annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Batterij probleem.

OPGELOST
profile.country.nl_BE.title
ivvanst
Bezoeker

Batterij probleem.

Nog maar pas een ultrabook gekocht SVT1511C5E. De batterij laad maar tot 80%, waardoor hij na 2 uur en een half terug leeg is. Dus de beloofde 5 à 6 uur wordt helemaal niet gehaald. Is hier iets aan te doen? Groeten, Ivan.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
phendrixx
Bezoeker

Als je batterij maar tot 80PERCENTAGESIGN oplaadt, dan staat je batterijzorgfunctie waarschijnlijk ingeschakeld. Controleer via:

Startmenu VAIO Control Center, Energiebeheer, Batterij, Batterijzorgfunctie/geavanc. instellingen

(althans bij mijn laptop)


Als je je laptop altijd aan de stroomkabel laat (zoals ik), dan is het beter dat je de batterij op 80PERCENTAGESIGN of zelfs 50PERCENTAGESIGN houdt in plaats van 100PERCENTAGESIGN. Echter, als je je laptop bijv. mee wilt nemen in de trein, dan is het natuurlijk handiger dat je door kunt laden tot helemaal vol. Daarvoor kun je de batterijzorgfunctie uitlaten.


Ik weet niet of 2 en een half uur te weinig is voor een 80PERCENTAGESIGN geladen accu. Misschien dat dit met muziek/games/films etc.. wel normaal zou kunnen zijn, maar weet ik niet zeker. Ik heb mijn laptop altijd aan de kabel dus heb er geen ervaring mee.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
phendrixx
Bezoeker

Als je batterij maar tot 80PERCENTAGESIGN oplaadt, dan staat je batterijzorgfunctie waarschijnlijk ingeschakeld. Controleer via:

Startmenu VAIO Control Center, Energiebeheer, Batterij, Batterijzorgfunctie/geavanc. instellingen

(althans bij mijn laptop)


Als je je laptop altijd aan de stroomkabel laat (zoals ik), dan is het beter dat je de batterij op 80PERCENTAGESIGN of zelfs 50PERCENTAGESIGN houdt in plaats van 100PERCENTAGESIGN. Echter, als je je laptop bijv. mee wilt nemen in de trein, dan is het natuurlijk handiger dat je door kunt laden tot helemaal vol. Daarvoor kun je de batterijzorgfunctie uitlaten.


Ik weet niet of 2 en een half uur te weinig is voor een 80PERCENTAGESIGN geladen accu. Misschien dat dit met muziek/games/films etc.. wel normaal zou kunnen zijn, maar weet ik niet zeker. Ik heb mijn laptop altijd aan de kabel dus heb er geen ervaring mee.

profile.country.nl_NL.title
rescot
Bezoeker

Hoi phendrixx heb hetzelde probleem..als mijn batterij tot 79PERCENTAGESIGN oplaadt dan laat hij niet meer op en als ik op het icontje klikt toon eerste batterij 79PERCENTAGESIGN en tweede batterij niet beschikbaar is...kun je me aub helpen?