annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony SEL FE 70-300 mm F4,5-5.6 G OSS of alternatieven

OPGELOST
profile.country.NL.title
kabernd28
Ontdekker

Sony SEL FE 70-300 mm F4,5-5.6 G OSS of alternatieven

Ik ben op zoek naar een telezoomlens voor mijn Sony A7 III. Als ik alle rescenties lees dan ben ik echt het spoor bijster. Merkeigen of toch Tamron of Canon met een adapter. Heeft iemand hier al ervaring mee? De Sony 70-300 FE is duur maar een Tamron of Canon met adapter is net zo duur. Iemand een goed advies? 

Groet, Karin

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Je kunt werken met Sigma of Metabone V adapter, maar.... er is een maar als je een snelle AF wenst. Hier hebben native E-mount objectieven een streepje voor. Tevens wordt de combinatie met adapters groter en zwaarder. Is dit wenselijk. Dit zijn vragen die je zelf het beste kunt beantwoorden. En je kunt altijd proberen om diverse combinaties eens te testen in winkel. 

 

Op youtube staan nodige aan testen met Canon mount objectieven en diverse adapters. 

 

Zelf heb ik dan ook gekozen voor native objectieven. Zo gekozen voor de 70-200GM en teleconverter 2x. De 70-300 als 100-400 zijn prima objectieven. 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Je kunt werken met Sigma of Metabone V adapter, maar.... er is een maar als je een snelle AF wenst. Hier hebben native E-mount objectieven een streepje voor. Tevens wordt de combinatie met adapters groter en zwaarder. Is dit wenselijk. Dit zijn vragen die je zelf het beste kunt beantwoorden. En je kunt altijd proberen om diverse combinaties eens te testen in winkel. 

 

Op youtube staan nodige aan testen met Canon mount objectieven en diverse adapters. 

 

Zelf heb ik dan ook gekozen voor native objectieven. Zo gekozen voor de 70-200GM en teleconverter 2x. De 70-300 als 100-400 zijn prima objectieven. 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Thijs_H
Community Team

Hi Karin, goede vraag! Tegenwoordig is er een groot aanbod van lenzen en er zijn verschillende fabrikanten die deze lenzen aanbieden. Vanuit Sony adviseren wij het gebruik van onze eigen lenzen omdat we hiermee de compabiliteit en gebruik van alle functies volledig kunnen garanderen. Mijn advies is om altijd vooraf goed te bepalen voor welk type fotografie je de lens wilt gaan gebruiken. Voor grotere afstanden is een telezoom lens natuurlijk ideaal. Daarnaast kan je vaak bij een van onze retailpartners de lens uitproberen in de winkel en zij kunnen je ook advies op maat geven. 

Bovendien is op dit moment (tot 29 juli) een cashback promotie op lenzen, waarbij een gedeelte van de aanschafwaarde terug krijgt via Sony (op de SEL70300 is de cashback E100 bijvoorbeeld).


Groeten,
Thijs

profile.country.NL.title
kabernd28
Ontdekker

Dank je wel voor je snelle antwoord. Inderdaad wordt een lens met adapter ook zwaarder. Ik denk dat een nativ lens dan de voorkeur geniet. Ik wil graag mensen en dieren op afstand kunnen fotograferen en ook bloemen of insecten van de achtergrond isoleren. De 70-300 lijkt me hiervoor ideaal. Iets lichtsterker 2.8 zou nog mooier zijn maar dat wordt helaas te duur. 

 

Groet, Karin

profile.country.NL.title
kabernd28
Ontdekker

Dank je wel Thijs voor je antwoord. Mijn voorkeur zou ook native zijn dus daar ga ik naar kijken. 

 

Groet, Karin