescue Tool is onvindbaar, verschijnt steeds na het opstarten.


Daarnaast kwam er deze week de melding bij dat McAfee zichzelf steeds uitschakelde. Dit heb ik met de support van McAfee kunnen verhelpen door alles te verwijderen, een opschoonbestand te downloaden en aan het werk te zetten en daarna alles weer opnieuw te instaleren.


En nu ondervind ik problemen met het updaten van applicaties wat niet meer mogelijk is, zelfs het installeren van nieuwe lukt niet omdat de Windows Firewall niet is ingeschakeld......


De Windows Firewall krijg ik ook niet meer ingeschakeld door het ontbreken van bestanden (McAfee ??)


Hiermee ben ik nu twee maanden bezig en dat vind ik zonde van de tijd. Tussendoor kan ik gelukkig gewoon mijn werk doen en werkt alles ook naar behoren. Ik ben veel grafisch bezig met Adobe Creative Cloud en de Adobe producten en met 3D teken en render programma's, websites bouwen en bloggen schrijven. Allemaal probleemloos, het zou alleen leuk zijn als ik naar Sony Support kon gaan, deze machine neerzetten en vragen of ze hem even willen herstellen. Waar ik namelijk wel een beetje simpel van wordt is het zelf maar uitzoeken en nieuwe dingen proberen in overleg met de helpdesk.


Ik ben geen computer bouwer, dat ik er steeds meer verstand van krijg komt door deze manier van problemen oplossen. Dan kan ik natuurlijk naar een computermonteur gaan maar Sony kon mij niet garanderen dat de garantie dan nog geldig is.


Hiermee dwingt Sony mij om geduldig hun mails af te wachten en dan maar hopen dat ik ze begrijp. Jammer van de machine, die is verder voortreffelijk maar door de support van Sony en de reparatie mogelijkheden komt er waarschijnlijk geen Sony meer.


Verder vind ik dit forum een aanfluiting omdat Sony hiermee het oplossen van de problemen aan de wanhopige gebruikers zelf overlaat. Een adequate oplossing leveren ze niet omdat veel lotgenoten hun relaas doen en dan vervolgens geen oplossing van Sony krijgen.


Ik heb dit relaas enkel en alleen voor mijn lotgenoten geschreven omdat ik hier geen enkele stappen door Sony van verwacht.


Een groet aan alle lotgenoten van, RealTobi

Message was edited by: -Tycho-

persoonlijke gegevens zijn verwijderd