annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Vaio beeldscherm barst spontaan

profile.country.nl_NL.title
harremans
Bezoeker

Sony Vaio beeldscherm barst spontaan

Ik koop op 30 Maart 2013 bij de Mediamarkt 2 Sony Vaio laptops, beiden van het type SVE1113M1E.

1 in het wit, en 1 in het roze.

Op 4 April, 2 dagen na installatie loopt de roze variant vast, resultaat een zwart scherm, en verder niets meer.

Na wat gezocht te hebben op internet bleek dat dit een wel vaker voorkomend probleem was.

Daar werd ik al niet vrolijk van, en aangezien het binnen de 14 dagen was mocht ik de notebook teruggeven en kon ik mijn geld terug krijgen. Erg jammer, want mijn dochter wilde heel graag een roze notebook.

Op 19 April, na ongeveer 17 dagen gebruik zit mijn vrouw een filmpje te bekijken op de witte variant.

Opeens verschijnt er een rechte verticale streep op het beeldscherm op ongeveer 2 centimer van de rechterzijkant. Hierna word het beeld zwart, weer wit en verschijnt er een schuine streep van linksboven naar rechtsonder in het beeld, ofwel een barst.....

Als ik een tablet, notebook of iets dergelijks laat vallen dan begrijp ik dat zoiets kan gebeuren en heb je pech of ben je er niet goed mee omgegaan. Alleen in dit geval is dat ding hartstikke nieuw, hebben we hem NOOIT laten vallen of zelfs nog maar getransporteerd. Hij is alleen gebruikt op tafel of op de bank, open en dicht gedaan en wellicht 20 uurtjes gebruikt.

Geen garantie zegt men bij de Mediamarkt, hij kan opgestuurd worden voor een eventuele reparatie....wat natuurlijk in verhouding tot een notebook van 450 euro wel heel erg kostbaar gaat worden.

En krijg ik dan het andere probleem wellicht daarna ??

Als we hem nou gewoon hadden laten vallen o.i.d. dan zou i ker wel vrede mee hebben, alleen nu dus niet.

Ik ben hier helemaal ziek van, en ben erg benieuwd of er meer mensen zijn met vergelijkbare problemen ?

Tags (2)
12 ANTWOORDEN 12
profile.country.nl_NL.title
klantontevreden
Bezoeker

Precies hetzelfde, 2 weken na deze grote investeren in mijn geval, lang gezocht welke computer zal ik voor mijn werk te verbeteren kopen, valt ik op deze laptop van MEDAIMARKT Sony Vaio en krijg ik de schock van mijn leven lijnen op de scherm na 2 weken gebruiken, nu ben ik aan het wachten de reacties van SONY support. Ben ik in buitenland en kan niet terug naar NL om het te kunnen ruilen bij MEDIAMARKT. Advies geen Sony produkten meer kopen en minder een laptop VAIO, ben ik onzettend teleursgesteld en hooploss met deze aankoop.

Message was edited by: klantontevreden

kretz10
Nieuw

Beste, niet meer raar maar wel WAAR ! Ik woon in Thailand en heb me voor de eerste keer een laptop van SONY aangekocht. De E-serie. We zijn nu 12-weken verder aan de rechter onderkant plotseling beetje zwart en drie lijnen. Steeds zorgvuldig met omgegaan. Hopelijk vindt ik mijn garantie kaart terug en wordt er wat aangedaan. ZONDE,,,,
markopro
Nieuw

Hier is er weer een, scherm spontaan gebarsten!

Een VAIO SVF15N1C5E voor 1600€ voor werk aangeschaft maar heeft nooit het werk gehaald!

Na 3 weken geschikt maken voor werk, reageerde spontaan de muis niet meer goed op scherm.

Na een tijdje rommelen en proberen zag ik een kleine barst in het scherm.......balen natuurlijk.

Volgende dag was barst naar een kant van het scherm doorgebroken en volgende dag volledig horizontaal over het schem!

Gelukkig ook een service reparatieplan van Sony erbij aangeschaft. Sony opgebeld en probleem uitgelegd.

Netjes geholpen door de agent en gevraagd of ik gegevens wilde invullen en foto van scherm wilde opsturen.

Kort daarop via UPS opstuurdoos gekregen en opgehald voor reperatie (na 5 dagen wordt de PC gerepareerd naar afleveradres opgestuurd)

Wordt ik daarna door Sony agent gebeld dat het scherm niet onder de reparatie valt en dat ik zelf de kosten moet betalen...Kokend van onbegrip heb ik de agent uitgelegd en verteld dat dit toch echt niet de bedoeling kan zijn. Dit is een fabrieksfout. Vanavond op consumenten programma kassa ook nog eens geleerd dat op de smartphones ook problemen zijn met beeldscherm, misschien van een andere orde maar klanten worden ook daar niet gehoord.

Mijn huidige staus is dat ik nog steeds niet ben teruggebeld door de Sony agent.

Begrijp echt niet dat Sony op deze manier met zijn klanten omgaat; Customer retention is toch o zo belangrijk voor een langdurige klantrelatie........Sony waar ben je mee bezig!

KelvinV
Bijdrager

Dat is een vervelende situatie, Sony heeft gezegd dat je ze een e-mail kunt sturen met casenummer en/of serienummer, zodat het rapport ingezien kan worden en om te kijken of er nog iets mogelijk is. :slight_smile: 

choreftis
Ontdekker

Geloof daar maar geen bal van, wacht al maanden op een antwoord op e-mail en op een brief, f....k Sony

Anonymous
Niet van toepassing

Beste Choreftis, 

 

Dat is inderdaad ontzettend lang en kan nooit de bedoeling zijn. Heb je je email of brief ergens opgeslagen? Als je ons deze in een privébericht zou willen sturen, kunnen wij het namelijk intern naar Sony doorzetten. 

 

Mvg, 

Arthur

enniemoring
Ontdekker

ik heb ook inderdaad problemen gehad met mijn vaio gekocht bij saturn mijn beeldscherm was ook spontaan kapot en bij mij wordt er ook nog geschreven dat ik zelf drukschade heb veroorzaakt 

klantvriendelijk zijn ze niet bij sony en saturn inmiddels overgenomen door mediamarkt waar geen bericht van had gekregen

dit is gebeurd afgelopen maand augustus .

vaio anderhalf jaar oud

profile.country.NL.title
Amal_S
Moderator

Hoi Enniemorning,

 

Heb je al contact gehad met de Sony klantenservice?

 

Groetjes,

 

 

Amal_S
Koenvdsande
Nieuw

Ook ik kocht een SVF15N1C5E laptop. Samengesteld bij SONY. Vanaf het begin maakte mijn harde schijf een vreemd geluid. Na een aantal weken reageerde mijn aanraakscherm niet meer op aanrakingen. Nu ik met 2 problemen zat begon het idee te spelen om hem eens terug te gaan sturen. Niet veel later ontdekte ik een kleine barst rechtsboven. Laptop nooit laten vallen en niet eens ooit ergens mee naar toe genomen. Heel er zuinig op geweest! De barst werd al snel groter tot deze tot het midden kwam. Ik had een reperatie aangevragen en kreeg netjes een doos thuis. Een tijdje later kreeg ik bericht dat de harde schijf netjes binnen de garantie vervangen zou worden. De barst in het scherm viel echter buiten de garantie. Ik kon toen kiezen om hem te later repareren voor ruim €400,-. Dit heb ik niet gedaan. Ik kreeg de laptop terug zonder reperatie aan het scherm en constateerde dat de barst ondertussen de onderkant van het scherm had bereikt.

 

Ik baal enorm want het hele idee van het omklapbare scherm doet teniet als het scherm niet op aanraking reageerd. Het scherm is gewoon niet stevig en erg fragiel! Echt balen en ik weet niet wat ik er op dit moment mee aan moet..